Έρευνα: Το κινητό τηλέφωνο επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις σου παντού

27.12.2018
Έρευνα: Το κινητό τηλέφωνο επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις σου παντού
Υπάρχει άμεση σχέση ανάμεσα στην αλόγιστη χρήση του κινητού τηλεφώνου και την αποτελεσματικότητα στις σπουδές -και όχι μόνο...

Ενώ τα «έξυπνα» τηλέφωνα είναι αρκετά εύχρηστα και έχουν διευκολύνει κατά πολύ τη ζωή μας, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι, αυτές οι συσκευές, μας αποσπούν συνεχώς και βλάπτουν την ικανότητα μας, να συγκεντρωθούμε.

Συγκεκριμένα, η χρήση smartphones αποσπά την προσοχή των μαθητών και των φοιτητών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων και μειώνει τις βαθμολογίες τους και τις αποδόσεις τους. Η κατάσταση αυτή μάλιστα ανάγκασε πολλούς καθηγητές, να απαγορεύσουν τα κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.

Διάβασε επίσης: Παιδιά και ηλεκτρονικά: 3 "μαγικά" βήματα για να τα κλείσουν αναίμακτα

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Stellenbosch της Νότιας Αφρικής υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι, σήμερα, περνούν πάνω από τρεις ώρες στα κινητά τους τηλέφωνά, κάθε μέρα. Οι Drs Daniel le Roux και Douglas Parry, αναφέρουν χαρακτηριστικά:

«Ενώ οι ολοένα και πιο έξυπνες ψηφιακές συσκευές έχουν κάνει πολλές πτυχές της ζωής μας ευκολότερες και πιο αποτελεσματικές, ένα αυξανόμενο σύνολο αποδεικτικών στοιχείων δείχνει ότι, διαρκώς μας αποσπούν την προσοχή μας και βλάπτουν την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε».

Οι ερευνητές Le Roux και Parry, επικεντρώνονται, κυρίως, στην επίδραση των ψηφιακών μέσων, ιδιαίτερα των κινητών τηλεφώνων, στην ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν στο μάθημα.

Σύμφωνα με αυτούς, οι σημερινοί φοιτητές είναι μία «ψηφιακή γενιά»- άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά το 1980, μεγάλωσαν περιβαλλόμενοι από ψηφιακά μέσα και προσαρμόστηκαν γρήγορα σε αυτό το περιβάλλον στο σημείο που είναι «μουλτι-τάστιγκ», δηλαδή αλληλεπιδρούν ταυτόχρονα σε διάφορα κοινωνικά μέσα, είναι πάντα συνδεδεμένοι και ενημερωμένοι.

Διάβασε και αυτό: Miley και Liam: Επιβεβαιώνουν τον γάμο τους με τον πιο γλυκό τρόπο [photos]

Ως εκ τούτου, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καθηγητές πανεπιστημίων ενθαρρύνονται να αναπτύξουν στρατηγικές συνδυασμένης μάθησης με βίντεο, podcasts, σελίδες Facebook και άλλα ψηφιακά μέσα στην τάξη.

Αν νομίζετε όμως ότι οι φοιτητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά την παράδοση ή στο πλαίσιο διαλέξεων για τους σκοπούς των μαθημάτων, τότε απατάστε πλάνην οικτρά:

Όταν οι μαθητές ή φοιτητές, χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια διαλέξεων, το κάνουν για να στείλουν μηνύματα στους φίλους τους ή να περιηγηθούν στο Διαδίκτυο.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους αυτή η συμπεριφορά είναι προβληματική από την άποψη του γνωστικού ελέγχου και της μάθησης.

Πρώτον, όταν η προσοχή μας αποσπάται από διάφορα πράγματα οι επιδόσεις στην κύρια εργασία πέφτουν και η σημασία της διάλεξης είναι «άχρηστη», όταν η προσοχή του ατόμου αποσπάται τακτικά πχ από το τηλέφωνό του.

Αυτό το διάβασες; Έρευνα: Όσο πιο συχνά τρως με φίλους τόσο πιο ευτυχισμένη είσαι

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ύπαρξη κινητών τηλεφώνων, βλάπτει την ικανότητα των μαθητών να επικεντρωθούν σε κάτι συγκεκριμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς η συγκέντρωσή τους αποσπάται από διαφορετικά ερεθίσματα.

Καθώς αυτή η τάση ολοένα και αυξάνεται, ορισμένοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, ακόμη και σε κορυφαία τεχνολογικά Ιδρύματα, όπως το MIT, έχουν απαγορεύσει τις ηλεκτρονικές συσκευές από τις διαλέξεις τους για να ενισχύσουν τη συμμετοχή, την προσοχή και την κριτική σκέψη.

Πηγή: ipaideia.gr