Τι τελευταίες μέρες τα social media γέμισαν με φωτογραφίες διάσημων αλλά και άσημων γυναικών που πασαλείβουν το κραγιόν τους στο γύρω από τα χείλη τους και βάζουν το hashtag #smearforsmear.
Δεν συγχρονίστηκαν όλες μαζί να το κάνουν επειδή είναι μόδα αλλά πρόκειται για την καμπάνια του Jo Cervical Cancer Trust με σκοπό την πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου κι επίσης οι ευρωπαϊκοί φορείς έχουν ορίσει την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου ως την εβδομάδα πρόληψης της συγκεκριμένης ασθένειας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά της οργάνωσης, την τελευταία δεκαετία έχουν αυξηθεί κατά 59.2% οι περιπτώσεις που διαγνώστηκε ο καρκίνος σε νέες κοπέλες 25- 29 ετών και πάνω από ένα εκατομμύριο δεν έχουν κάνει τεστ τον προηγούμενο χρόνο στην Αγγλία. Επίσης οχτώ γυναίκες κάθε μέρα έρχονται αντιμέτωπες με την εν λόγω διάγνωση και είναι η πιο συχνή ασθένεια σε γυναίκες κάτω των 35 ενώ πολλές δεν πάνε για εξέταση γιατί σκέφτονται πως είναι επίπονες ή δε χρειάζονται.
Όσον αφορά την Ελλάδα τώρα, δυστυχώς το 25-30% των γυναικών κάνουν τέστ Παπανικολάου και HPV DNA test και μόνο το 35% έχουν εμβολιαστεί για τον ιό των θηλωμάτων.