Θεσσαλονίκη: Ταινίες 6ης Μέρας

26.11.2007
Μια φαιδρότατη σπουδή πάνω στη μόδα των αρχών της δεκαετίας του ’80 αναμιγμένη με πολιτικές δηλώσεις απύθμενου βάθους και καίριας, για την εποχή, σημασίας, έχουν ως αποτέλεσμα μια από τις πιο διασκεδαστικές προσθήκες στην, κατά τα άλλα, αξιοσέβαστη φιλμογραφία του Αμερικανού σκηνοθέτη.

Από Άλλο Πλανήτη ? Τζον Σέιλς (Αφιέρωμα στον Τζον Σέιλς)

Μια φαιδρότατη σπουδή πάνω στη μόδα των αρχών της δεκαετίας του ’80 αναμιγμένη με πολιτικές δηλώσεις απύθμενου βάθους και καίριας, για την εποχή, σημασίας, έχουν ως αποτέλεσμα μια από τις πιο διασκεδαστικές προσθήκες στην, κατά τα άλλα, αξιοσέβαστη φιλμογραφία του Αμερικανού σκηνοθέτη. Ένα μαύρο αδέρφι από τον ουρανό προσγειώνεται στη Νέα Υόρκη με μεταλλαγμένα πόδια και τσιγκελωτά νύχια, πιάνοντας εξωγήινες συχνότητες ρατσισμού από κάθε σημείο της πόλης. Μουγκός, άφραγκος και αγύρτης, δοκιμάζει από γυναίκες μέχρι ναρκωτικά, σπρώχνοντας για να του κάνουν χώρο στην βαθιά τρομοκρατημένη αμερικανική κοινωνία της εποχής, που αναζητάει απεγνωσμένα αποδιοπομπαίους τράγους.

Οι Men In Black Τζον Σέιλς (στα γεροδεμένα του νιάτα) και Ντέιβιντ Στράδερν, ποζάρουν ως δήθεν πράκτορες του αλλοδαπών, προσφέροντας στην U.S. of fuckin’A. τη βολική δυνατότητα να αγνοήσει τα ναρκωτικά, την πορνεία και παντός είδους ειδεχθές έγκλημα, αναλώνοντας την ενέργειά της στην απέλαση εξωγήινων. Η πλήρως αποτυχημένη μουσική υπόκρουση, με πλήθος κακόηχων συνθεσάιζερ να ανεβάζουν την ένταση κάθε φορά που ο Τζον Σέιλς τινάζει τις βάτες του, είναι εκεί για να σου υπενθυμίζουν ότι κανείς δεν πέρασε αλώβητος από τη δεκαετία του ’80 και ότι ακόμα κι ο πολύ Τζον Σέιλς ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός του Κόρμαν.

Δέσποινα Παυλάκη