Batman Begins

23.05.2007
Εξήντα έξι χρόνια ζωής συμπλήρωσε φέτος ο περίφημος κόμικς ήρωας και δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο τρόπο για να το γιορτάσει από την επιστροφή του στη μεγάλη οθόνη.

Εξήντα έξι χρόνια ζωής συμπλήρωσε φέτος ο περίφημος κόμικς ήρωας και δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο τρόπο για να το γιορτάσει από την επιστροφή του στη μεγάλη οθόνη. Μετά τις δύο υποβλητικές διασκευές που του επιφύλαξε ο Τιμ Μπάρτον, ή το απίστευτης κακογουστιάς τσίρκο που έστησε σε βάρος του ο Τζόελ Σουμάχερ στα δύο δικά του άχρηστα σίκουελ, ο Ανθρωπος Νυχτερίδα επιστρέφει τώρα στις σκοτεινές στέγες της Γκόθαμ Σίτι αφού πρώτα διανύσει μπροστά στην κάμερα την απόσταση που τον οδήγησε από δειλό και φοβισμένο αγόρι σε έναν ατρόμητο τιμωρό του κακού. Δίνοντας έμφαση σε αυτή την εσωτερική και εξωτερική μεταμόρφωση, το σενάριο καταφέρνει μεθοδικά να δώσει ψυχολογικό βάθος στη γέννηση του Μπάτμαν ως μια ανάγκη εκδικητικής εκτόνωσης, σχιζοφρενικής εκδήλωσης και αναμέτρησης με προσωπικούς δαίμονες που δεν λένε να εγκαταλείψουν. Η ταινία επιμένει στην πιο ρεαλιστική και προσγειωμένη διάσταση του ήρωα, αποκαλύπτοντας διαρκώς πίσω από τις μάσκες και τις στολές, τα εντυπωσιακά εξαρτήματα δράσης και τα απίθανα ακροβατικά του κόλπα έναν ανθρώπινο μηχανισμό που δεν έχει τίποτε υπερφυσικό επάνω του.

Ο κεντρικός χαρακτήρας της δημιουργίας του Νόλαν είναι ένα φιλοσοφημένο και σύνθετο ον που αφήνει να περάσει κάμποση ώρα μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει να ενδώσει στις επιταγές του δαπανηρού θεάματος και των άφθονων εφέ. Ακόμη κι εκεί, όμως, ο στεγνός και αυστηρός καινούριος Μπάτμαν βεβαιώνει ότι υπάρχει εξυπνάδα και όραμα πίσω από την κατασκευή του, ελάχιστη παρ όλα αυτά αίσθηση πραγματικού fun και κόμικ ξενοιασιάς μέσα του, δίνοντας την εντύπωση ότι ο σκηνοθέτης χειρίζεται με απίστευτη προσοχή και σοβαρότητα ένα υλικό που χρειαζόταν το παραπάνω παιχνίδισμά του. Τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί. Πιο σαγηνευτικός χαρακτήρας ολόκληρης της ταινίας αποδεικνύεται το σατανικό Σκιάχτρο, δεν τυχαίνει όμως της προσοχής που του πρέπει, η διάσπαση της δράσης σε τρία άτυπα μέρη προσδίδει και μια αθέλητη αποσπασματικότητα, ενώ το πολυαναμενόμενο κλιμακούμενο φινάλε του χάους που καταλαμβάνει τους δρόμους και τους κατοίκους της πόλης φτάνει χωρίς την ικανοποιητική κορύφωση. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, ο Κρίστοφερ Νόλαν και το Batman Begins προσφέρουν ένα άκρως ικανοποιητικό αντίδοτο στην blockbuster αποχαύνωση που δείχνει να καταλαμβάνει μαζικά πλέον τους απανταχού πολυκινηματογράφους. Μένει τώρα να δούμε τη συνέχεια...

Λ.Κ.