(VΙRGΙΝ/ΕΜΙ)
Αυτός στο εξώφυλλο δεν είναι ο Σκοτσέζος ηθοποιός Πίτερ Μάλεν, παρ όλο που η ομοιότητα είναι εντυπωσιακή: είναι ο Γάλλος Ερίκ Ταμπαρλί, πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, που θεωρείται ο πατριάρχης της ευρωπαϊκής ιστιοπλοϊας. Ο Ταμπαρλί εξαφανίστηκε στο απέραντο γαλάζιο της Ουαλίας πριν από δέκα ακριβώς χρόνια, σε ηλικία 67 ετών, τον Ιούνιο του 1998. Το πτώμα του βρέθηκε στις ακτές της Ιρλανδίας, πέντε εβδομάδες αργότερα.
Σήμερα, ο αγαπημένος Γάλλος ηθοποιός του Κώστα Γαβρά, Ζακ Περέν, υπογράφει την παραγωγή και ο «δικός μας» Στράτος Γαβριηλίδης το μοντάζ ενός ντοκιμαντέρ που φέρει για τίτλο το επώνυμο του ιστιοπλόου. Ο Γιαν Τιερσέν («Αmelie») υπογράφει το σκορ και, ως συνήθως, κερδίζει το θαυμασμό μας! Είναι εντυπωσιακό το πώς ο Τιερσέν δεν έχει βγάλει κανέναν κακό ή, έστω, μέτριο δίσκο ούτε όσον αφορά τα σάουντρακ που έχει κάνει ούτε τα (δέκα μέχρι στιγμής) προσωπικά του άλμπουμ.
Αφού λοιπόν ο 38χρονος Γάλλος συνθέτης δεν μπορεί να... λαθέψει, αυτό που θα βρείτε στο «Τabarly» δεν είναι ούτε ακριβώς ένα «Αmelie No. 2» (παρ όλο που το πιάνο, τα βιολιά, το βιμπράφωνο, το τσέλο, το κλαρινέτο, το ακορντεόν, το φλάουτο δίνουν και εδώ το «παρών») ούτε, βέβαια, κάτι συγγενικό ηχητικά με την εξαιρετική, πλην όμως εντελώς... ποστ ροκ εμφάνισή του στο Λυκαβηττό πριν λίγα χρόνια. Για άλλη μια φορά, ο Τιερσέν παίζει (σχεδόν) τα πάντα μόνος του, καταφέρνει να φέρει εικόνες γαλήνιας θαλάσσης και ούριων ανέμων στο νου, θυμίζει τις επιρροές του (Ερίκ Σατί, Φρεντερίκ Σοπέν, Πασκάλ Κομλάντ, Φίλιπ Γκλας, Μάικλ Νάιμαν) και, παρόλο που το ειδικού ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ δεν τον υποστηρίζει ώστε να περάσει στο mainstream κοινό, το «Τabarly», ως σάουντρακ, στέκεται ήδη δίπλα στα «Τhe Ηours», «Ρiano» και «Ρride & Ρrejudice». Αναρωτιέμαι αν το κομπλιμέντο αφορά τον Τιερσέν ή τους άλλους τρεις δημιουργούς αντίστροφα.