H πρωτοποριακή παράσταση cinema perfomance του Frédéric Sonntag που ενθουσίασε Παρίσι και Αβινιόν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα - για 15 παραστάσεις- στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη.
Ένα μαγευτικό παιχνίδι, που εκτυλίσσεται μεταξύ πέντε νέων ηθοποιών και της ταυτόχρονης προβολής ασπρόμαυρων ταινιών του αμερικανικάνικου σινεμά της δεκαετίας του ΄50, είναι η βάση της πρωτότυπης ιδέας του θεατρικού έργου Atomic Alert του Γάλλου συγγραφέα Φρεντερίκ Σοντάνγκ.
Το Atomic Alert σημείωσε μεγάλη επιτυχία από την πρώτη του παράσταση το 2010 και ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στο Παρίσι και στην Αβινιόν. Το έργο αναφέρεται στην διαχείριση μιας πυρηνικής έκρηξης -με ιδιαίτερα κωμικό τρόπο- και ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη.
Το Atomic Alert κινείται ανάμεσα στον κινηματογράφο και το θέατρο και δανείζεται τον τίτλο του από το ομότιτλο αμερικανικό φιλμ του 1951. Ο Φρεντερίκ Σοντάνγκ έχει επιλέξει να ξανά-μοντάρει διάφορες σκηνές από επιτυχημένες αμερικάνικες ασπρόμαυρες ταινίες, με τους σταρ της δεκαετίας του ’50, δημιουργώντας ένα νέο δικό του κινηματογραφικό έργο, που προβάλλεται στην οθόνη της παράστασης.
Μπροστά από την οθόνη, πέντε ηθοποιοί ντουμπλάρουν τους διαλόγους της ταινίας, οι οποίοι «μετα–συγχρονίζονται» σε νέους διαλόγους που εφαρμόζονται απευθείας στις κινηματογραφικές εικόνες. Η παράλληλη ιστορία που εκτυλίσσεται, αφηγείται μια τυχαία πυρηνική έκρηξη και τον τρόπο διαχείρισής της, με την μορφή της πολιτικής σάτιρας κατά της διαφθοράς των θεσμών, που «ανθεί» στην Ευρώπη του σήμερα.
H ιστορία του Atomic Alert ξεκινά ένα πρωινό, σε μία μικρή πόλη όπου βασιλεύει η τάξη και η ηρεμία, τουλάχιστον μέχρι να προκληθεί κατά λάθος μια... πυρηνική έκρηξη! Ποιός ευθύνεται; Πώς συγκαλύπτει το λάθος ο στρατός; Θα καταφέρει ο Δήμαρχος να καθησυχάσει τους πολίτες του; Τι ρόλο θα παίξουν τα ΜΜΕ;
Πως θα δικαιολογήσουν την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων πυρηνικής «δηλητηρίασης»; Η νεαρή δημοσιογράφος θα καταφέρει να δημοσιοποιήσει τις αποκαλύψεις της; Ποιός προσπαθεί να κουκουλώσει την αλήθεια; Τα παιχνίδια εξουσίας ξεδιπλώνονται και η διαφθορά των πολιτικών αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο. Στο έργο αυτό ο Φρεντερίκ Σοντάνγκ «ισορροπεί» με ένα μοναδικό τρόπο, ένα έντονο πολιτικό σχόλιο με μια έντονη κωμική διάθεση!
Atomic Alert του Φρεντερίκ Σοντάνγκ
Συμμετέχουν: Μαρία Ζερβού, Μάνος Καρατζογιάννης, Πάρις Λύκος,
Σταυρούλα Μάκρα, Σταύρος Σιούλης
Κείμενο: Φρεντερίκ Σοντάνγκ, Τομά Ρατιέ
Μετάφραση: Σταυρούλα Μάκρα
Μουσική: Πολ Λεβί
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
Πρεμιέρα: Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012, ώρα 21.30
Παραστάσεις: κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Δευτέρα, στις 21.30
και κάθε Κυριακή στις 20.30
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,
τηλ. 210 3418 550
Αίθουσα: Κινηματογράφος
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
Τιμή εισιτηρίων: 10 ευρώ - ενιαίο
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευτ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευτ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην
Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr
Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα PUBLIC εκτός από εκείνα
στις περιοχές: Αιγάλεω, Ν. Ερυθραία, Αγία Παρασκευή.
Σύντομο Βιογραφικό:
Ο 34χρονος Frédéric Sonntag είναι ένας νέος ανερχόμενος θεατρικός συγγραφέας της Γαλλίας, αλλά και ενεργός σκηνοθέτης και ηθοποιός που αποφοίτησε το 2001 από την Ανώτατη Εθνική Δραματική Σχολή (Conservatoire National Supérieur d'Art Dramatique). Έχει ιδρύσει την ομάδα θεάτρου AsaNisiMasa (η οποία πήρε το όνομά της από το 8 1/2 του Φελίνι) με την οποία ανεβάζει τα δικά του κείμενα. Με την γραφή του, δημιουργεί παραστασιακές φόρμες στο μεταίχμιο θεάτρου και αφήγησης, συναυλίας και βίντεο-εγκατάστασης. Τα έργα του, που έχουν μεταφραστεί και παρουσιαστεί διεθνώς, είναι έντονα πολιτικοποιημένα, σχολιάζουν και παίρνουν θέση για ότι συμβαίνει σήμερα στην Ευρώπη. Το Atomic
Alert είναι το πρώτο του έργο που παρουσιάζεται στην Ελλάδα, αν εξαιρέσει κανείς το κείμενό του Sous contrôle ("Υπό έλεγχο"), το οποίο είχε μεταφράσει και παρουσιάσει σε αναλόγιο το Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας σε σκηνοθετική επιμέλεια της Αργυρώς Χιώτη.