Οι συγγραφείς Ρομ και Όρι Μπράφμαν (Rom & Ori Brafman) μελέτησαν την επιστήμη του περιβόητου κλικ και κατέληξαν σε πέντε παράγοντες που παίζουν σπουδαίο ρόλο στο να πάθεις αυτό το κλικ είτε με το νέο αμόρε, είτε με κάποια φίλη, είτε με την προϊσταμένη σου!
Νο1. Η Οικειότητα: Πόσο ευάλωτη/ ανοιχτή είσαι αυτή την εποχή;
Ο πρώτος από τους πέντε παράγοντες που επηρεάζουν το κλικ είναι απολύτως κατανοητός. Ο άλλος άνθρωπος (φίλος ή αίσθημα) θα πρέπει να έρθει στη ζωή σου τη στιγμή που είσαι έτοιμη να τον δεχτείς και έχεις τις πόρτες ανοιχτές. Όταν είσαι έτοιμη να δώσεις πολλά, το άλλο άτομο (που βρίσκεται κι αυτό στην ίδια φάση) μπαίνει απευθείας στο νόημα, χωρίς να απαιτείται ο πραγματικός χρόνος για ν' αποκτήσετε οικειότητα μεταξύ σας! Μόλις σπάσει το φράγμα της οικειότητα, είναι ευκολότερο να δεθείς με τον άλλο σε βαθύτερο επίπεδο. Κι όταν λέμε ότι είσαι έτοιμη να ενδώσεις, δεν εννοούμε να είσαι μαλωμένη με το αγόρι σου και απλά να γνωρίσεις έναν κούκλο στο μετρό. Το θέμα είναι να βρεθείς στη στιγμή που είσαι έτοιμη και ελεύθερη να μοιραστεί πράγματα με τον άλλο. Όσο πιο ευάλωτη αφήνεσαι να γίνεις, τόσο το άλλο άτομο σε εμπιστεύεται γιατί καταλαβαίνει κι αυτό το ρίσκο στο οποίο μπαίνεις (συναισθηματικό και ψυχολογικό).
Φυσικά, αν και το άλλο άτομο βρεθεί ακριβώς στην ίδια φάση, η επικοινωνία, το κλικ δηλαδή, είναι σίγουρο! Τυπικά, θα χρειαζόσουν βδομάδες ή και μήνες για να δεθείς με κάποιον καινούργιο άνθρωπο στη ζωή σου, αλλά η διαδικασία αυτή επιταχύνεται εξωφρενικά όταν βρεις την κοινή γλώσσα οικειότητας με τον άλλο. Η μαγεία της αυτόματης οικειότητας, όπως την ονομάζουν οι δύο συγγραφείς, είναι απαραίτητη για να γίνει το κλικ τούτο!
Νο2: Η Εγγύτητα: το πολύ κοντά, ζευγαρώνει!
Εσύ το λες μοίρα που γνώρισες εκείνο το καυτό αγόρι στην καφετέρια της γειτονιάς σου. Έλα όμως που αν το καυτό αγόρι δεν νοίκιαζε το διαμέρισμα στην διπλανή πολυκατοικία, αλλού θα τον έπινε τον καφέ του, κι εσύ δεν θα τον γνώριζες ποτέ! Όσο κι αν θέλουμε να την προσπερνάμε, η εγγύτητα με ένα άτομο είναι ένας από τους παράγοντες που βοηθούν στο ν' ανάψει η σπίθα. Αυτό αποδεικνύουν άλλωστε και τα ριάλιτι σόου τύπου "Big Brother" και οι δεκάδες έρωτες που γεννήθηκαν μέσα σε αυτά. Αυτό εξηγεί και το γιατί έφαγες κόλλημα με το αγόρι του διπλανού γραφείου που βλέπεις 12 ώρες την ημέρα, περισσότερες και από τον επίσημο αγαπημένο σου. Το πολύ κοντά λοιπόν, δεν σκοτώνει, αλλά ζευγαρώνει.
Νο3: Η Απήχηση: θα πας εκεί που έχεις "σουξέ"
Σίγουρα, δεν αρκεί να βρεθείς κοντά με ένα άτομο για να γίνει το απόλυτο κλικ, γιατί έτσι δεν θα δικαιολογούνταν χιλιάδες σχέσεις εξ' αποστάσεως σε όλο τον κόσμο. Χρειάζεται ακόμα ένα συστατικό για να δέσει η μαγιά, αυτό που περιγράφεται ως απήχηση! Είναι το αίσθημα αυτό που έχεις πως οι ικανότητές σου είναι μεγάλη, η εμπιστοσύνη στον εαυτό σου ακόμα μεγαλύτερη και εύκολα μπορείς να ρίξεις εκείνο το αγόρι που σε ζαχαρώνει. Ξεκινώντας με τέτοια άνεση και αυτοπεποίθηση εκεί που νιώθεις πως έχεις απήχηση, ο υπόλοιπος κόσμος χάνεται και είσαι μόνο εσύ κι εκείνος.
Αν και από την άλλη πλευρά ισχύει το ίδιο, γίνεται εκείνο το μαγικό που ενώ γνωρίζεις κάποιον για πρώτη φορά, είναι σαν να τον ξέρεις για χρόνια, σαν να είναι εκείνος ο άνθρωπος που σε ξέρει καλύτερα από τον οποιοδήποτε. Φυσικά για να κάνει η απήχηση το θαύμα της, πρέπει ο άλλος κι εσύ να διαθέτετε το Νο1 (να είστε ανοιχτοί στις προκλήσεις) και φυσικά να υπάρχει κάποια ομοιότητα (το Νο4) γιατί ότι και να κάνει η πρώτη έλξη, αυτή η απήχηση, δεν θα καλλιεργηθεί. Φαντάσου να προσπαθείς να κάνεις το κλικ με ένα άτομο που αν και σε βλέπει και λιώνει, δεν έχει χιούμορ, μιλάτε άλλη γλώσσα, έχετε διαφορετικά βιώματα και κανένα σημείο επαφής. Με άλλα λόγια, "στου κουφου΄την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!"
Νο4: Μοιάζουμε άρα ταιριάζουμε (κι άσε τ' αντίθετα να ταλαιπωρούνται)
Ξέχνα το χιλιοειπωμένο πως τ' αντίθετα έλκονται. Αυτή ήταν εφεύρεση κάποιας γυναίκας που ήθελε πολύ έναν άντρα εντελώς διαφορετικό από εκείνη και για να πείσει τον εαυτό της πως δεν χάνει το χρόνο της προσπαθώντας, μίλησε για τ' αντίθετα που έλκονται. Το κλικ δεν θα έρθει σε δύο άτομα από εντελώς διαφορετικούς πλανήτες, ειδικά αν κανένας από τους δύο δεν έχει διάθεση να γνωρίσει νέους πολιτισμούς και να μυηθεί σε διαφορετικές κουλτούρες.
Οι συγγραφείς του περίφημου βιβλίου για το κλικ, υποστηρίζουν πως είμαστε σχεδιασμένα όντα για ν' ανήκουμε σε ομάδες με άτομα που μοιάζουν περισσότερο με μας. Μέσα στις πρώτες κουβέντες που ανταλλάσσεις με ένα άτομο, καταλαβαίνεις αν υπάρχει πιθανότητα να ενταχθείτε στην ίδια ομάδα. Θες να είναι που είστε και οι δύο πωρωμένοι με το "Grey's Anatomy", θες που βρεθήκατε στα διπλανά καθίσματα του πρόσφατου Grand Prix της Formula 1, οι πολλές ομοιότητες, θα σε κάνουν να συμπαθήσεις και να κάνεις το κλικ με κάποιο ευκολότερα και γρηγορότερα.
Νο5: Το περιβάλλον: αφού το ξέρουμε σ' αρέσω και μ' αρέσεις, κι υπάρχουν κι οι κατάλληλες προϋποθέσεις:
Πόσες ιστορίες αγάπης δεν έληξαν άδοξα επειδή απλά τα δύο άτομα γνωρίστηκαν τη λάθος στιγμή, εκείνη στην οποία οι καταστάσεις δεν βοήθησαν το δεσμό να προχωρήσει. Για παράδειγμα, μπορεί να γνωρίσεις τον ταξιδιάρη πρίγκηπα του παραμυθιού αλλά να μην έχεις τα λεφτά για να γυρίσεις τον κόσμο μαζί του (καταραμένη οικονομική κρίση). Ή μπορεί να τον δεις και να τον λατρέψεις ένα φθινοπωρινό απόγευμα, εκεί που και οι δυο αποφασίσατε να φάτε τη βροχή στο κεφάλι. Και ναι μεν η τρέλα για τη βροχή σας έδεσε, αλλά εκείνον τον έδεσαν κατόπιν με χειροπέδες και τον πήγαν πίσω στη φυλακή (καταραμένο ''Prison Break'')!
Αν όμως, οι συνθήκες είναι ευνοϊκές και το περιβάλλον βοηθά, η σχέση γίνεται καρμική παρά τα εμπόδια. Όπως τότε, που είπες να διασκεδάσεις στο καρναβάλι της Πάτρας, άντε και να φλερτάρεις λιγάκι για το διήμερο και γνώρισες τον έρωτα της ζωής σου! Ή όπως είπε και η Αντζελίνα, με τον Μπραντ απλά γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του "Μr & Mrs Smith", εκεί έγινε το κλικ και ύστερα ήταν τυχερή και ένιωσε ανακούφιση που γνώρισε την αδερφή ψυχή της, την οικογένειά της!
Από την Κατερίνα Πατούλια, Γίνε φίλη του WomenOnly και στο Facebook