Μπορεί η ελληνική δισκογραφία και γενικότερα η μουσική βιομηχανία να βλέπει την «πειρατεία» ως το μεγαλύτερο κίνδυνο για τις πωλήσεις της, ωστόσο υπάρχουν αρκετά ονόματα καλλιτεχνών τα οποία κάθε εταιρεία θα διεκδικούσε με κάθε τρόπο. Και γιατί όχι, αφού με κάθε τους δισκογραφικό βήμα εξασφαλίζουν σε χρονικό διάστημα ρεκόρ χρυσές ή και πλατινένιες πωλήσεις.
Άννα Βίσση ή Δέσποινα Βανδή
Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια της αντιπαράθεσης ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες ντίβες της ελληνικής ποπ μουσικής σκηνής. Στο «καυτό» ερώτημα ποια έχει τη μεγαλύτερη πέραση στις πωλήσεις δίσκων θα πρέπει να σημειωθεί ότι η τελευταία δουλειά της Άννας με τίτλο «ΝYLON» μάλλον δυσκολεύτηκε να γίνει πλατίνα τη στιγμή που η «Αυλή του παραδείσου» της Δέσποινας την εξασφάλισε εις διπλούν. Πάντως, η «Ελληνίδα Μαντόνα», όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς η Άννα Βίσση, σίγουρα βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις πωλήσεων σε μακροχρόνιο διάστημα. Υπολογίζεται μάλιστα ότι η μούσα του Νίκου Καρβέλα έχει πουλήσει 9,5 εκατομμύρια αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο. Από το 1995 έχει στο ενεργητικό της 28 πλατινένιους! Αποκορύφωμα της δισκογραφικής της πορείας βέβαια η «Κραυγή» της το 2000, που ξεπέρασε τις επτά πλατίνες! Από την πλευρά της, η Δέσποινα μέσα στα 11 χρόνια της παρουσίας της στο χώρο της μουσικής έχει καταφέρει να πουλήσει μόλις 950.000 δίσκους (άλμπουμ και single) και τραγουδώντας το «Υποφέρω» να κατακτήσει τον τίτλο του εμπορικότερου single όλων των εποχών.
Πέγκυ Ζήνα ή Έλλη Κοκκίνου
Μόλις στα 5 της χρόνια άρχισε να μαθαίνει πιάνο ενώ παράλληλα σπούδαζε χορό με εξειδίκευση στην jazz. Ο λόγος βέβαια για την Πέγκυ Ζήνα, που τον Ιανουάριο του 2004 ο πέμπτος κατά σειρά προσωπικός της δίσκος με τίτλο «Μαζί σου» γίνεται ο πρώτος της πλατινένιος. Ακολουθούν τα επίσης πλατινένια «Ματώνω» και «Νόημα» που πολύ εύκολα ξεπερνούν σε πωλήσεις τους 40.000 δίσκους έκαστος επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και την επιτυχία της Πέγκυς ως η θηλυκή βερσιόν του Πλούταρχου. Σέξι γυναικεία παρουσία, που «ανδρώθηκε» στο χώρο του λαϊκού τραγουδιού και εξακολουθεί να έχει το άγγιγμα του Μίδα με κάθε της δισκογραφική δουλειά. Από την αντίπερα όχθη η Έλλη Κοκκίνου έκανε το μεγάλο «μπαμ» στη λίστα με τις υψηλότερες πωλήσεις του ελληνικού πενταγράμμου όταν έγινε επισήμως η «μούσα» του Φοίβου και τραγούδησε «Στο κόκκινο». Έχει επιτύχει έως τώρα συνολικά 100.000 πωλήσεις δίσκων.
Σάκης Ρουβάς ή Έλενα Παπαρίζου
Εκείνος ζει την πιο ευτυχισμένη προσωπικά αλλά και επαγγελματικά περίοδο της ζωής του. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά τα πράγματα για τον Σάκη, που από το 1991 που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβαλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το ποπ άσμα «Πάρτα» έχει αλλάξει δεκάδες διαφορετικά τραγουδιστικά στυλ με την ίδια αμέριστη όμως στήριξη από το κοινό. Πέρυσι αποκάλυψε ότι «έχει ερωτευτεί», στράφηκε σε ποιοτικότερα μονοπάτια και έγινε πλατινένιος. Μπορεί ο Σάκης Ρουβάς να έχει πουλήσει συνολικά 155.000 δίσκους στα 15 χρόνια της δισκογραφικής του παρουσίας όσον αφορά τα προσωπικά του άλμπουμ, ωστόσο η Έλενα μόνο τα τελευταία δύο χρόνια έχει «απογειωθεί» δισκογραφικά με 120.000 θαυμαστές, που έχουν αγοράσει τη μουσική και τα τραγούδια της. Η πρώτη της δισκογραφική σόλο δουλειά «Προτεραιότητα» έγινε εύκολα διπλά πλατινένια, ενώ λίγο αργότερα μας εξήγησε ότι «Υπάρχει λόγος» και οι θαυμαστές της την ακολούθησαν και την έκαναν πλατινένια σε διάστημα λίγων μόλις ημερών.
Αντώνης Ρέμος ή Γιάννης Πλούταρχος
Ο Αντώνης από το 1996 που έκανε την πρώτη του δισκογραφική εμφάνιση επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των συνεργατών του. Από την πλευρά του, ο Γιάννης Πλούταρχος μπορεί να έκανε την είσοδό του στη δισκογραφία το φθινόπωρο του 1998, το 2000 όμως με το «Υπήρχαν όρκοι» κάνει το μεγάλο άλμα στην ελληνική δισκογραφία καταφέρνοντας να κάνει γρήγορα το άλμπουμ διπλά πλατινένιο. Μέσα στο 2005 ο Γιάννης Πλούταρχος μας αποκάλυψε ότι «Όλα σε σένα τα βρήκα» και βρήκε 80.000 οπαδούς εξασφαλίζοντας διπλή πλατίνα για τη δισκογραφική του δουλειά. Κατά τη διάρκεια της ίδιας χρονικής περιόδου ο Αντώνης Ρέμος τραγούδησε «σαν Άνεμος» και συνάντησε την πλατίνα και τους 40.000 πωληθέντες δίσκους.
Καίτη Γαρμπή ή Άντζελα Δημητρίου
Η Καίτη έκανε την πρώτη της εμφάνιση σε νυχτερινό κέντρο όταν ήταν μόλις 15 χρονών. Από τότε έχει κερδίσει με το σπαθί της πάνω από 12 πλατίνες και τρεις χρυσούς δίσκους. Συνολικά η Καίτη συγκεντρώνει 720.000 πωλήσεις δίσκων έναντι 629.000 της «Λαίδης» του ελληνικού τραγουδιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προαναφερθέντα νούμερα αναφέρονται σε υπολογισμούς πωλήσεων για την Ελλάδα και μόνο, εφόσον η «Άντζελα» του ελληνικού τραγουδιού έχει κάνει σημαντική εμπορική επιτυχία και στην Τουρκία με τις «Μαργαρίτες».
Νότης Σφακιανάκης ή Πασχάλης Τερζής
Στον Νότη ανήκει η κατάρριψη του ρεκόρ του εμπορικότερου λαϊκού τραγουδιστή, που μόλις το Μάρτιο του 1996 με το «5ο βήμα» ξεπέρασε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα όλα τα ρεκόρ πωλήσεων της ελληνικής δισκογραφίας των τελευταίων ετών. Ένα ρεκόρ βέβαια που ο ίδιος θα «σπάσει» τέσσερα χρόνια μετά με τον «Προάγγελο», ένα δίσκο που έγινε πέντε φορές πλατινένιος. Το 2005 η «Αναγέννησή» του έγινε μάλλον γιορτή, αφού κατάφερε να πουλήσει 40.000 δίσκους μόνο σε λίγες μόνο ημέρες. Οι καλά γνωρίζοντας λένε ότι μόνο ο Νότης θα μπορούσε να εκτοξεύσει με τέτοια ευκολία τις πωλήσεις στα ύψη. Από την πλευρά του, ο θεσσαλονικιός Πασχάλης Τερζής παρουσιάζεται δυναμικά στο «ελαφρολαϊκό» τραγούδι το 1990, παρόλο που ξεκινάει την καριέρα του το 74 από τη Ρόδο. Από το 1995 αρχίζει να σταθεροποιεί τη σχέση του με το κοινό και από εκεί και πέρα οι δίσκοι του γίνονται χρυσοί και πλατινένιοι. Η φωνή του διατηρεί τα καλά χαρακτηριστικά της και το χαμηλών τόνων προφίλ του, κερδίζει την εκτίμηση όλων. Συνολικά ο Νότης έχει αγγίξει το καταπληκτικό νούμερο των 1.240.000 δίσκων έναντι 470.000 του Πασχάλη Τερζή.
Τop - 10 εμπορικότητας*
1. Γιάννης Πάριος 3.045.000
2. Γιώργος Νταλάρας 2.075.000
3. Άννα Βίσση 1.940.000
4. Χαρούλα Αλεξίου 1.391.000
5. Γιάννης Πουλόπουλος 1.390.000
6. Νότης Σφακιανάκης 1.240.000
7. Γλυκερία 845.000
8. Στράτος Διονυσίου 800.000
9. Καίτη Γαρμπή 720.000
10. Άντζελα Δημητρίου 629.000
* Τα νούμερα που αναφέρονται είναι κατά προσέγγιση και αναφέρονται μόνο στις πωλήσεις των προσωπικών ολοκληρωμένων άλμπουμ και όχι των single των καλλιτεχνών.
Aξίζει να σημειωθεί ότι το 1995 ένας χρυσός δίσκος αναλογούσε σε 30.000 πωλήσεις και ο πλατινένιος σε 60.000. Με τα χρόνια αυτές οι αναλογίες άλλαξαν. Το 1997 η αναλογία ήταν 25.000 προς 50.000, το 2000 «πέφτει» στις 20.000 προς 40.000, ενώ πριν από μόλις δύο εβδομάδες διαμορφώθηκε στις 15.000 προς 30.000 αντιστοίχως.