Μίμης Πλέσσας: Υπηρέτης δύο αφεντάδων στο προσωπικό του «Ταξίδι» [συνέντευξη]

17.03.2016
Ο Μίμης Πλέσσας συνεχίζει την προσωπική του διαδρομή στην πλαστικοζωγραφική και παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής του με τίτλο «Ταξίδι» στην Γκαλερί Έρση. Ως εικαστικός συνθέτει υλικά του περιβάλλοντος χώρου του, δίνοντας σε αυτά μια δική του πνοή και δημιουργώντας ένα λεξιλόγιο του δικού του ονείρου.

Βάρκες και ιστιοφόρα που αρμενίζουν, κήποι που ανθίζουν πίσω από τις νησιώτικες ξερολιθιές, βράχοι στην θάλασσα που δέχονται την μανία της φύσης με εγκαρτέρηση. Αυτά που όλα μαζί μορφοποιούν το Ταξίδι του.

Εμείς μιλήσαμε με τον αγαπημένο καλλιτέχνη για το "Ταξίδι" του αυτό:

Είστε ένας συνθέτης, που κάθε Έλληνας σας κουβαλάει στην καρδιά του. Όμως, την αγάπη σας για τη ζωγραφική, δεν τη γνωρίζαμε. Πώς και πότε σας προέκυψε;

Σας ευχαριστώ για τον τρόπο που μιλάτε για τη μουσική μου. Όσον αφορά την εικαστική μου επίδοση, εκείνο που με οδήγησε, ήταν η ανάγκη και με ευτελή υλικά κατάφερα να εκφράσω συναισθήματα (χαρά, λύπη, αγωνία, ελπίδα). Το οικονομικό αποτέλεσμα, με μεγάλη μου χαρά, θα διατεθεί για να ανακουφίσει ανθρώπους που πάσχουν.

Υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στη σύνθεση και τη ζωγραφική;

Ασφαλώς και υπάρχουν. Αλλιώς δεν θα ήμουν υπηρέτης δύο αφεντάδων.


Στην έκθεσή σας μετέχει με ένα έργο της και η κόρη σας, η Ελεάνα. Το μήλο κάτω από τη μηλιά. Συμμερίζεστε την αγάπη της για την τέχνη και την παροτρύνετε;

Είμαι από τους πατεράδες που λατρεύουν την κόρη τους, τη βοηθάνε να αποφεύγει τα λάθη και της δίνουν κάθε ευκαιρία να εκφραστεί. Αν δείτε το έργο που εκθέτει θα καταλάβετε τι σας λέω.

Υπάρχουν κάποια έργα δικά σας, που για κάποιον λόγο δε θα θέλατε να αποχωριστείτε ποτέ;

Είναι πολλά. Κρεμασμένα στους τοίχους μου και σ’ αυτά τα πολλά, να προσθέσουμε και τα αγαπημένα της γυναίκας μου. Και όλα αυτά κοσμούν το σπίτι μου.


Τι θα θέλατε οι επισκέπτες της έκθεσής να αποκομίσουν από τα έργα σας;

Κατ’ αρχήν, ελπίζω να συγκινηθούν. Στην τέχνη, με τη μέθεξη μοιράζεται και αλληλοεπιδρά ο καλλιτέχνης με τον ακροατή. Το ίδιο συμβαίνει και στη ζωγραφική.