Nίκoς Καρβέλας η εμπειρία L I V E

06.02.2008
"Μπουκάραμε στο «tessera» και ζήσαμε μια από τις 8 σπάνιες βραδιές που χάρισε ο Νίκος Καρβέλας στους φαν του! "

Ο Νίκος Καρβέλας είναι ο πιο δυσθεώρητος Έλληνας σταρ. Γι αυτό και οι πιστοί του (εμείς) τρέξαμε να κάτσουμε στην ουρά, όταν μάθαμε ότι για μια σειρά Παρασκευοσάββατα, από τις 21 Δεκεμβρίου, θα εμφανίζεται live στο «4» στην Πειραιώς. Επειδή, όμως, τα καλά κρατάνε πάντα λίγο, οι εμφανίσεις του συνθέτη ήταν τελικά μόνο 8 (λόγω της άφιξης του Καρβέλα junior) και μοιραία πήραν χαρακτήρα once in a lifetime εμπειρίας. Το max βρέθηκε εκεί εγκαίρως (τέτοια events πρέπει έτσι κι αλλιώς να τ αρπάζεις από τα μαλλιά) και σου λέει τι έχασες.

Κάτι δεν μου πήγαινε καλά καθώς έβγαινα από το τρένο στο Θησείο και κατέβαινα προς την Πειραιώς για να δω τον Καρβέλα, το πρόσωπο των ημερών, να τραγουδάει live μετά από 7 χρόνια, όπως θα πει κι ο ίδιος αργότερα. Όλος ο ντόρος γύρω από την κόντρα του με τον Λάκη και τις «φουστιές» της συνέντευξης στον Τριανταφυλλόπουλο δεν ήταν ακριβώς ιδανικές προϋποθέσεις για να μπουν ανενόχλητοι στο «Τessera» ένας δημοσιογράφος κι ένας φωτογράφος. Ακόμα κι αν πρόκειται για δηλωμένους φαν του Καρβέλα. Την ανασφάλειά μου επιβεβαίωσε τελικά η Αννίτα Πάνια, η οποία απάντησε με ένα μεγαλοπρεπέστατο «δεν έχω μιλήσει με κανέναν» στον υπεύθυνο που της τηλεφώνησε για να τσεκάρει αν έχουμε πάρει ειδική άδεια να φωτογραφίσουμε το live. Εκείνη την ώρα δεν υπήρχε ουρά έξω από το «Τessera». «Ο Καρβέλας βγαίνει κατά τη 1», ακούω από μια παρέα 30άρηδων που είχαν inside πληροφορίες, «μέχρι τότε παίζουν οι 1550». Η Αγγελική Νικολούλη φτάνει ακριβώς εκείνη τη στιγμή με τη συνοδεία ενός ψηλού-μουσάτου τύπου. Μπαίνουν κατευθείαν μέσα. Η ώρα ήταν 23.20, ο φωτογράφος με τα πολλά αποχώρησε, αφού ή θα περνούσε μέσα χωρίς την κάμερα ή δεν θα περνούσε καθόλου κι εγώ μετά από παράκληση του Αντρέα, του χεντ πορτιέρη του μαγαζιού, άφησα την τσάντα μου στην είσοδο και πέρασα μέσα με το μπλοκάκι ανά χείρας. «Κι αυτό δεν είναι τίποτα», μου λέει ο Αντρέας. «Στην πρεμιέρα είχα εδώ μπροστά μου γύρω στις 25 κάμερες. Οι συνάδελφοί σου μπήκαν χωρίς τα πυρομαχικά τους», συμπληρώνει με υπερηφάνεια.

Ντου από παντού: 1 ΕΥΡΩ
Προσπερνώ ένα μηχάνημα σαν αυτά που βάζεις τα σιδερικά σου στο check in των αεροδρομίων για να μη χτυπήσει η κόρνα όχι, δεν πέρασα κι από σωματικό έλεγχο, δίνω ένα ευρώ σ' έναν ευγενέστατο ευτραφή 25άρη και ξαναμπαίνω στο θρυλικό «4» σχεδόν 5 χρόνια μετά από ένα σόου του Πανούση που είχα δει με τους κολλητούς μου. Παίρνω μια κόλα από το μπαρ που είναι το πρώτο πράγμα που πετυχαίνεις μόλις μπεις, ρίχνω μια ματιά στο μισοάδειο ακόμα χώρο του μαγαζιού και τελικά κάθομαι τέρμα αριστερά σε μια γωνιά με καμιά 60αριά καρέκλες που θυμίζουν λίγο σινεμά και απασχολούνται από όσους δεν έκλεισαν τραπέζι ή δεν θέλουν να κοπανηθούν όρθιοι δίπλα στη σκηνή και τον Καρβέλα. Ενώ προσπαθώ να εντοπίσω την Ανίτα σκανάροντας το σχετικό σκότος που επικρατεί και αναρωτιέμαι πού είναι οι 1550, οι οποίοι τελικά δεν εμφανίστηκαν εκείνο το βράδυ, συμπεραίνω πως τα πράγματα κυλάνε πολύ πιο ήσυχα από ό,τι περίμενα, ο κόσμος δεν είναι πολύς και οι δημοσιογράφοι, αν υπάρχουν, είναι πολύ πετυχημένα under cover. Ίσως τα μίντια εστίασαν στην πρεμιέρα, στο πολύ ψωμί δηλαδή, και αδιαφόρησαν για τις υπόλοιπες μέρες. Ο Καρβέλας έτσι κι αλλιώς δεν θέλει φώτα, κάμερες. Δεν ήθελε ούτε την κόντρα με τον Λαζόπουλο. Η αλήθεια είναι πως, καλώς ή κακώς, την ξεκίνησε ο Λάκης. Αλλά σε τελική ανάλυση, τα ίδια πράγματα κράζουν και οι δύο. Νομίζω πως στην ιστορία των τηλε-αντιπαραθέσεων η κόντρα Λάκη-Καρβέλα ήταν η πιο αχρείαστη ακριβώς γι αυτό το λόγο. Γιατί οι απόψεις τους γύρω από τη διαφθορά της εξουσίας, των πολιτικών και γενικότερα των θεσμών της χώρας είναι ίδιες.

Κόλα 500ml + ποτηράκι: 6 ΕΥΡΩ
Η ώρα είναι 12.30 και οι 1550 άφαντοι. Δίπλα μου κάθεται ένα ζευγάρι με μέσο όρο ηλικίας κοντά στα 30. Από τις κλασικές περιπτώσεις που γυρνάς στον κολλητό σου και λες «μα καλά, τι του βρήκε αυτή η γκόμενα;». Η εικόνα τού όχι ασφυκτικά γεμάτου μαγαζιού, του προσωπικού που πηγαινοέρχεται στα τραπέζια φορώντας μαύρο πουκάμισο με κόκκινες τιράντες με χαλί τη φωνή του Bryan Ferry στο «Love is the drug», είναι ζεστή, ατμοσφαιρική. Αφού τελικά ούτε αυτός ο d.j. αντιστέκεται στο χιτ της εποχής «Βeggin», στη σκηνή επιτέλους ανιχνεύεται ζωή με 4 μουσικούς να καταλαμβάνουν τα πλήκτρα, τα ντραμς, το μπάσο και μια ηλεκτρική. Η ώρα είναι 00.50 και ο συνειρμός αβίαστος. Νομίζω ότι βγήκαν οι 1550. Μέχρι που ξεπροβάλλει η λευκή κόμη του Καρβέλα και ο κόσμος σηκώνεται στο πόδι. Ο Καρβέλας με τα χέρια στις τσέπες πιο πολύ από αμηχανία παρά από άνεση, με μια φαρδιά μαύρη μπλούζα με λίγο κόκκινο στα μανίκια κι ένα τζιν, χαιρετάει όσους του «έκαναν χάρη», όπως λέει, και ήρθαν να τον δουν. Αν και όλοι περίμεναν να ξεκινήσει με κάποιο από τα τελευταία του σουξέ, ο Καρβέλας μιλάει για να βάλει από νωρίς τα πράγματα στη θέση τους. «Εδώ που φτάσαμε, μόνο μια επανάσταση μας σώζει. Αληθινή επανάσταση. Καμία σοβαρή επανάσταση δεν γίνεται από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα». Η αιχμή στον Λαζόπουλο ξεσηκώνει τους φανατικούς του (αν και είμαι σίγουρος ότι στην πλειοψηφία τους έβλεπαν κι αυτοί φανατικά Λαζόπουλο), και ο Καρβέλας συνεχίζει με τις δικές του φιλοδοξίες. «Παλεύω να κάνω κάτι σεβαστό χωρίς να κωλογλείφω. Δεν πρέπει να υπάρχουν όρια, τα στεγανά βρομάνε. Δεν αντέχω άλλο τη δηθενίλα». Και το live ξεκινά.

Ουισκι-κόλα + μπολάκι με φιστίκια Αιγίνης: 8 ΕΥΡΩ
Δίπλα στη σκηνή έχουν μαζευτεί περίπου 20 φαν του Καρβέλα, με μπροστάρισσα μια 25άρα ξανθιά που κάνει headbanging όταν ο Καρβέλας τραγουδάει το άσμα «Κουφαλίτσες» με ρεφρέν «ΛΑΟΣ, ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία, Ισχυρό ΚΚΕ, Σύρριζα, άντε κουφαλίτσες, πάλι θα φάτε καλά». Αμέσως μετά το τέλος του άσματος ο Καρβέλας επιβεβαιώνει αυτό που μυρίστηκα. Δεν θέλει απλώς να παίξει και να διασκεδάσει τον κόσμο. Δεν το κάνει καν για τα λεφτά. Όπως λέει ο ίδιος, η δικιά του πρόταση ήταν η είσοδος να είναι ελεύθερη, «γιατί η τέχνη δεν πρέπει να πληρώνεται», ενώ παραδέχεται ότι τις εποχές που τραγουδούσε με τη Βίσση κι ένα σωρό γραβατωμένους από κάτω δεν ήταν ο εαυτός του και το έκανε μόνο για τα λεφτά. Ο Καρβέλας έστησε τη δουλειά με το «Τessera» για να συστηθεί σε όσους δεν τον ξέρουν καλά. Μόνο γι αυτό. Και η αλήθεια είναι ότι, αν δεν τον παρατηρήσεις για περίπου 150 λεπτά από κοντά, η άποψη που έχεις γι αυτόν είναι λειψή. Ναι, είναι εκκεντρικός, τα λέει έξω από τα δόντια, προκαλεί, ξέρει πώς και τι θα πουλήσει, αλλά το σημαντικότερο είναι πως είναι πιο real από όσο τολμάς να παραδεχτείς. Τα λόγια του ανάμεσα στα τραγούδια είναι σκληρά, αλλά ταυτόχρονα αθώα και ειλικρινή. Είναι 1.34 όταν «τα λεφτά, το φαϊ και το γαμήσι» μας θυμίζει πώς ο Νίκος επέστρεψε στην επικαιρότητα και 1.40, όταν ο συνθέτης με χαμηλούς τόνους εξηγεί για άλλη μια φορά τι πραγματικά ήθελε να πει με αυτό το τραγούδι. Στη συνέχεια παίρνει ένα τρίχορδο πράγμα, όπως το χαρακτηρίζει, και εκτελεί το δεύτερο controversial χιτάκι του για τους αγρότες που κωλοτρίβονται στην εθνική οδό. Ανάμεσα στα τραγούδια κοιτάζει την Ανίτα στο πρώτο τραπέζι και τη ρωτά «πώς τα περνάει», λες και βρίσκονται στο σπίτι τους κι εκείνος τζαμάρει μόνο για πάρτη της.

Η αλήθεια του Καρβέλα: Ανεκτίμητη
Αφού παίξει κι ένα «Roadhouse Βlues», αφιερώσει μια μπαλάντα «στην Αννούλα που ψάχνει την τύχη της στο LΑ» κι εκμυστηρευτεί στον κόσμο ότι α) δεν ξέρει καν τη γεύση του ουίσκι, β) έχει κάνει χόρτο μια φορά στα 17 με συνέπεια να τον τρέχουν στο νοσοκομείο και γ) είναι το ίδιο ξενέρωτος με ένα 5άχρονο νήπιο, γυρνάει το βλέμμα πάλι στην Αννίτα και της αφιερώνει ένα κομμάτι που έγραψε το διάστημα που είχαν χωρίσει και δεν μιλούσαν καν στο τηλέφωνο. Απόδειξη ότι ο Καρβέλας δεν κωλώνει πουθενά, ούτε καν να βγάλει στη φόρα τα σώψυχά του. Παίζει στο πιάνο «Αννίτα, άρρωστα σε αγαπάω» κι εγώ θα τα έδινα όλα για ν ακούσω τι λέει εκείνη τη στιγμή η Αννίτα που γέρνει στο αφτί της Νικολούλη και της ψιθυρίζει. Λίγα λεπτά πριν το φινάλε ο Καρβέλας αποθεώνει την Αγγελική Νικολούλη και την πορεία της στο αστυνομικό ρεπορτάζ και ρωτάει τους πιο αρμόδιους «τι κρύβεται πίσω απ τον Πάσσαρη» και γιατί καθυστερεί η έκδοσή του στην Ελλάδα. Αν μού έλειψε ένα πράγμα, ήταν έστω μια αναφορά στα «Παρατράγουδα» της Ανίτας. Αλλά στο «Τessera» ο Καρβέλας προγραμμάτισε μια σειρά από εμφανίσεις που θα ευχαριστιόταν καταρχήν ο ίδιος και μετά όσοι πιστοί θα προσέρχονταν. Έστω κι αν αυτές οι εμφανίσεις τέλειωσαν στις 8 λόγω ανωτέρας βίας. Ο συνθέτης δεν το έκανε σε καμία περίπτωση για τα λεφτά, πιθανότατα σε αντίθεση με την κομβική του συμμετοχή στα Παρατράγουδα. Οι βραδιές στο «4» ήταν η κάθαρση του συνθέτη από οτιδήποτε εμπορικό κατάφερε, αλλά στη συνέχεια μίσησε. Ο Καρβέλας έβγαλε την ψυχή του στη σκηνή του «4» τονίζοντας ότι οι επαναστάσεις πρέπει να γίνονται και στην πράξη, όχι μόνο στα λόγια.

Μπορεί οι φανατικοί του Καρβέλα που δεν πρόλαβαν να τον δουν live να δυσκολεύονται να χωνέψουν την εξέλιξη των πραγμάτων και να αρκούνται προς το παρόν να τον βλέπουν σε βιαστικά πλάνα του Star Channel, που έχει κατασκηνώσει έξω από το σπίτι του. Το σίγουρο είναι ότι ο Καρβέλας, εκτός από ακριβοθώρητος, είναι και από τους πιο ξηγημένους σταρ και σίγουρα θα βρει τον τρόπο να ικανοποιήσει και όσους δεν κατάφεραν να τραγουδήσουν μαζί του στο «Τessera». Οι original τύποι δεν ξεχνούν έτσι εύκολα.