Απο χορευτής... ηδονοβλεψίας

02.10.2007
Ο Μπίλι Ελιοτ μεγάλωσε. Τώρα ο Τζέϊμι Μπελ συνεργάζεται με διάσημους σκηνοθέτες, κρυφοκοιτάζει ημίγυμνα κορίτσια (on camera) και μιλάει για σεξ (off camera). Η νέα του ταινία είναι η τέλεια αφορμή για να τον συναντήσουμε.

Συνέντευξη στη Μαρίνα Τσικλητήρα

Προσγειώθηκε στη ζωή μας με μια εντυπωσιακή πιρουέτα στα 14, όταν ο μικρός Μπίλι Ελιοτ που ερμήνευσε αντιστάθηκε στον συντηρητισμό της κοινωνίας του χωριού του και απέδειξε ότι ένας χορευτής δεν υπολείπεται απαραιτήτως σε τεστοστερόνη - ιστορία που παρέπεμπε και στη δική του ζωή. Πέντε χρόνια μετά, ο Τζέιμι Μπελ αντίκρισε τον King Kong του Πίτερ Τζάκσον.
Πέρυσι βρέθηκε στο μπαρουτοκαπνισμένο πλατό του Κλιντ Ιστγουντ (Οι σημαίες των προγόνων μας) και αντιμετώπισε τον πόλεμο - και τον τρομακτικό σκηνοθέτη του. Τώρα σκαρφαλώνει στις στέγες για να κατασκοπεύσει τη σέξι μητριά του και να κάνει έρωτα με τα θηλυκά που του θυμίζουν την αδικοχαμένη μητέρα του. Το πρωτότυπο, παιχνιδιάρικο Ημερολόγιο ενός ρομαντικού ηδονοβλεψία είναι η αφορμή για να συναντήσω έναν νόστιμο, ταλαντούχο εικοσάχρονο, που δεν μασάει καθόλου τα λόγια του...

Εικόνες: Η εμπορικότητα μοιάζει να μη σε απασχολεί ιδιαίτερα.

Τζέιμι Μπελ: Θα ήταν εύκολη, ίσως, ειδικά μετά τον Μπίλι Ελιοτ. Ομως προτιμώ να υποδύομαι σπάνιους, σύνθετους χαρακτήρες και δεν τους βρίσκω στις φρικτές εμπορικές ταινίες των μεγάλων στούντιο. Δεν είμαι ηθοποιός της μεθόδου, δεν μπορώ καν να συνεργάζομαι με τέτοιους ηθοποιούς, με «αποξηραίνει».

Ερωτική εμμονή με τη μητρική φιγούρα κι ένας εαυτός που δυσκολεύεται να ωριμάσει. Πόσα κομμάτια του ήρωά σου, Χάλαμ Φόου, είναι δικά σου;

Ταυτίζομαι μαζί του, καταλαβαίνω πόσο δυσκολεύεται κανείς διανοητικά όταν υπάρχει το τραύμα του θανάτου της μητέρας του (σ.σ.: Ο Τζέιμι δεν γνώρισε πατέρα). Κι εγώ υπήρξα περιθωριακός, όπως ο Χάλαμ. Ημουν από ένα μικρό χωριό της Αγγλίας, σπούδαζα χορό και το έκρυβα. Στην ταινία με τράβηξε και το γεγονός ότι ο ήρωας κάνει σεξ. Ηξερα πως ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Μακένζι είχε φτιάξει τέλειες σεξουαλικές σκηνές στο Young Adam. Το αστείο είναι ότι συναντηθήκαμε για πρώτη φορά σε ένα εστιατόριο όπου έπαιζε και ταινίες. Εκείνη τη βραδιά που συζητήσαμε για τον ρόλο μου έπαιζε γιαπωνέζικο πορνό και το ένα μου μάτι κοίταζε αιδοία και πέη!

Συνήθως ρωτάμε τις ηθοποιούς πώς νιώθουν στις σεξουαλικές σκηνές. Ευκαιρία να ρωτήσουμε κι έναν άντρα.

Δεν είναι ερεθιστικό. Είναι άβολο. Ο Χάλαμ κάνει σεξ με τη μητριά του σ' ένα δεντρόσπιτο. Το κατεβάσαμε στο έδαφος, αλλά και πάλι ήμασταν στη μέση του δάσους και έκανε ψόφο. Χρειάστηκε να φορέσω ένα είδος κάλτσας «εκεί» και εκείνη έπρεπε να με αγγίξει. Πρέπει να ένιωσε άθλια. Ηταν σαν πέος δωδεκάχρονου από το κρύο.

Δεν κομπλάρεις με όλα αυτά;

Οχι. Ενας χορευτής μαθαίνει να εκφράζεται με το κορμί του, είναι κάτι φυσικό.

Πώς βλέπεις τη δική σου ωρίμανση;

Ανέκαθεν έβρισκα απαίσιο το να μεγαλώσω. Προτιμώ το παιδί μέσα μου.

Φοβήθηκες ποτέ ότι θα εξαφανιζόσουν μετά το Μπίλι Ελιοτ, όπως συμβαίνει σε δεκάδες παιδιά-θαύματα του σινεμά;

Οχι. Η μητέρα μου με προέτρεψε να επιστρέψω στο σχολείο και να σκεφτώ με ψυχραιμία αν θέλω να γίνω ηθοποιός. Ποτέ δεν τρελάθηκα από όλο εκείνο τον χαμό.

Πώς ήταν η εμπειρία σου στο Jumper του Νταγκ Λάιμαν, που θα δούμε το 2008;

Είχε την αίσθηση «ταινίας μεγάλου στούντιο». Τους έπαιρνε άπειρο χρόνο για να αποφασίσουν το επόμενο βήμα. Αλλά ο Νταγκ μου αρέσει, ζει μέσα στο χάος!

Ο Κλιντ Ιστγουντ πώς σου φάνηκε;

Τι να πω... Δεν είναι «σκηνοθέτης ηθοποιών». Σε προσλαμβάνει επειδή θεωρεί ότι είσαι καλός, περιμένει να πεις τις ατάκες σου και να πας σπίτι σου. Είναι λίγο «ξερός», δεν υπάρχει «δράμα» στα γυρίσματα. Ηταν το πιο σιωπηλό πλατό που έχω βρεθεί στη ζωή μου. Οταν, όμως, είσαι νέος ηθοποιός και «πεινασμένος», έχεις ανάγκη να δεθείς με τον σκηνοθέτη σου, να μάθεις. Μπορείς να πλησιάσεις τον Ιστγουντ, θα σου απαντήσει σε οτιδήποτε, αλλά δεν προσφέρει τίποτα από μόνος του. Αντιθέτως, ο Μακένζι του Ηδονοβλεψία είναι γεμάτος ενέργεια.

Ας κλείσουμε με την ερωτική σου ζωή.

Δεν έχω στερεότυπα. Απλώς μου αρέσουν οι μεγαλύτερες γυναίκες.

[info]
Το Ημερολόγιο ενός ρομαντικού ηδονοβλεψία
θα προβάλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 4 Οκτωβρίου (Rosebud).