Κανείς δεν είναι τέλειος. Ούτε η Pixar, πρωτοπόρος μητέρα - παραγωγός μικρών ή μεγαλύτερων αριστουργημάτων όπως τα δύο Toy Story, το Ψάχνοντας Τον Νέμο και το Οι Απίθανοι.
Αν και προσωπικό όραμα του ιδρυτή της Λάσιτερ, τα Αυτοκίνητά της αργούν να πάρουν μπρος, να επιταχύνουν τη δράση και να πατήσουν γκάζι στο συναίσθημα. Οταν όμως, επιτέλους, στα μισά περίπου της διαδρομής, αλλάζουν ταχύτητα και αρχίζουν να εκπληρώνουν τα παραπάνω, σου αφήνουν κληρονομιά ένα αβίαστο, γλυκό χαμόγελο ανταπόκρισης στο πρόσωπο, ένα αβέβαιο για το αν θα κυλήσει ή όχι, καθαρτήριο, δάκρυ στα μάτια και μια ακούραστη ζεστασιά στη καρδιά. Κι αυτό αρκεί. Ιδιαίτερα αφού ό,τι έχει προηγηθεί δεν είναι μια high tech, άνευρη αρπαχτή σαν το Μαδαγασκάρη ή το ντισνεϊκό κακέκτυπό του Η Ζούγκλα.
Οχι, στα Αυτοκίνητα αυτό που προηγείται της συναισθηματικής εμπλοκής σου είναι η γνωριμία με έναν θαυμαστό, νέο κόσμο. Χτισμένο με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αριστοτεχνικά προσεγμένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρειά του. Πριν λοιπόν η συγκίνηση διαβρώσει το βλέμμα σου, παρατήρησε τον αποστομωτικά ρεαλιστικό τρόπο με τον οποίο ο περιβάλλοντας χώρος αντανακλάται στην στιλπνή επιφάνεια των μεταλλικών, μηχανικών κι όμως ολοζώντανων πρωταγωνιστών. Ιχνηλάτησε νοσταλγικά την αμερικανική ιστορία στη σκουριά και τη σκόνη που αλλοιώνει τις πόλεις - αναπόσπαστα κομμάτια του μεγαλειώδες τοπίου γύρω από τη κατακερματισμένη πλέον Route 66. Ανακάλυψε τις εμπνευσμένες σινεφίλ ή «αυτοκινητοφίλ» αναφορές που παραμονεύουν σε κάθε εκατοστό κάθε πλάνου. Αφουγκράσου τους σοφούς αυτοσχεδιασμούς στις φωνητικές ερμηνείες των ηθοποιών και απόλαυσε πώς αυτοί μεταφράζονται σε έκφραση, κίνηση και στάση των ηρώων τους. Θαύμασε την τέχνη του ψηφιακού κινουμένου σχεδίου, ως τη πιο δημοκρατική μορφή σινεμά.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ