Η Κουστωδία

30.03.2007
Η ΤΕΧΝΗ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΤΗ ΖΩΗ Ή ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ; ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΔΙΑΣΧΙΣΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ CULT.

ΤΕΧΝΗ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΤΗ ΖΩΗ Ή ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ; ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΔΙΑΣΧΙΣΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ CULT.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΡΑΣΣΑΚΟΠΟΥΛΟ

Με τους χολιγουντιανούς όρους ενός σεναριακού pitch, το «Εntourage» θα μπορούσε να περιγραφεί σαν το μπάσταρδο παιδί του Παίκτη του Ρόμπερτ Αλτμαν και του «Sex & The City» φτιαγμένο για ένα βασικά αντρικό κοινό, αυτό, όμως, θα αποτελούσε υπεραπλούστευση. Ευτυχώς οι δημιουργοί του έχουν τη στοιχειώδη εξυπνάδα να αποφεύγουν τις παγίδες τις οποίες σχολιάζουν κάνοντας μια σειρά για τη ζωή στο Χόλιγουντ. Διότι ακόμη κι αν, όπως στο δηλητηριώδες φιλμ του Αλτμαν, η σάτιρα της βιομηχανίας του θεάματος και η κενότητα της ζωής σε μια πόλη όπως το Λος Αντζελες είναι αιχμηρή και εύστοχη, εντούτοις, η χιουμοριστική σειρά βλέπει με συμπάθεια ακόμη και όσους βάζει στο στόχαστρό της. Στήνει τελικά ένα πορτρέτο της πόλης, των ανθρώπων και της βιομηχανίας του θεάματος που, ακόμη κι αν δεν το έχεις ζήσει εκ των έσω, μοιάζει τουλάχιστον αληθινό, αν όχι αληθινά εμπνευσμένο.

Τοποθετημένο σε μια πόλη όπου η κενότητα συναντά τη γοητεία, η σκληρότητα την απόλαυση και οι εχθροί γίνονται φίλοι για τις ανάγκες των φλας, η σειρά του Νταγκ Ελιν περιγράφει την ιστορία του Βίνσεντ Τσέις, ενός νεαρού ηθοποιού που έρχεται στο Χόλιγουντ με τη φόρα της πρώτης του πετυχημένης ταινίας, φέρνοντας μαζί τους κολλητούς του. Τον αδελφό του Τζόνι Ντράμα, έναν αποτυχημένο ηθοποιό που ζει νοσταλγώντας τις σύντομες δόξες του παρελθόντος. Το μυαλό της παρέας, Ερικ, που αναλαμβάνει ρόλο μάνατζερ και τον Τερτλ, οδηγό και παιδί για όλες της δουλειές. Γύρω από το φως της καριέρας του Βινσεντ περιστρέφεται ακόμη μια σειρά από ανθρώπους, όπως ο ατζέντης του Αρι Γκολντ, μια εν δυνάμει καρικατούρα χολιγουντιανού player που μεταμορφώνεται από την ερμηνεία του Τζέρεμι Πίβεν στον ήρωα που κλέβει την παράσταση, η Σόνα, υπεύθυνη για την εικόνα του και μια σειρά από παρατρεχάμενους, φίλους, γνωστούς, και φυσικά γυναίκες: αυτές αποτελούν ούτως ή άλλως το βασικό θέμα συζήτησης της παρέας όταν δεν παίζει γκολφ στην ταράτσα της βίλας τους στους λόφους του Χόλιγουντ ή δεν αναζητούν ευκαιριακές απολαύσεις σε πάρτι και κλαμπ.

Κι αν η σειρά μοιάζει με εφηβικό χολιγουντιανό όνειρο, αυτή δεν είναι παρά μόνο η επιφάνεια. Πίσω της κρύβονται χαρακτήρες που έχουν πολύ περισσότερες πλευρές απ όσες αφήνουν να φανούν με την πρώτη ματιά. Αυτό που στην αρχή δείχνει σαν μια ομάδα αυλικών που προσπαθεί να επιβιώσει από την επιτυχία του ενός, σιγά σιγά δίνει τη θέση του σε μια εναλλακτική οικογένεια, η οποία μοιάζει να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, αποτελεσματικά μέσα από τα προβλήματα, τις συγκρούσεις, αλλά και τις χαρούμενες στιγμές της. Ισορροπώντας αριστοτεχνικά το αστείο με το σοβαρό, η σειρά δεν καταφεύγει ποτέ στη φάρσα, αντιθέτως, αντιμετωπίζει με σοβαρότητα ακόμη και τις πιο ανόητες καταστάσεις και κατορθώνει να κοιτάζει με τρόπο φρέσκο και ευρηματικό ακόμη και τα πιο μπανάλ δεδομένα: Ο αποτυχημένος αδελφός αποκτά οντότητα και ειδικό βάρος, ο επιθετικός αγενής ατζέντης αποκαλύπτει τις δικές του ανασφάλειες και ο σίγουρος για τον εαυτό του μάνατζερ αποδεικνύεται λιγότερο ικανός και σίγουρος από όσο νόμιζε. Στην πραγματικότητα, ο χαρακτήρας που δείχνει περισσότερο μονοσήμαντος και σχηματικός δεν είναι παρά ο κεντρικός ήρωας. Αυτό όμως δεν έχει αληθινή σημασία, όχι μόνο γιατί ο ίδιος δεν είναι παρά ο μοχλός που θέτει την σειρά σε κίνηση, αλλά κυρίως διότι μοιάζει να δημιουργείται και να συμπληρώνεται από τους ανθρώπους που τον περιτριγυρίζουν και στους οποίους βασίζεται όχι μόνο για τις καθημερινές του ανάγκες, αλλά και για να αυτοπροσδιοριστεί.

Οπως αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω, μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό από ό,τι έχετε συνηθίσει να θεωρείτε μια τυπική ημίωρη κωμική σειρά. Αντιθέτως προβάλλει σαν ένα γοητευτικό παιχνίδι πάνω στη φήμη, τη φιλία, την καριέρα και τη ζωή. Και καθώς προχωρά στη διάρκεια της πρώτης σεζόν, αλλά και στις δυο επόμενες που έχουν προβληθεί μέχρι σήμερα στην Αμερική, γίνεται όλο ένα πιο έξυπνο και γοητευτικό. Μπορεί η τηλεθέασή της να μην είναι σε καμιά περίπτωση ανάλογη της αξίας της, μοιάζει όμως να είναι αυτή τη στιγμή μια από τις σειρές με το πιο φανατικό κοινό στην πατρίδα της... Γεγονός που αντανακλάται όχι μόνο στις διθυραμβικές κριτικές, στην όλο και αυξανόμενη διεισδυτικότητά του, τις φράσεις - σλόγκαν που γεννά (το «lets hug it out, bitch» του Αρι, για παράδειγμα), αλλά κυρίως στο γεγονός ότι προσφάτως το ΗΒΟ ανανέωσε για έναν ακόμη κύκλο την σειρά, δίνοντάς της την ευκαιρία να πλησιάσει ακόμη πιο κοντά στην πραγμάτωση των όσων υπόσχεται. Ανυπομονούμε.

Μια σειρά για τη ζωή στο Χόλιγουντ δεν θα μπορούσε να είναι ακριβής, αν δεν συμπεριλάμβανε... το Χόλιγουντ. Και το Χόλιγουντ, πέρα από το Rodeo Drive, το Spagos, τα στούντιο και τα power meetings, δεν είναι παρά οι άνθρωποί του. Οι σταρ, οι σκηνοθέτες, όλοι εκείνοι που μεταμορφώνουν την πόλη σε ένα αληθινό κομμάτι ονείρου. Το «Εntourage» κατόρθωσε από την αρχή να κάνει αυτό το κομμάτι της πόλης δικό του κερδίζοντας ένα στοίχημα που ακόμα κι αν δεν ήταν ουσιώδες, ήταν αναμφίβολα σημαντικό. Το γεγονός ότι ο Μαρκ Γουόλμπεργκ βρίσκεται πίσω από την παραγωγή της σειράς, βοήθησε αρχικά στην προσέλκυση μιας σειράς διασήμων που δεν είχαν κανένα πρόβλημα να υποδυθούν τον εαυτό τους, αλλά στη συνέχεια με ένα πέρασμα από το σετ του «Εntourage» μοιάζει να μεταμορφώθηκε στο καινούριο χολιγουντιανό status symbol. Στην πρώτη περίοδο της σειράς, ανάμεσα σε αυτούς που κάνουν σύντομα ή όχι και τόσο σύντομα περάσματα από τα γυρίσματα, μετράμε τον Βαλ Κίλμερ, την Σάρα Σίλβερμαν, τον Λάρι Ντέιβιντ (του «Curb Your Εnthusiasm»), ακόμη και τη Σκάρλετ Γιόχανσον. Κάποιοι μάλιστα φτάνουν στο σημείο να τραβήξουν το cameo τους στα άκρα, όπως ο Γκάρι Μπιούζεϊ, που στο πέρασμά του από τη σειρά σε βάζει σε βάσιμες υποψίες για την ψυχική του υγεία όχι μόνο τους χαρακτήρες, αλλά και τους θεατές. Κι αν τα παρακάτω μπορούν να θεωρηθούν spoilers, η ανάγκη της σειράς για τους αληθινούς celebrities αλλάζει τελείως μορφή στους δύο κύκλους επεισοδίων που ακολουθούν. Οι μεγαλύτεροι χολιγουντιανοί σταρ μοιάζουν να κάνουν ουρά για ένα πέρασμα από τα γυρίσματα της σειράς, ενώ τα όρια της πραγματικότητας με τη φαντασία δείχνουν να μπλέκουν επικίνδυνα. Από τον δεύτερο ήδη κύκλο ο Τζέιμς Κάμερον κάνει κάμποσα guest καθώς βρίσκεται σε συνομιλίες με τον Βίνσεντ Τσέις για να πρωταγωνιστήσει στην κινηματογραφική μεταφορά του κόμικ «Αquaman». Οταν στον τρίτο κύκλο η ταινία ανοίγει με επιτυχία στις αίθουσες, μια θριαμβευτική δισέλιδη καταχώριση εμφανίζεται... στο πραγματικό VARIETY, συγχαίροντας τον σκηνοθέτη και τον πρωταγωνιστή και κάνοντας ολόκληρο το Χόλιγουντ να αναρωτιέται πώς κατάφερε ο σκηνοθέτης του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ να γυρίσει καινούργια ταινία χωρίς κανείς να τον πάρει χαμπάρι και ποιος είναι ο παντελώς άγνωστος Βίνσεντ Τσέις που πρωταγωνιστεί...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ