Ενα απαράμιλλο σύμβολο ομορφιάς εκτίθεται

07.04.2010
Στη Γκρέις Κέλι, το σύμβολο/πρότυπο της αψεγάδιαστης ομορφιάς και κομψότητας του εικοστού αιώνα, είναι αφιερωμένη η μεγάλη έκθεση που διοργανώνεται στο Λονδίνο από το Μουσείο Victorial & Albert από τις 17 Απριλίου έως τις 26 Σεπτεμβρίου του 2010.

Στη Γκρέις Κέλι, το σύμβολο/πρότυπο της αψεγάδιαστης ομορφιάς και κομψότητας του εικοστού αιώνα, είναι αφιερωμένη η μεγάλη έκθεση που διοργανώνεται στο Λονδίνο από το Μουσείο Victorial & Albert από τις 17 Απριλίου έως τις 26 Σεπτεμβρίου του 2010.

Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση παρουσιάζει πολύτιμα κομμάτια της γκαρνταρόμπας της, προσπαθώντας έτσι έμμεσα να ανιχνεύσει την εξέλιξη του στιλ της ως απαράμιλλου συμβόλου μόδας. Διάσημη ηθοποιός και σταρ του Χόλιγουντ, πριγκίπισσα του Μονακό, αλλά και καθημερινή γυναίκα, η Γκρέις Κέλι αποτελεί ίσως μία από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες, που πολλές θα έδιναν τα πάντα για να δοκιμάσουν ένα από τα φορέματά της.

Στα εκθέματα της έκθεσης, μπορούμε να βρούμε καπέλα, τα πανάκριβα "Van Cleef and Arpels" κοσμήματα, το αυθεντικό Hermes τσαντάκι της, αλλά και φορέματα από τις ταινίες της, όπως αυτά που φορούσε στην «Υψηλή Κοινωνία» του Τσαρλς Γουότερς, αλλά και στον «Σιωπηλό Μάρτυρα» του Αλφρεντ Χίτσκοκ.

Τα βλέμματα όλων στην έκθεση θα «πέσουν» πάνω στο σατέν φόρεμα που φορούσε το 1955 όταν παρέλαβε το Οσκαρ ερμηνείας για την «Χωριατοπούλα» του Σίτον, σ΄αυτά που φορούσε όταν γνώρισε, αλλά και όταν παντρεύτηκε με πολιτικό γάμο τον πρίγκιπα Ρενιέ το 1956, αλλά και στα ρούχα υψηλής ραπτικής (1960 - 1970) αγαπημένων της σχεδιαστών και φίλων, όπως Dior, Balenciaga, Givenchy και Yves St Laurent.

Όλα αυτά τα σύνολα θα πλαισιώνονται από πλούσιο αρχειακό υλικό από τις ταινίες και τη ζωή της Γκρέις Κέλι, από αποσπάσματα βίντεο πόστερ, φωτογραφίες και βέβαια από το ολόχρυσο Οσκαρ με το οποίο τιμήθηκε.

Η εξαιρετική αυτή έκθεση αποτελείται από τρεις ενότητες που αντικατοπτρίζουν και ολόκληρη τη ζωή της:

- Η Ηθοποιός: Στην ενότητα αυτή παρακολουθούμε την πορεία της από πολύ νωρίς, όταν «προπονείτο» στη Νέα Υόρκη για θεατρική ηθοποιός. Γρήγορα, όμως, με την ξεχωριστή ομορφιά της τράβηξε πάνω της τα βλέμματα του Χόλιγουντ και από το 1951 έως το 1956 γύρισε 11 ταινίες, από το «To τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές» με τον Γκάρι Κούπερ έως την «Υψηλή Κοινωνία».
Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ κατάφερε να «ξεκλειδώσει» όλη την ερμηνευτική δυναμική της και έβγαλε στη μεγάλη οθόνη τον αισθησιασμό, αλλά και τη σοφιστικέ προσωπικότητά της. Σ΄όλες τις ταινίες της δούλεψε πολύ στενά όχι μόνο με τους σκηνοθέτες, αλλά και με τους σχεδιαστές ρούχων (σ΄ αυτό βέβαια τη βοήθησε και η προηγούμενη καριέρα της ως μοντέλο). Ο μύθος της χτίστηκε κυρίως μέσα από τις ταινίες που έκανε με τον μεγάλο βρετανό σκηνοθέτη, καθώς τα ρούχα που φορούσε ήταν σχεδιασμένα από τη θρυλική ενδυματολόγο της Paramount Εντιθ Χεντ.

- Η νύφη. Όταν παντρεύτηκε τον πρίγκιπα Ρενιέ, η Γκρέις Κέλι αποσύρθηκε από τον κινηματογράφο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την γαμήλια τελετή της παρακολούθησαν 30 εκατομμύρια τηλεθεατές, ενώ η τουαλέτα που φορούσε ήταν σχεδιασμένη από την Ελεν Ρόουζ και αποτελείτο από 450 γιάρδες δαντέλα και μετάξι!

- Η πριγκίπισσα: Η Γκρέις Κέλι μετά το γάμο της αφιερώθηκε στο πριγκιπικό της ρόλο ολοκληρωτικά -ο πρίγκιπας Ρενιέ την ανάγκασε και μάλιστα απαγόρευσε την προβολή ταινιών της στο Μονακό- και επικεντρώθηκε αφενός με στην οικογένειά της, αφετέρου δε σε διαφόρων ειδών φιλανθρωπίες. Ως πριγκίπισσα συνδέθηκε στενά με διάσημους σχεδιαστές, οι οποίοι την έντυναν επίσημα, αλλά πάντα μοντέρνα και γι΄αυτό συγκέντρωνε πάνω της όλα τα βλέμματα και καθιερώθηκε στις συνειδήσεις του κόσμου ως το άφταστο πρότυπο μόδας.

Γεωργία Οικονόμου