Ηρώ Ησαΐα: Μια γυναίκα με άρωμα τριαντάφυλλο

01.02.2010
H Ηρώ Ησαΐα, από τα πρώτα παιδιά της Σπείρας Σπείρας, παρουσιάζει κάθε Δευτέρα το δικό της ρεσιτάλ και δίνει στην σκηνή της Αθηναϊδας άρωμα από ...τριαντάφυλλο. Μεταμορφώνεται σε «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» και ερμηνεύει μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια αγάπης , της ελληνικής και διεθνούς δισκογραφίας.
H Ηρώ Ησαΐα, από τα πρώτα παιδιά της Σπείρας Σπείρας, παρουσιάζει κάθε Δευτέρα το δικό της ρεσιτάλ και δίνει στην σκηνή της Αθηναϊδας άρωμα από ...τριαντάφυλλο. Μεταμορφώνεται σε «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» και ερμηνεύει μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια αγάπης , της ελληνικής και διεθνούς δισκογραφίας. Τραγούδια των Μάνου Χατζιδάκη, Γιάννη Σπανού, Σταμάτη Κραουνάκη, Θάνου Μικρούτσικου, Νίκου Αντύπα, Κώστα Καλδάρα, Λένας Πλάτωνος, Νίκου Μαμαγκάκη των Beatles του Sergio Endrigo και πολλών ακόμα.
H Ηρώ Ησαϊα μίλησε στο e-go για την εξαιρετικά αυτή ενδιαφέρουσα παράσταση.

e-go: Πως προέκυψε η «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» και η συνεργασία σας με τον Σταμάτη Κραουνάκη;

H.Η.
Γνωρίζω τον Σταμάτη Κραουνάκη από το 1999. Ειμαι ένα από τα πρώτα παιδιά των ''σεμιναρίων'' ερμηνείας τραγουδιού που στη συνέχεια ιδρύσαμε την ''Σπείρα-Σπείρα'' στην οποία παρέμεινα μέχρι το 2004. Φέτος ο Σταμάτης με κάλεσε για να παίξω στην παιδική παράσταση ''Ένα σπίτι παραμύθια''. Κάποια στιγμή -στη διάρκεια των προβών- ανέφερα ότι θέλω να κάνω μια μουσική παράσταση δική μου και ο Σταμάτης είχε την καλοσύνη να μου προτείνει να την κάνω στην Αθηναίδα. Εννοείται ότι χάρηκα απίστευτα! Ακόμα περισσότερο δε, όταν δέχτηκε να με βοηθήσει στην επιλογή των τραγουδιών και στο στήσιμο αυτής της παράστασης. Η αγάπη, η βοήθεια και η στήριξη του Σταμάτη Κραουνάκη ήταν για 'μενα καθοριστικοί παράγοντες ώστε να κάνω κάτι που θέλω και μου ''πάει'' σε μια εποχή τόσο δύσκολη...

e-go: Τι το ξεχωριστό πιστεύετε πως έχει η παράσταση αυτή και που αποσκοπεί;

H.H.
Είναι κατά τη γνώμη μου μια πολύ ποιητική παράσταση. Το ''ξεχωριστό'' αυτής της παράστασης είναι η ευαισθησία. Μέσα σε μια σκληρή εποχή παρουσιάζεται κάτι που γλυκαίνει την καρδιά και μας θυμίζει πράγματα -που λόγω της σκληρής πραγματικότητας, των απίστευτα γρήγορων ρυθμών και υψηλών απαιτήσεων της ζωής μας- ίσως έχουμε ξεχάσει. Όπως ένα τριαντάφυλλο ανθίζει μέσα στο χιόνι...

e-go: Πως έγινε η επιλογή των τραγουδιών; Υπάρχει κάποιος κοινός άξονας στα τραγούδια αυτά;

Η.Η. Απλά. Παρουσίασα στον Σταμάτη μία λίστα τραγουδιών. Κάποια αφαιρέθηκαν, κάποια προστέθηκαν, ενώ έτυχε να υπάρχουν αρκετά με αναφορές σε τριαντάφυλλα. Στο σύνολό τους αυτά τα τραγούδια «σκιαγραφούσαν» έναν γυναικείο χαρακτήρα πολύ ευαίσθητο και παθιασμένο, με «ρωγμές» από τις οποίες μπαίνει σκοτάδι και φως, με χαρές, λύπες, αδυναμίες, αλλά και δυνάμεις που τροφοδοτούνται από το έρωτα. Αυτός ο «χαρακτήρας» ήταν η «Γυναίκα Τριαντάφυλλο», που έχει άρωμα, ευαισθησία, χρώμα, ρομαντισμό, αλλά και ... αγκάθια φυσικά.

e-go: Από την ομαδικότητα της Σπείρας Σπείρας στην οποία σας έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια, σε μία σόλο παράσταση. Τι από τα δύο προτιμάτε;

H.H. Απο τη Σπείρα- Σπείρα και τον Σταμάτη Κραουνάκη έχω πάρει σημαντικά εφόδια. Από την -εδώ και πέντε χρόνια- ''μοναχική'' πορεία μου επίσης, ακόμα κι αν πέρασα -ενίοτε- και δύσκολες περιόδους. Μου αρέσει να δοκιμάζομαι, να ''ψάχνομαι'' και να δουλεύω. Αυτό το έμαθα από τον Σταμάτη. Να δουλεύω σκληρά. Κυρίως όταν έφυγα από την ομάδα κατάλαβα τι εννοούσε ... ίσως γιατί ''εκεί έξω'' δε δουλεύουν όλοι, πολλοί κάνουν προχειρότητες, μια-δυο πρόβες και πάμε να παίξουμε... Γι' αυτό και όσοι δουλεύουν ξεχωρίζουν και αντέχουν στο χρόνο.
Έτσι πιστεύω ...ο καλλιτέχνης πρέπει να μην επαναπαύεται ποτέ. Χωρίς δουλειά δεν θα μπορούσα να κάνω μια τέτοια παράσταση. Γι' αυτό και δε σταματώ ποτέ να διαβάζω, να ακούω διαφορετικά πράγματα, να τα δοκιμάζω, να βλέπω παραστάσεις, να παρατηρώ...φέτος , ξεκίνησα να φοιτώ και στη σχολή του Γ. Αρμένη για να βελτιώσω τα εκφραστικά μου μέσα.
Η παράσταση εμπεριέχει άλλωστε τραγούδια διαφόρων συνθετών, από Sondheim και Sergio Endrigo μέχρι Ξαρχάκο, Καλδάρα, Κραουνάκη, παραδοσιακά... Αν δεν είχα μελετήσει σκληρά, δεν θα μπορούσα να τραγουδήσω τόσο -διαφορετικά μεταξύ τους- είδη. Είτε εντάσσομαι σε μια ομάδα είτε όχι, προσπαθώ να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ , να δουλεύω συνειδητά για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και κυρίως να αισθάνομαι καλά μέσα μου με αυτό που κάνω στην εκάστοτε συνεργασία. Επομένως , αυτό που ''προτιμώ'' είναι αυτό που ικανοποιεί την ψυχή μου σε μια συγκεκριμένη περίοδο (όταν έχω την πολυτέλεια της επιλογής...)

e-go: Πως σας «υποδέχεται» το κοινό κάθε Δευτέρα; Θεωρείτε πως υπάρχει χώρος στην πλούσια θεατρική ζωή της πρωτεύουσας για τέτοιου είδους μουσικές παραστάσεις;

H.H. Από την μέχρι τώρα ανταπόκριση του κοινού , θα έλεγα πως υποδέχεται ''ζεστά'' και πολύ θετικά την παράσταση αυτή! Έχω ακούσει υπέροχα σχόλια που πραγματικά δεν πίστευα, από ανθρώπους του ''χώρου'', αλλά και από ανθρώπους που δεν γνωρίζω και που αυθόρμητα εξέφρασαν την ευχαρίστηση και τη χαρά τους. Όχι πως δεν περιμένω ν' ακούσω και αρνητικά σχόλια στο μέλλον, όλα άλλωστε είναι τόσο σχετικά...καθένας έχει διαφορετικό κριτήριο και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό.
Και βέβαια νομίζω πως υπάρχει χώρος για τέτοιου είδους παραστάσεις. Αρκεί να υποστηριχτούν κατάλληλα...και αρκεί ο καλλιτέχνης να δουλεύει, να έχει πείσμα, υπομονή και πίστη γι' αυτό που παρουσιάζει.

Γεωργία Οικονόμου