Για οποιονδήποτε άνθρωπο στους online κοινωνικούς κύκλους σου που μιλάει συχνά για το φαγητό, υπάρχει μια καλή πιθανότητα να γνωρίζεις πολλά για τις διατροφικές του συνήθειες.
Αυτές οι πληροφορίες παρέχουν ενδείξεις σχετικά με τους κοινωνικούς κανόνες των διαδικτυακών κύκλων σου όταν πρόκειται για τρόφιμα, κάτι που σύμφωνα με τους συντάκτες μιας νέας μελέτης μπορεί να διαμορφώσει τις δικές σου διατροφικές συνήθειες.
«Αυτή η μελέτη δείχνει ότι μπορούμε να επηρεαστούμε από τους φίλους μας στα social media περισσότερο από ό, τι συνειδητοποιούμε, όταν επιλέγουμε ορισμένα τρόφιμα. Φαίνεται ότι υποσυνείδητα υπολογίζουμε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι άλλοι όταν κάνουμε τις δικές μας επιλογές τροφίμων», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η συγγραφέας της μελέτης Lily Hawkins, διδακτορική φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Aston στο Μπέρμιγχαμ της Μεγάλης Βρετανίας.
Διάβασε και αυτό: Υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες; Ποιος είναι ο συνδυασμός της επιτυχίας για να χάσεις κιλά;
Οι φίλοι στο Διαδίκτυο επηρεάζουν τις διατροφικές μας συνήθειες
Ο Alix Timko, ερευνητής στο PolicyLab στο Παιδικό Νοσοκομείο της Φιλαδέλφειας (CHOP), επεσήμανε ότι η νέα μελέτη δεν εξετάζει άμεσα το πώς τα κοινωνικά μέσα επηρεάζουν τη διατροφική συνήθεια των ανθρώπων. Αντ 'αυτού, οι ερευνητές εξέτασαν τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικοί τύποι κοινωνικών κανόνων επηρεάζουν την κατανάλωση ορισμένων τροφίμων.
Αυτά τα κοινωνικά πρότυπα υπάρχουν επίσης σε άλλες καταστάσεις, όπως στον πραγματικό κόσμο μεταξύ των φοιτητών ή των συναδέλφων. Ωστόσο, οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στα social media, επειδή αυτοι οι χώροι αποτελούν πλέον ένα μεγάλο μέρος των κοινωνικών μας αλληλεπιδράσεων.
Στη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο στις 6 Φεβρουαρίου και θα εμφανιστεί στο περιοδικό Appetite στο τεύχος του επόμενου Ιουνίου, οι ερευνητές ζήτησαν από 369 πανεπιστημιακούς μαθητές να καταγράψουν την προσωπική τους κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, σνακ και ζαχαρούχων ποτών, καθώς επίσης και τις διατροφικές συνήθειες και τις προτιμήσεις των φίλων τους στα social media .
Αποδεικνύεται ότι ακόμη και στον ηλεκτρονικό κόσμο, οι κοινωνικοί κανόνες μπορούν να επηρεάσουν τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων.
«Όταν οι χρήστες των social media διαπιστώνουν ότι άλλα μέλη μιας ομάδας τρώνε περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών ή τρώνε φρούτα και λαχανικά πιο συχνά, ανέφεραν στην έρευνα ότι τρώνε και οι ίδιοι περισσότερα φρούτα και λαχανικά», δήλωσε στο healthline ο Timko, ο οποίος είναι επίσης βοηθός καθηγητής ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Perelman στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας.
Η αλήθεια είναι ότι οι κοινωνικοί κανόνες όπως αυτοί, έχουν παίξει ρόλο σε πολλές εκστρατείες δημόσιας υγείας - όπως για παράδειγμα το «μην πίνετε όταν οδηγείτε» - όπου οι συμπεριφορές αναγνωρίζονται ως αυτό που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι.
Δες και αυτό: Ξενυχτάς στα social media; Δες τι προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσεις την επόμενη μέρα
Ωθώντας τους χρήστες των social media προς μια υγιεινή διατροφή
Οι συντάκτες της νέας μελέτης πιστεύουν ότι το έργο τους θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά και λιγότερο τα ενεργειακά σνακ και τα ζαχαρούχα ποτά.
«Ένα από τα συμπεράσματα της μελέτης είναι ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα social media ως ένα εργαλείο για να«ωθήσουμε» την διατροφική συμπεριφορά του χρήστη μέσω ομάδων φιλίας και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση ως εργαλείο για παρεμβάσεις δημόσιας υγείας», δήλωσε η Hawkins.
Ο Τimco δήλωσε ότι τα social media θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να δείξουν «φωτογραφίες από όμορφα πιάτα λαχανικών και φρούτων» μαζί με πληροφορίες για κοινωνικούς κανόνες. Αυτό μπορεί να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να τρώνε περισσότερα από αυτά τα τρόφιμα.
Ωστόσο, αυτού του είδους οι εκστρατείες δημόσιας υγείας θα πρέπει να βαδίσουν σε μια λεπτή γραμμή, επειδή η επισήμανση ορισμένων τροφίμων ως «υγιεινών» ή «ανθυγιεινών» μπορεί επίσης να υποδηλώνει ότι είναι «καλά» ή «κακά».
«Αυτό αποδίδει ηθική αξία στα τρόφιμα και μπορεί ακούσια να προκαλέσει ντροπή στους ανθρώπους που τρώνε τρόφιμα που θεωρούνται ως «ανθυγιεινά», επαινώντας παράλληλα αυτούς που τρώνε «υγιεινά»», δήλωσε ο Τimco.