Ελένη Πέτα: «Στο χώρο μας δεν υπάρχει αξιοκρατία. Υπάρχουν οι δημόσιες σχέσεις» [συνέντευξη]

12.01.2016
Η Ελένη Πέτα δύο χρόνια μετά το τελευταίο digital single με τίτλο «Να Μείνεις Εδώ», που κυκλοφόρησε από τη Feelgood Records, έρχεται κοντά μας με «το Δώρο» της.

Η Ελένη γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Τελείωσε τις σπουδές της στο βιολοντσέλο, στο Κρατικό Ωδείο της Θεσσαλονίκης. Τότε κάνει τα πρώτα της βήματα ως μουσικός και συνεργάζεται με τον Νίκο Παπάζογλου στη καλοκαιρινή του περιοδεία. Ξεκινάει επαγγελματικά το τραγούδι κάνοντας συγχρόνως μαθήματα φωνητικής στο Κρατικό Ωδείο της Θεσσαλονίκης και μετέπειτα στο Ωδείο Αττικής.

Με την ευκαιρία της νέας της δουλειάς και των ζωντανών της εμφανίσεων με την Fidel Koksal, στις 15 και 22 Ιανουαρίου στον Ρυθμό Stage στην Ηλιούπολη, και στον Πυρήνα Τέχνης Babel στο Μαρούσι, στις 30 Ιανουαρίου μάς μίλησε για την αξιοκρατία στον χώρο, τους ερμηνευτές που θαυμάζει και την επιλογή της να εμφανίζεται σε χώρους μικρούς και ζεστούς:

Μιλήστε μας για το νέο κομμάτι «Το Δώρο», σε μουσική Θέμη Καραμουρατίδη και στίχους Γεράσιμου Ευαγγελάτου.

«Το Δώρο» είναι ένα τραγούδι -σε μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη και στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου- που αποτελούσε μέρος μιας μεγαλύτερης συλλογής τραγουδιών που ετοίμαζε ο Θανάσης Τσιπινάκης, μαζί με την ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του δήμου Πατρέων. Λόγω του ότι έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, ο Θανάσης, πριν από δυο χρόνια, δεν πρόλαβε να κυκλοφορήσει αυτή του την συλλογή και εγώ από μέρους μου δεν ένοιωθα καθόλου έτοιμη να κυκλοφορήσω το τραγούδι αυτό, μιας και ο Θανάσης ήταν ένας πολύ καλός φίλος και συνεργάτης. Έτσι, χρονικά, τώρα θεωρώ ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να το κυκλοφορήσω. «Το Δώρο» είναι ένα τραγούδι που διαπραγματεύεται το δώρο του χρόνου και το πώς εμείς αξιοποιούμε αυτό το δώρο ζώντας ουσιαστικά.

Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Η συνεργασία με τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο προέκυψε μέσω του τότ επαραγωγού μου, όπου προσέγγισε τον Θέμη και τον Γεράσιμο και τους ζήτησε να συμμετέχω στη νέα συλλογή που ετοίμαζε ο Θανάσης Τσιπινάκης. Τους θεωρώ δυο αξιόλογους δημιουργούς και τους εκτιμώ τόσο για την υπέροχη δουλειά που συνεχώς μας παρουσιάζουν, αλλά και για το χαρακτήρα τους που παρέμεινε αναλλοίωτος,παρόλη την τεράστια επιτυχία που κάνουν.

Τι έχετε ετοιμάσει για τις live εμφανίσεις σας;

Με τη βοήθεια της εξαιρετικής Μαργαρίτας Μυτιληναίου έχουμε ετοιμάσει ένα άκρως ψυχαγωγικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, επιλέξαμετα ωραιότερα τραγούδια του ελληνικού και του παγκόσμιου ρεπερτορίου, δίνοντας έμφαση στο ελληνικό ρεπερτόριο, τόσο το δικό μου όσο και μεγάλων Ελλήνων κλασικών συνθετών.

Τα ταλέντα στην Ελλάδα πόσο δύσκολα ανθίζουν σε μια κοινωνία σε κρίση; Υπάρχει αξιοκρατία; Πολλοί σκέφτονται να φύγουν για το εξωτερικό.
Βεβαίως και ανθίζουν ταλέντα σε περιόδους κρίσης. Το δύσκολο είναι αυτά τα ταλέντα να βρουν έδαφος για να αξιοποιήσουν τις ικανότητες τους. Γενικώς, το θέμα της αξιοκρατίας θεωρώ ότι είναι ένα τεράστιο ζήτημα για την Ελλάδα, μια χώρα που χρόνια επικρατούσε και επικρατεί ο νεποτισμός και η πατρωνία. Το να φεύγει κάποιος από τη χώρα καταγωγής του για να αποκτήσει εμπειρίες και να διευρύνει το πνεύμα του δεν το θεωρώ κατακριτέο, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί και δεν του επιβάλλεται. Όσον αφορά στο χώρο της μουσικής, θεωρώ ότι δεν είναι καθόλου αξιοκρατικός, διότι ως επί το πλείστον δεν έχει ως βάση το ταλέντο, αλλά τις δημόσιες σχέσεις.

Διαβάστε την υπόλοιπη συνέντευξη:

Εσείς θα το κάνατε; Αν ο γιος σας ήθελε να φύγει, αργότερα, θα τον παροτρύνατε;

Για να σας είμαι απόλυτα ειλικρινής θα τον συμβούλευα να κάνει αυτό που πραγματικά τον γεμίζει όπου κι αν ήταν αυτό, σε όποια ήπειρο.

Έχετε ξεχωρίσει κάποιους νέους τραγουδιστές/στριες που σας αρέσουν πολύ; Που θα θέλατε να συνεργαστείτε;

Βεβαίως, και έχω ξεχωρίσει νέους τραγουδιστές/τριες όπως είναι η Νατάσα Μποφίλιου, η Μαρίζα Ρίζου και πολλοί άλλοι. Όσον αφορά στο δεύτερο κομμάτι της ερώτησης σας θα έλεγα ότι οι συνεργασίες προκύπτουν όχι τόσο από το πόσο θαυμάζεις τη δουλειά ενός τραγουδιστή, αλλά μέσα από μια προσωπική επαφή που αποδεικνύει κατά πόσο υπάρχουν κοινοί στόχοι και αισθητική μεταξύ των δυο αυτών ανθρώπων.

Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τη δουλειά σας; Έχει αλλάξει τον χάρτη του κοινού; Έχει αλλάξει και τη δική σας ψυχολογία;

Η οικονομική κρίση σαφώς έχει επηρεάσει και τη δική μου οικογένεια. Έγιναν περικοπές και άλλαξαν οι προτεραιότητες μας. Όσον αφορά στο επαγγελματικό κομμάτι, λόγω του ότι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια εμφανίζομαι σε μικρές μουσικές σκηνές δε θεωρώ ότι έχει αλλάξει το χάρτη του δικού μου κοινού, ούτε και τη δική μου ψυχολογία μιας και μου άρεσε και εξακολουθεί να μου αρέσει να εμφανίζομαι σε μικρούς και ζεστούς χώρους.

Διαδίκτυο και μουσική πάνε πλέον χέρι – χέρι. Το παράνομο downloading είναι υπέρ ή κατά του καλλιτέχνη – δημιουργού;

Θεωρώ ότι βοήθησε τους καλλιτέχνες, διότι δυστυχώς το παράνομο downloading βοηθάει στο να διαδοθεί πολύ γρήγορα ένα τραγούδι, κάτι που ο τραγουδιστής εκ των πραγμάτων το εισπράττει από τις live εμφανίσεις του. Φυσικά, δεν ευνοεί καθόλου τους δημιουργούς ενός τραγουδιού και τις δισκογραφικές εταιρίες που εξαρτώνται ολοκληρωτικά από τις πωλήσεις.

Επόμενα σχέδια – κάτι στα σκαριά;

Τα επόμενα σχέδια μου είναι μια νέα συνεργασία με την Fidel Koksal, όπου θα κάνουμε αρχικά δύο εμφανίσεις στις 15 και 22 Ιανουαρίου στον Ρυθμό Stage στην Ηλιούπολη. Ένα πρόγραμμα με τραγούδια του κόσμου από Ελλάδα, Ευρώπη, Μικρά Ασία. Και φυσικά θα συνεχίσω και τις προσωπικές εμφανίσεις μου εντός και εκτός Αθηνών, με πρώτη στάση τον Πυρήνα Τέχνης Babel στο Μαρούσι, στις 30 Ιανουαρίου.

Χ.Τ.