Ο αρχιτέκτονας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης συναντά το κοινό του Megaron Plus!

02.10.2007
Περιμένοντας με ανυπομονησία την έναρξη της λειτουργίας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, το Megaron Plus καλεί το κοινό του σε μία συνάντηση με τον άνθρωπο που το σχεδίασε, τον διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσουμί (Bernard Tschumi).
Διάλεξη του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Bernard Tschumi πάνω στο πρόσφατο αρχιτεκτονικό του έργο
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2007
Ώρα έναρξης 7 μ.μ.
Αίθουσα Φίλων της Μουσικής
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας


Η διάλεξη θα γίνει στα αγγλικά και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.
Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 6 μ.μ.
Σε περίπτωση μεγάλης προσέλευσης αρχίζει μισή ώρα νωρίτερα


Περιμένοντας με ανυπομονησία την έναρξη της λειτουργίας του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, το Megaron Plus καλεί το κοινό του σε μία συνάντηση με τον άνθρωπο που το σχεδίασε, τον διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσουμί (Bernard Tschumi).

Η διάλεξη του Μπερνάρ Τσουμί για το πρόσφατο αρχιτεκτονικό του έργο θα πραγματοποιηθεί στις 8 Οκτωβρίου στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής.
Την εκδήλωση θα προλογίσει ο αρχιτέκτονας Μέμος Φιλιππίδης.

Έχοντας ως μόνιμους τόπους διαμονής τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, ο Γαλλοελβετός αρχιτέκτονας Μπερνάρ Τσουμί έγινε αρχικά γνωστός στους αρχιτεκτονικούς κύκλους ως θεωρητικός, συγγράφοντας δοκίμια πάνω στην αρχιτεκτονική, όπως το The Manhattan Transcripts (Τα πρακτικά του Μανχάταν 1981) και το Architecture and Disjunction (Αρχιτεκτονική και Αποσύνδεση, 1994). Το 1983 κέρδισε τον διεθνούς κύρους διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του Πάρκου της Βιλέτ (Parc de la Villette) στο Παρίσι, όπου στεγάστηκαν η Πόλη της Μουσικής και η Πόλη των Επιστημών και της Βιομηχανίας. Πρόκειται για ένα δημόσιο πάρκο 500 στρεμμάτων, το οποίο περιλαμβάνει εντυπωσιακά κτίρια, μονοπάτια, γέφυρες και κήπους στη βορειανατολική πλευρά του Παρισιού. Το έργο αυτό έκανε τον Μπερνάρ Τσουμί διάσημο στο ευρύ κοινό και απογείωσε την καριέρα του.

Έκτοτε, ο Μπερνάρ Τσουμί υπήρξε Κοσμήτορας της Αρχιτεκτονικής Σχολής του πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη (1988-2003) και σχεδίασε πολλά σημαντικά αρχιτεκτονικά έργα σε όλο τον κόσμο, όπως την επέκταση του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, τη Γυάλινη Βιντεοθήκη του ολλανδικού Μουσείου Γκρόνιγνκεν, τη Σχολή Αρχιτεκτονικής στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, το Μουσείο Αφρικανικής Τέχνης στη Νέα Υόρκη και τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Vacheron-Constantin στη Γενεύη.

Το 2002, ο Μπερνάρ Τσουμί κέρδισε το 1ο βραβείο τους διεθνούς διαγωνισμού για τον σχεδιασμό του πιο φιλόδοξου έργου στην Αθήνα των τελευταίων δεκαετιών και αντιμετώπισε μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της τρίτης χιλιετίας ? να χτίσει το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ο Γαλλοελβετός αρχιτέκτονας έπρεπε να ικανοποιήσει ταυτόχρονα τρεις ανάγκες: την προστασία των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, την ανάδειξη της συλλογής των αρχαίων ελληνικών γλυπτών -με προεξέχοντα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα- και τον χειρισμό του δέους που προκαλεί η Ακρόπολη σε σχέση με τη σύγχρονη Αθήνα. Και το κατάφερε, σχεδιάζοντας «ένα αέρινο, διάφανο, προστατευτικό κέλυφος που αντί να κραυγάσει την παρουσία του υποδέχεται με σεβασμό ό,τι στεγάζει», λέει ο συνοδοιπόρος του στο δύσκολο αυτό εγχείρημα, ο Έλληνας αρχιτέκτονας Μιχάλης Φωτιάδης.

«Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανακαλεί μια κίνηση στο χώρο και το χρόνο. Μπορείς να δεις αντικείμενα, αλλά και να βιώσεις μια ιστορική εμπειρία. Η σύλληψή του έχει σχέση με τη δημιουργία ενός αρχιτεκτονικού περιπάτου κι ενός διαλόγου με τον ιδιόμορφο χώρο που το περιβάλλει», θα δηλώσει ο Μπερνάρ Τσουμί.

Σήμερα, το «τρομερό παιδί της αρχιτεκτονικής», όπως τον αποκαλούν, συνεχίζει να «χτίζει» τη φήμη του ως διανοούμενος και πρωτοποριακός αρχιτέκτονας. Κατασκευάζει κτίρια σε όλο τον κόσμο, συμμετέχει σε διεθνείς διαγωνισμούς και, σύμφωνα με το Λεξικό Αρχιτεκτονικής του 20ού αιώνα, «η ευκολία με την οποία κινείται από τη θεωρία στην πράξη τον καθιστά σημαντική μορφή του πολιτισμού γενικώς». Εκτός από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, έχει αναλάβει ταυτόχρονα τον σχεδιασμό ενός συναυλιακού χώρου 6000 θέσεων στη Λιμόζ, ενός μουσείου κοντά στην Ντιζόν, καθώς και ενός πύργου κατοικιών στη Νέα Υόρκη.

«Κάθε σχέση μεταξύ ενός κτιρίου και των χρηστών του σημαίνει την εισβολή ενός ανθρώπινου σώματος σε έναν δεδομένο χώρο, την εισβολή μιας τάξης σε μία άλλη», λέει ο Μπερνάρ Τσουμί.

Στις 8 Οκτωβρίου, στην εκδήλωση του Megaron Plus, ο διάσημος αρχιτέκτονας θα μοιραστεί μαζί μας πολύ περισσότερα!