ΑΙ ΝΟ BOREI / 1978, DVD ΠΕΡΙΟΧΗΣ 1, WIDESCREEN (1.66:1), CRITERION COLLECTION
Παρ όλο που ο ίδιος ο Οσιμα παραδέχτηκε ότι η απόφαση για τη δημιουργία της «Αυτοκρατορίας Του Πάθους» ελήφθη χάρη στην απήχηση της «Αυτοκρατορίας Των Αισθήσεων» σε κοινό και κριτικούς, η πράξη του μοιάζει να υπακούει σε μια μορφή πολύ πιο ουσιαστικής αναγκαιότητας, που διαμορφώνει μια διλογία γεμάτη από ζεύγη που επαναλαμβάνονται, αντιτίθενται και αλληλοσυμπληρώνονται. Εμπνευσμένος άλλη μια φορά από ένα πραγματικό περιστατικό, ο Οσιμα τοποθετεί δύο εραστές στην Ιαπωνία του 1895, για να καταγράψει και πάλι την προσπάθειά τους να περιφρονήσουν τις κοινωνικές νόρμες/αξίες και να βρεθούν πέρα από αυτές με όχημα το πάθος τους. Μόνο που, αυτή τη φορά, κανένας εγκλεισμός και καμία απομόνωση δεν προσφέρονται ως λυτρωτικά καταφύγια. Ο νεαρός στρατιώτης και η αρκετά μεγαλύτερη ερωμένη του, δολοφόνοι του συζύγου της τελευταίας, βρίσκονται εξόριστοι στους ανοιχτούς χώρους, στη φύση που δεν έχει οίκτο, στο χωριό που τους σφίγγει σαν κλοιός και σε μια εμμονή που εισβάλλει στην πραγματικότητά τους, προσδίδοντας στο φιλμ μια διάσταση ονειρική. Κι αν στην «Αυτοκρατορία Των Αισθήσεων» ο Οσιμα ταύτιζε τον θεατή-ηδονοβλεψία με τις γκέισες και τις υπηρέτριες για να τον αναγκάσει να αποσυρθεί από την ταινία ή να μείνει ολομόναχος μέχρι τέλους με το ζευγάρι, σε αυτό το όμορφο όσο τα σπουδαιότερα έργα του Κέντζι Μιζογκούτσι (αναπόφευκτα σκεφτόμαστε τα «Σταυρωμένοι Εραστές» και «Ουγκέτσου Μονογκατάρι»)φιλμ δεν προσφέρει καν το «καρότο» των εκτεταμένων ερωτικών συνευρέσεων. Απέναντι στο ιερό (ο Οσιμα πάντα επέμενε σε αυτή την έννοια) πάθος, ο θεατής μπορεί είτε να λειτουργήσει κατασταλτικά είτε απλώς να μείνει χωρίς λόγια.
DVD EXTRAS Ενα οπτικοακουστικό δοκίμιο με τίτλο «Double Obsession: Seki, Sada Αnd Οshima» από την κριτικό Κάθριν Ράσελ, νέες συνεντεύξεις με τους πρωταγωνιστές, το αμερικάνικο τρέιλερ και ένα βιβλιαράκι που περιέχει δοκίμιο του ιστορικού και κριτικού κινηματογράφου Τόνι Ρέινς και συνέντευξη του Οσιμα. Αγγλικοί υπότιτλοι.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ