Ανέβηκα τη σκάλα μάτια μου, μάτια μου

20.03.2013
Κυκλικές και αξονικές σκάλες, όλες μεταλλικές κατασκευές που χάνουν τη βαρύτητά τους όταν στην κορυφή συναντώνται με ανάλαφρα λευκά σύννεφα από βαμβάκι, μέσα στα οποία χάνεται η ανθρώπινη φιγούρα, και διπλοί έλικες που παραπέμπουν στη δομή του DNA, περιλαμβάνει το ταξίδι του Στέλιου Γαβαλά προς την «ουτοπία».

Κυκλικές και αξονικές σκάλες, όλες μεταλλικές κατασκευές που χάνουν τη βαρύτητά τους όταν στην κορυφή συναντώνται με ανάλαφρα λευκά σύννεφα από βαμβάκι, μέσα στα οποία χάνεται η ανθρώπινη φιγούρα, και διπλοί έλικες που παραπέμπουν στη δομή του DNA, περιλαμβάνει το ταξίδι του Στέλιου Γαβαλά προς την «ουτοπία».

Με σαφείς υπαινιγμούς και συμβολισμούς, η «Ουτοπία», όπως τιτλοφορείται η νέα δουλειά του καλλιτέχνη, φιλοξενείται έως το Σάββατο στον «Εικαστικό Κύκλο» (Καρνεάδου 20, Κολωνάκι). Με αυτήν τη δουλειά του, ο Στέλιος Γαβαλάς συνεχίζει να εμπλουτίζει ένα «οπτικό λεξιλόγιο ουτοπικής τέχνης για να εισβάλλει στα όνειρα και στις επιθυμίες των ανθρώπων», όπως σημειώνει ο ιστορικός Τέχνης, Γιάννης Κολοκοτρώνης.

Σ΄ αυτό περιλαμβάνονται η σειρά «Παρά θιν' αλός» (001, γκαλερί «Εκφραση»), όπου ο καλλιτέχνης επιχειρεί να παγιδεύσει τη θάλασσα σε βαλίτσες, παλιά κασόνια, βάρκες και ταχυδρομικούς σάκους, σαν τον Ξέρξη που διέταξε τους στρατιώτες να μαστιγώσουν τον Ελλήσποντο και οι «Αιωρούμενες Πολιτείες» (2007, «Εικαστικός Κύκλος»), με πολύχρωμα μοντέλα πόλεων να ταλαντεύονται στο χώρο, σαν μπαλόνια φουσκωμένα, πάνω από ψηλόλιγνες φιάλες αερίου.

Ο γλύπτης Στέλιος Γαβαλάς είναι και γνωστός εκμαγέας με μεγάλη εμπειρία, καθώς έχει εργαστεί στην Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως και συνεργάζεται με το Βυζαντινό, το Αρχαιολογικό και το Νομισματικό Μουσείο, όπου εκμαγεύει από αρχαία πρωτότυπα έργα. Από το 1998 εργάζεται στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων του υπουργείου Πολιτισμού.