Με το φακό του Σεφέρη, στη Θεσσαλονίκη

07.02.2001
"Οι φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη" θα φιλοξενηθούν στο Πολιτιστικό Κέντρο του ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη. H έκθεση περιλαμβάνει 82 εκτυπώσεις από τα πρωτότυπα αρνητικά και θα διαρκέσει από τις 16 Φεβρουαρίου έως τις 8 Απριλίου. Στόχος της είναι να αναδείξει τον φωτογράφο Γιώργο Σεφέρη και πολύ λιγότερο να αφηγηθεί τη ζωή του ή να εικονογραφήσει την ποίησή του μέσα από τις φωτογραφίες του

"Οι φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη" θα φιλοξενηθούν στο Πολιτιστικό Κέντρο του ΜΙΕΤ στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μία επιλογή από τις πολυάριθμες φωτογραφίες που τράβηξε ο νομπελίστας ποιητής στη διάρκεια της ζωής του. Συγκεκριμένα, η έκθεση περιλαμβάνει 82 εκτυπώσεις από τα πρωτότυπα αρνητικά και θα διαρκέσει από τις 16 Φεβρουαρίου έως τις 8 Απριλίου. Στόχος της είναι να αναδείξει τον φωτογράφο Γιώργο Σεφέρη και πολύ λιγότερο να αφηγηθεί τη ζωή του ή να εικονογραφήσει την ποίησή του μέσα από τις φωτογραφίες του.
Την έκθεση συμπληρώνει κατάλογος- λεύκωμα που περιλαμβάνει 115 φωτογραφίες τραβηγμένες από τον Σεφέρη, άλλες 6 φωτογραφίες που απεικονίζουν τον ίδιο τον ποιητή, καθώς και κείμενα του Διονύση Καψάλη, του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, του Γιάννη Σταθάτου και του Ε.Χ Κάσδαγλη για τη σχέση του Σεφέρη με τη φωτογραφία.
Στις 18 Δεκεμβρίου 1954, ο Γιώργος Σεφέρης ταξιδεύοντας στα μέρη της αρχαίας Φοινίκης σημείωσε στο ημερολόγιό του: " Σταματήσαμε λίγο πιο κάτω από το Amshit και κοιτάξαμε τον ήλιο να βουλιάζει στην ήσυχη θάλασσα της Φοινίκης. Μα γιατί κάποτε βλέπει κανείς τα πράγματα καθαρά - θέλω να πω πως όταν η φωτογραφική μηχανή είναι σωστά κανονισμένη". Η ανάγκη του Σεφέρη να δει τα πράγματα καθαρά, τους τόπους, τα περιστατικά και τους ανθρώπους που σημάδεψαν το ταξίδι της ζωής του, είναι ίσως η κύρια διαπλαστική δύναμη πίσω από το έργο του, ομοούσια με την επιθυμία του να "μιλήσει απλά", όπως την είχε εκφράσει σε ένα ποίημά του γραμμένο το 1942 εν καιρώ πολέμου. Και το πόσο "σωστά κανονισμένη" ήταν η φωτογραφική μηχανή του Σεφέρη, ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να το διαπιστώσει στην έκθεση αυτή, η οποία αποτελεί μικρό αλλά αντιπροσωπευτικό δείγμα της γόνιμης και μακροχρόνιας ενασχόλησης του ποιητή με τη συγκεκριμένη τέχνη.
Το φωτογραφικό αρχείο του Γιώργου Σεφέρη, έπειτα από ευγενή δωρεά της Μάρως Σεφέρη το 1984 και της Αννας Λόντου το 1999, ανήκει πλέον στο ΜΙΕΤ. Περιέχει πάνω από 2.500 αρνητικά φωτογραφιών που τράβηξε ο ποιητής από το 1920, όταν ήταν ακόμη φοιτητής στο Παρίσι, έως τον τελευταίο χρόνο της ζωής του, το 1971.