Τhe Complete James Dean Collection

11.06.2007
Συμπίπτοντας με την επέτειο πενήντα χρόνων από τον πρόωρο χαμό του ηθοποιού, η θαυμάσια αυτή συλλογή απαρτίζει ένα εξαιρετικό χρονικό για την μετεωρική αλλά απίστευτης επιρροής πορεία του Τζέιμς Ντιν, μέσα από τέλεια επεξεργασμένες ψηφιακές εκδοχές των τριών φιλμ στα οποία πρόλαβε να αφήσει σφοδρό το κινηματογραφικό στίγμα του.

Συμπίπτοντας με την επέτειο πενήντα χρόνων από τον πρόωρο χαμό του ηθοποιού, η θαυμάσια αυτή συλλογή απαρτίζει ένα εξαιρετικό χρονικό για την μετεωρική αλλά απίστευτης επιρροής πορεία του Τζέιμς Ντιν, μέσα από τέλεια επεξεργασμένες ψηφιακές εκδοχές των τριών φιλμ στα οποία πρόλαβε να αφήσει σφοδρό το κινηματογραφικό στίγμα του.

Πρώτο και ενδεχομένως καλύτερο κομμάτι της συλλογής, το ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ (EAST OF EDEN, Anamorphic Widescreen, ). Δραματική αντιπαράθεση δυο αδελφών για την αγάπη του δύστροπου και θρησκόληπτου πατέρα τους, το διασκευασμένο από μυθιστόρημα του Τζον Στάινμπεκ φιλμ αποτέλεσε το τέλειο όχημα για να αναδείξει ο Ντιν το συναισθηματικό ηφαίστειο που έκρυβε μέσα του. Μέσα από τις ψυχολογικά φορτισμένες εικόνες του Ελία Καζάν, ο νεαρός πρωταγωνιστής κατάφερε με ένα αξιοθαύμαστο ντεμπούτο να χτίσει την περσόνα του επαναστατημένου και αντισυμβατικού νεαρού.

Εξίσου ηλεκτρισμένη παρουσία έχει και στο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (REBEL WITHOUT Α CAUSE, Anamorphic Widescreen, ), φτάνοντας σε σημείο όχι μόνο να απαιτεί την πλήρη προσοχή σου, αλλά και να σου ραγίζει την καρδιά με το βασανιστικής ταύτισης και συγκινητικής ειλικρίνειας παίξιμό του. Η μυθική κατάθεση teenage απόγνωσης και νεανικής εξέγερσης του Νίκολας Ρέι κατάφερε στο μεταξύ να τον αναγορεύσει εν μια νυκτί σε είδωλο εκατομμύρια νεολαίων.

Τον Σεπτέμβριο του 1955, ένα μήνα πριν την επίσημη πρεμιέρα του φιλμ, ο Ντιν σκοτώνεται σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Την επόμενη χρονιά κυκλοφορεί στις αίθουσες ο ΓΙΓΑΣ (GIANT, Letterbox Widescreen, ). Μεγαλειώδες σε προθέσεις και διαστάσεις αλλά ελάχιστα σπουδαίο, το γουέστερν έπος του Τζορτζ Στίβενς παραμένει αρχέτυπο χολιγουντιανής σαπουνόπερας αλλά και έσχατη απόδειξη της δύναμης που είχε ο Ντιν να μετατρέπει οποιοδήποτε σεναριακό υλικό σε ερμηνευτικό χρυσάφι.