Γιώργος Συμεωνίδης: Ο άνθρωπος που έμαθε να «διορθώνει»

21.02.2008
Παρατηρητής μίας Ελλάδας που αλλάζει, στην ταινία του Αναστόπουλου, ο Γιώργος Συμεωνίδης είναι κάτι περισσότερο από βασικός πρωταγωνιστής.

Παρατηρητής μίας Ελλάδας που αλλάζει, στην ταινία του Αναστόπουλου, ο Γιώργος Συμεωνίδης είναι κάτι περισσότερο από βασικός πρωταγωνιστής. Είναι τα μάτια του ίδιου του σκηνοθέτη, του ίδιου του θεατή σε μία από τις πιο θαρραλέες ανδρικές ερμηνείες που γνώρισε το ελληνικό σινεμά τα τελευταία χρόνια, βραβευμένη με το Κρατικό Βραβείο Ποιότητας.

Γνωστός κυρίως από τη θεατρική του πορεία, ο Γιώργος Συμεωνίδης θα έβρισκε στη «Διόρθωση» τον ιδανικό ρόλο για να αναχθεί σε σίγουρη κινηματογραφική αξία, πράγμα που ίσως λίγοι -αλλά προσεκτικοί- θα μπορούσαν να είχαν ήδη δει

από την εμφάνιση του στη μυθική «Ολγα Ρόμπαρντς» του Χρήστου Βακαλόπουλου το 1989 αλλά και από τα «περάσματα» του από ταινίες μικρού μήκους των τελευταίων χρόνων.

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, ο Συμεωνίδης ξεκίνησε να δουλεύει ερασιτεχνικά ως ηθοποιός από την ηλικία των 16 ετών. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, συμμετείχε στο πρόγραμμα Intercultural Drama Studies του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και διηύθυνε και ο ίδιος θεατρικά εργαστήρια στη Μελβούρνη, την Αμερική και την Τουρκία. Στην πολύχρονη καριέρα του έχει συνεργαστεί, ανάμεσα σε άλλους, με την ομάδα «Αττις» του Θόδωρου Τερζόπουλου, την ομάδα «Sine Qua Νon», τον Αρη Ρέτσο και τον Θωμά Μοσχόπουλο σε μία λίστα που απαριθμεί μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις κλασικών και σύγχρονων έργων των τελευταίων χρόνων.

Για τη διαδικασία των γυρισμάτων της «Διόρθωσης» δήλωσε πως: «Ιδιαίτερη σημασία είχαν οι σκηνές στις οποίες συναντηθήκαμε με ανθρώπους περιθωριακούς, ήταν οι πιο δυνατές και αποκαλυπτικές σκηνές. Υπήρξαν μερικές περιπτώσεις ανθρώπων των οποίων η πυκνότητα των εμπειριών και των δυσκολιών και η αδυναμία τους να επανενταχτούν και να αντεπεξέλθουν στον τρόπο με τον οποίο ζούμε εμείς οι υπόλοιποι ξεχώρισαν και μας συγκλόνισαν». Βασικός μοχλός επίσης για την ερμηνεία του ήταν η προηγούμενη δική του γνώση ολόκληρου του βιογραφικού του ήρωα, πράγμα που, ενώ δεν μαθαίνουμε ποτέ στην ταινία, είναι σαφές πως ο Συμεωνίδης κουβαλάει σε ολόκληρη την πορεία του προς τη συνειδητοποίηση της πράξης του και των συνέπειών της.

Αυτήν την εποχή βρίσκεται στο Παρίσι για τις ανάγκες της παράστασης «Αmour De Ρoisson» μία γαλλοελβετική παραγωγή βασισμένη στα διηγήματα του Τσέχοφ «Σχετικά με τα Ψάρια» σε σκηνοθεσία της Λίλο Μπάουρ, πρωταγωνίστριας του Πίτερ Μπρουκ και του περίφημου «Τheatre De Complicite».