Severance

02.04.2007
Κεφάλια, χέρια και πόδια κομμένα σε παράταξη κωμικής υπερβολής, αγωνία, τρόμος, μαύρο χιούμορ κι ένας νεαρός σκηνοθέτης που κλείνει συνεχώς το μάτι στον θεατή. Το πιο ξεκαρδιστικό horror action των τελευταίων χρόνων είναι ταυτόχρονα κι ένα υπέροχο βρετανικό φιλμ σκηνοθετικής ευφυϊας και σεναριακής ακρότητας.

Κεφάλια, χέρια και πόδια κομμένα σε παράταξη κωμικής υπερβολής, αγωνία, τρόμος, μαύρο χιούμορ κι ένας νεαρός σκηνοθέτης που κλείνει συνεχώς το μάτι στον θεατή. Το πιο ξεκαρδιστικό horror action των τελευταίων χρόνων είναι ταυτόχρονα κι ένα υπέροχο βρετανικό φιλμ σκηνοθετικής ευφυϊας και σεναριακής ακρότητας.

Ολα αρχίζουν με το ταξίδι των υπαλλήλων μιας πολυεθνικής όπλων, οι οποίοι καλούνται να συσφίξουν τις σχέσεις τους. Είναι ένα από εκείνα τα πληκτικά Σαββατοκύριακα (team-building weekend τα λένε) όπου η εργασιακή ομάδα θα ανακτήσει πνεύμα συνεργασίας και θα επιστρέψει, τη Δευτέρα, χαρούμενη και ανανεωμένη στο γραφείο. Τίποτε όμως δεν θα γίνει όπως σχεδιάστηκε.

Αμα τη αφίξει της στο απομακρυσμένο χωριό της Ανατολικής Ευρώπης, η ομάδα διαπιστώνει ότι βρίσκεται πολιορκημένη από άγνωστης ταυτότητας τρελούς δολοφόνους, οι οποίοι τους τρομοκρατούν, τους πυροβολούν και τους τεμαχίζουν έναν έναν. Χρησιμοποιώντας τέλεια τη δομή του τρόμου, ο σκηνοθέτης του ατμοσφαιρικού Creep με την Φράνκα Ποτέντε (2004), κλιμακώνει την ανατριχίλα στηριζόμενος στο μαύρο βρετανικό χιούμορ. Υπάρχουν σκηνές αληθινά τρομακτικές (το ομολογώ: χρειάστηκε να κλείσω σε αρκετά σημεία τα μάτια μου...), οι κωμικές επιθέσεις όμως είναι τόσο έξυπνες ώστε να ανατρέπουν τα γνωστά κλισέ φρίκης και εν τέλει, να οδηγούν την υπόθεση σε ένα ντελίριο απίθανων καταστάσεων.

Μία μόνο λέξη: απολαύστε το!

ΟΡΕΣΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ