Επιστρέφω... δριμύτερος

16.06.2009
«To δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά να διατηρηθείς», επιμένουν στις κατά καιρούς συνεντεύξεις τους τα πρόσωπα της ελληνικής σόουμπιζ. Κι αν η άνοδος πολλές φορές έρχεται εύκολα και γρήγορα, η πτώση είναι ελεύθερη και θέλει πολλή προσπάθεια για να σηκωθείς...

Από τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΛΕΜΗ

«To δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά να διατηρηθείς», επιμένουν στις κατά καιρούς συνεντεύξεις τους τα πρόσωπα της ελληνικής σόουμπιζ. Κι αν η άνοδος πολλές φορές έρχεται εύκολα και γρήγορα, η πτώση είναι ελεύθερη και θέλει πολλή προσπάθεια για να σηκωθείς... Αυτοί που έχουν άστρο βέβαια, ακόμη κι αν είχαν κάποιες ηχηρές αποτυχίες στην καριέρα τους, κατόρθωσαν με πολλή δουλειά, ίσως κάποιες φορές και με διαφημιστικά τρικ, να κάνουν δυναμικό come back.

Την... έφαγαν οι «Δαίμονες»
Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 η Άννα Βίσση αποφάσισε να κάνει ένα πολυδάπανο μιούζικαλ με τον Νίκο Καρβέλα και τον Τζον Μοδινό, τους «Δαίμονες». Αν και ήταν μια εντυπωσιακή παραγωγή, «δεν τράβηξε», όπως δήλωσε αρκετά χρόνια μετά η ίδια, και... μπήκαν πολλά εκατομμύρια μέσα! Η Βίσση έφυγε στο εξωτερικό, απ’ όπου επέστρεψε με εμπορικά τραγούδια και τέσσερις επιτυχημένους δίσκους: «Κλίμα τροπικό», «Τραύμα», «Αντίδοτο» και «Κραυγή». Η Άννα μετά την τεράστια επιτυχία της επιχείρησε για άλλη μια φορά να κάνει στροφή στην καριέρα της με το «Μάλα» και με κάποιους δίσκους όπως το «Nylon», τα οποία για άλλη μια φορά δεν της βγήκαν. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η ένατη θέση στη Eurovision, που την έστειλε πάλι για μεγάλο χρονικό διάστημα στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Και μπορεί το άλμπουμ που κυκλοφόρησε πρόσφατα να μην ήταν από τα πιο εμπορικά, ωστόσο έκανε αίσθηση,ενώ ετοιμάζει ακόμα πιο δυναμικό come back με λαϊκά τραγούδια.

Μετεγγραφή με απώλειες
Τι κι αν είχαν προηγηθεί το «Ντόλτσε βίτα» και οι «Δύο ξένοι», που έκαναν τα μηχανάκια της AGB να χτυπάνε κόκκινο; Μετά το απότομο κόψιμο του «Τι ψυχή θα παραδώσεις, μωρή» οι σχέσεις των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου μπήκαν στον «πάγο», με αποτέλεσμα το συγγραφικό δίδυμο να βάλει πλώρη για Μαρούσι μεριά. Υπολόγιζαν, όμως, χωρίς τον ξενοδόχο, δηλαδή το κοινό του ΑΝΤ1. Παρά το γεγονός ότι έπεσαν πολλά λεφτά στην παραγωγή «Οι στάβλοι της Εριέττας Ζαΐμη», η τηλεθέαση κυμάνθηκε σε μέτρια έως χαμηλά επίπεδα. Το πάλαι ποτέ σούπερ επιτυχημένο δίδυμο έπειτα από δύο χρόνια επέστρεψε στο Mega και στην επιτυχία με τις αυτοτελείς ιστορίες στο «Κόκκινο δωμάτιο».

Δεν της βγήκε το έντεχνο
Μετά το γάμο της με τον Αντρέα Φουστάνο η Νατάσσα Θεοδωρίδου αποφάσισε να κάνει στροφή σε πιο έντεχνες μελωδίες. Διέκοψε τη συνεργασία της με τον Γιώργο Θεοφάνους, απαγόρευσε στο νυχτερινό κέντρο «Φως» να της πετάνε λουλούδια και στο ρεπερτόριό της περιλαμβάνονταν πιο... δύσκολα τραγούδια. Τελικά, κυκλοφόρησε ακόμα και καινούργιο CD με την υπογραφή της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, το «Έρωτα δεν ξέρεις ν’ αγαπάς». Όμως, το CD δεν αγαπήθηκε από το κοινό, που είχε συνηθίσει τη Νατάσσα σε πιο λαϊκά μονοπάτια. Βλέποντας την πτώση στην καριέρα της δήλωσε ότι ήταν λάθος της όσα είχε πει για τα γαρίφαλα, έκλεισε εμφανίσεις με τον Γιάννη Πάριο στην «Ιερά Οδό» και κυκλοφόρησε το CD «Ως εκεί που η καρδιά μπορεί ν’ αντέξει» με εμπορικά λαϊκά κομμάτια. Από αυτή τη δουλειά βγήκαν πολλά σουξέ, με αποτελέσμα να επιστρέψει δυναμικά.

Χάνοντας το θρόνο!
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Ελένης Μενεγάκη στην πρωινή ζώνη. Ωστόσο, στη διάρκεια αυτής της επιτυχημένης πορείας, η «βασίλισσα» έχασε δύο φορές το θρόνο της. Το Σεπτέμβριο του 2003 το Mega έβαλε στο πρωινό του πρόγραμμα τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, ο οποίος σε σύντομο χρονικό διάστημα έδωσε για πρώτη φορά στο κανάλι της Μεσογείων την πρωτοκαθεδρία στη ζώνη 10:00-13:00. Τα δημοσιεύματα εκείνη την περίοδο έκαναν λόγο για αντικατάσταση της Ελένης από τη Νίκη Κάρτσωνα, ενώ από τον ΑΝΤ1 απομακρύνθηκε ο Γιάννης Λάτσιος, λόγω των χαμηλών ποσοστών του «Πρωινού καφέ», αλλά και της αποτυχίας του ριάλιτι «Mission». Την επόμενη σεζόν η Ελένη έκοψε "έστω και οριακά" πρώτη το νήμα και στη συνέχεια αποχώρησε για τον Alpha.

Τα πρώτα δύο χρόνια στο κανάλι της Κάντζας δεν ήταν εύκολα. Έβλεπε καθημερινά την πλάτη του Γρηγόρη Αρναούτογλου, αλλά και για μεγάλα χρονικά διαστήματα και της τότε οικοδέσποινας του «Πρωινού καφέ» Ελεονώρας Μελέτη.

Ο παλιός όμως είναι αλλιώς και η Ελένη βρήκε τον τρόπο και γύρισε ακόμη μια φορά τούμπα την κατάσταση. Έτσι, τα τελευταία δύο χρόνια είναι πρώτη με διαφορά, όχι μόνο στο σύνολο της τηλεθέασης, αλλά και στα νεανικά κοινά.

«Καινούργια Εγώ»
Μάλλον προφητικός ήταν ο παραπάνω τίτλος της τελευταίας δισκογραφικής δουλειάς της Καίτης Γαρμπή, καθώς είχε πολλά χρόνια να κάνει επιτυχία. Σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα καλλιτεχνικά δρώμενα, αυτή είναι η «κατάρα» του Φοίβου: απογειώνει αυτούς στους οποίους γράφει τραγούδια, αλλά, όταν η συνεργασία τους σταματάει, αρχίζει η πτώση. Κι αυτό συνέβη δύο φορές με την Καίτη Γαρμπή.

Η πρώτη ήταν με το «Δώρο Θεού» του Γιώργου Θεοφάνους, που δεν... περπάτησε, αλλά την επόμενη σεζόν η Καίτη επέστρεψε πάλι στην κορυφή με το «Κάτι» του Φοίβου. Αυτή ήταν και η τελευταία της συνεργασία με τον επιτυχημένο δημιουργό, με την τραγουδίστρια πλέον να δοκιμάζει συνεργασίες με πολλούς συνθέτες και στιχουργούς, αλλά τίποτα να μην της βγαίνει... Μέχρι που φέτος αποφάσισε να συνεργαστεί με τον Νότη Σφακιανάκη και τον καταξιωμένο στιχουργό Νίκο Αντύπα, επιστρέφοντας στην κορυφή των εμπορικών καλλιτεχνών.

Όταν ο Λάκης δεν είναι εδώ
Ήταν από τις πρώτες μετεγγραφές που έκανε ο Δημήτρης Κοντομηνάς όταν έγινε ιδιοκτήτης του Alpha και σίγουρα από τις ακριβότερες στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Ωστόσο, τα πρώτα χρόνια του Λάκη Λαζόπουλου στον Alpha μόνο «πέτρινα» μπορούν να χαρακτηριστούν. Τα 50άρια στα ποσοστά των «Δέκα μικρών Μήτσων» φάνταζαν απατηλό όνειρο μπροστά στα χαμηλά νούμερα που έφεραν τα «Τσιμπάει», «Επί του καναπέως» και «504 χλμ. βόρεια της Αθήνας». Ούτε το «Τσαντίρι», όμως, πήγε καλά τα πρώτα χρόνια, κάνοντας ακόμη και μονοψήφια νούμερα τηλεθέασης. Όμως, από τη δεύτερη χρονιά προβολής της σατιρικής εκπομπής του οι δείκτες της AGB άρχισαν να παίρνουν την ανιούσα, με αποτέλεσμα να φτάσει ακόμη και το 60% πέρυσι. Δίκαια λοιπόν ο Λάκης είναι το πλέον περιζήτητο πρόσωπο και μήλον της έριδος για τα τρία μεγάλα κανάλια.

Δυο μέρες μόνο...
Αν και πολύ μικρός σε ηλικία, στις αρχές του 2000 ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έβαλε σκοπό να αποδείξει πως δεν είναι μόνο καλός ηθοποιός, αλλά και ταλαντούχος σεναριογράφος. Έκανε πολύ καλή αρχή με το «Η ζωή μας μια βόλτα», για να ακολουθήσει το επίσης επιτυχημένο «Να με προσέχεις». Το μεγάλο «μπαμ» όμως έγινε με το «Κλείσε τα μάτια», όπου κάθε Δεύτερα βράδυ όλη η Ελλάδα στηνόταν στο Mega για να δει την εξέλιξη του ερωτικού τριγώνου Πέμυς Ζούνη - Χριστόφορου Παπακαλιάτη - Ιωάννας Παππά. Ωστόσο, η επόμενη συγγραφική επιτυχία του ηθοποιού δεν είχε την ίδια εξέλιξη. Η προβολή του «Δυο μέρες μόνο» σταμάτησε ξαφνικά και επιστρέφοντας την επόμενη τηλεοπτική περιόδο δεν συγκίνησε το τηλεοπτικό κοινό, με αποτέλεσμα να κατεβάσει πρόωρα ρολά. Το Μεγάλο Κανάλι βέβαια έδωσε μία ακόμη ευκαιρία στον Χριστόφορο και όσοι έχουν δει τα πρώτα επεισόδια του «Τέσσερα» στοιχηματίζουν πως πρόκειται για τη μεγάλη επιτυχία της επόμενης τηλεοπτικής σεζόν.

Οι νότες δεν είναι πάντα εφτάψυχες
Σύμφωνα με τις επίσημες πωλήσεις, είναι ο καλλιτέχνης με τις περισσότερες πωλήσεις των nineties, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Έπειτα από μια σειρά ατυχών δηλώσεων και συμπεριφορών οι πωλήσεις των CD του Νότη Σφακιανάκη άρχισαν να πέφτουν, με αποτέλεσμα το 2001 να διακόψει τη δεκαετή συνεργασία του με τη Minos μετακομίζοντας στη Universal. Την ίδια χρονιά για πρώτη φορά δεν πήγαν καλά και οι εμφανίσεις του με την Πέγκυ Ζήνα και τον Χρήστο Δάντη στο «Fever». Οι εμφανίσεις του στο νυχτερινό κέντρο σταμάτησαν αιφνιδιαστικά κι ενώ ο ίδιος επικαλέστηκε τότε πρόβλημα στις φωνητικές του χορδές, οι φήμες έκαναν λόγο για τα πολλά άδεια τραπέζια. Γνωρίζοντας όμως το μυστικό της επιτυχίας όσο κανείς άλλος, ο Νότης επέστρεψε αρχικά στον όμιλο Μαροσούλη στο «Γκάζι», ενώ το επόμενο CD του με τον τίτλο «Άνοιξις» έφερε τη δεύτερη άνοιξη στην καριέρα του, αφού ξεπέρασε τις 40.000 πωλήσεις. Παράλληλα, ακολούθησαν επιτυχημένες εμφανίσεις στο «Έναστρον», ενώ και οι επόμενοι δίσκοι του έγιναν πλατινένιοι!

Μακριά από ριάλιτι
Η επιστροφή πριν από μερικά χρόνια της Τατιάνας Στεφανίδου στον ΑΝΤ1 δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα. Μπορεί το κουτσομπολίστικο μεσημεριανό να έκανε νούμερα, δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τα δύο ριάλιτι, που τότε ήταν το φόρτε του σταθμού. To τρίτο «Fame Story» κινήθηκε σε μέτρια νούμερα τηλεθέασης, ενώ το «Big Mother», που στη συνέχεια εξελίχθηκε σε «Big Brother», ήταν το... Βατερλό για το κανάλι και την παρουσιάστρια, κάνοντας ακόμη και μονοψήφια νούμερα τηλεθέασης. Έξυπνη και διορατική όμως η Τατιάνα, το 2006 αποφάσισε όχι μόνο να κόψει... μαχαίρι τα ριάλιτι, αλλά και τα κουτσομπολιά, κάνοντας μια εκπομπή τύπου Όπρα Γουίνφρεϊ με τον τίτλο «Αξίζει να το δεις». Τα νούμερα τηλεθέασης αλλά και οι μεγάλες δημοσιογραφικές επιτυχίες τη δικαίωσαν, κι έτσι τώρα διαπραγματεύεται από θέση ισχύος την ανανέωση του συμβολαίου της με τον ANT1.