LΕΑΤΗΕRΗΕΑDS / 2008, ΠΕΡΙΟΧΗΣ 2, WIDESCREEN (1.85:1), SONY
Τo 1925, το αμερικανικό ποδόσφαιρο παίζεται σε λασπωμένα χωράφια, μπροστά από άδειες και ετοιμόρροπες ξύλινες κερκίδες. Οι παίχτες τρέφονται από τις πρωινές τους δουλειές και οι παράγοντες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε στα μεταφορικά έξοδα της ομάδας από κωμόπολη σε κωμόπολη. Οταν οι Duluth Bullocks χρεοκοπούν και διαλύονται, ο μεσήλικας παίχτης Νταντζ Κόνελι (Τζορτζ Κλούνεϊ) έχει μία ιδέα: πείθει έναν επιχειρηματία να «αγοράσει» για την ομάδα έναν ταλαντούχο πιτσιρικά του κολεγιακού ποδοσφαίρου (Τζον Κρασίνσκι), ο οποίος ως ομορφόπαιδο και ήρωας του Α Παγκοσμίου Πολέμου χαίρει τεράστιας δημοτικότητας, και να εξασφαλίζει κάθε βδομάδα κέρδη, πουλώντας εισιτήρια στο κοινό που θα γεμίζει στάδια για να τον δει. Μοναδικό εμπόδιο στο σχέδιο του Κόνελι; Μία διαμόνια δημοσιογράφος με πλατινέ μαλλί (Ρενέ Ζελβέγκερ) και επικίνδυνο IQ, η οποία έχει βρει πηγές που αμαυρώνουν το «ηρωικό» παρελθόν του πρωτοπαλίκαρου των Bullocks. Μεταξύ των τριών αναπτύσσεται ένα τρίγωνο συγκρούσεων και, καθότι μιλάμε για screwball κωμωδία, έρωτα.
Ο Κλούνεϊ είναι ο Κάρι Γκραντ των ημερών μας. Τελεία. Δεν είναι μόνο το παράστημα, το ύφος, το τετράγωνο σαγόνι. Είναι η αδιαφιλονίκητη αγάπη του για το old Hollywood. Φαίνεται από τον τρόπο που, σ' αυτή την τρίτη του απόπειρα στη σκηνοθεσία, στήνει τα πλάνα και στήνεται και ο ίδιος μέσα σ' αυτά: δεν μιμείται, δεν αποτίει φόρο τιμής. Το χαίρεται, το ζει. Είναι το δικό του «Ρhiladelphia Story», το δικό του «Ηis Girl Friday». Είναι μάλλον η ταινία που θα ήθελε να δει ο ίδιος, σ' έναν σύγχρονο κόσμο που οι jazz comedies δεν υπάρχουν πια, και οι ήρωες δεν ερωτεύονται ηρωίδες με μόνο όπλο τον κοφτερό, πινγκ-πονγκ διάλογο. Ο Τζορτζ και η Ρενέ εδώ ανταλλάζουν λεκτικά χαστούκια με μαεστρία ισορροπιστή και χειρουργική ακρίβεια στο timing.
Μόνο που δυστυχώς δεν αποτελούν αυτοί τον κεντρικό άξονα της ταινίας. Κι αυτό είναι το μείον της: δεν έχει ξεκάθαρο κέντρο. Το σενάριο των κειμενογράφων του περιοδικού Sports Illustrated, Ντάνκαν Μπράντλεϊ και Ρικ Ράιλι, έχει βαλθεί να παρουσιάσει την ιστορική αλήθεια γύρω από τη γέννηση του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Ο πολιτικοποιημένος μας σκηνοθέτης επιμένει να κριτικάρει τον ρόλο των media σε διαφορετικές στιγμές του 20ου αιώνα. Η ανατροπή της 3ης πράξης μοιάζει να ζήλεψε τη δόξα του Κλιντ Ιστγουντ, αποκαθηλώνοντας ήρωες πολέμου και βαραίνοντας το κλίμα. Μέχρι να ξαναθυμηθεί ο Κλούνεϊ ότι ο Κάρι Γκραντ θα έσωζε τη μέρα με γοητευτικό αυτοσαρκασμό και αδάμαστη τρέλα, οι ρυθμοί έχουν χαλαρώσει, η πλοκή δεν μας αφορά καθόλου, η καλοστημένη αναπαράσταση της εποχής δεν φτάνει, οι καλές προθέσεις δεν αρκούν και βαριόμαστε. Το παλιομοδίτικο μας φαίνεται παλιό.
DVD EXTRAS
Ντοκιμαντέρ, σχολιασμοί, κομμένες σκηνές και λοιπά ποδοσφαιρικά για όσους εξακολουθούν να αναρωτιούνται πώς ακόμη και μια ταινία του Κλούνεϊ βγαίνει κατευθείαν σε DVD. Με ελληνικούς υπότιτλους.
ΠΟΛΥ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ