Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στη Σύρο

26.04.2013
Από τις 7 Ιουλίου έως τις 21 Ιουλίου, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Σϋρο και στο Ένατο Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου.

Από τις 7 Ιουλίου έως τις 21 Ιουλίου, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Σϋρο και στο Ένατο Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου.
Το «Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου» που είναι τώρα στον ένατο χρόνο λειτουργίας του, ίδρυσε ένας επιφανής Έλληνας της διασποράς, ο αρχιμουσικός Παναγιώτης - Peter Τιμπόρης και οι περισσότερες εκδηλώσεις του θα διεξαχθούν στο Θέατρο Απόλλων.
Μεγάλοι καλλιτέχνες έχουν ανέβει στη σκηνή του, και πλήθος κόσμου από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχει παρακολουθήσει τις εκλεκτές παραστάσεις του και έχει καθιερωθεί πλέον ως πολιτιστικός προορισμός, καθότι σημαντικός αριθμός τουριστών προερχόμενος εντός και εκτός Ελλάδος επιλέγει τη Σύρο για να παρακολουθήσει το φεστιβάλ.
Μια μικρή γεύση από το φετινό πρόγραμμα :
- Βέρντι, το MESSA DA REQUIEM.
- Ετσι κάνουν όλες (Così Fan Tutte ), μια από τις σπουδαιότερες Όπερες του Mozart’s;
- Misa Azteca – του Joseph Julian Gonzalez
Randal Stroope’s Hodie,
Randall Bass’ Gloria,
- Αριες του παγκόσμιου ρεπερτορίου, όπως “Perchè, se tanti siete” από την όπερα Η Σκηνή της Βερενίκης, του Γιόζεφ Χάυδν, το «Ch’io mi scordi di te» από το Ιδομενέας του Μότσαρτ. Η βραδιά, που αρχίζει και τελειώνει με Μπετόβεν (εισαγωγή από το Φιντέλιο , Ηρωική ).
- Πανηγυρική βραδιά γκαλά, αφιερωμένη στα «200 χρόνια» από την γέννηση του Βέρντι.
Μότσαρτ, κονσέρτο για Βιολί νο 3, με τον Ισπανό 20χρονο «θαύμα» στο βιολί Πάκο Μοντάλβο, Σαραζάτ Κάρμεν φαντασία για Βιολί
Ιγκόρ Στραβίνσκυ, Η Ιστορία του Στρατιώτη,
- Έργα του Φρανσίς Πουλένκ
- «Ταξίδι στην αιωνιότητα» της Ελένης Καραϊνδρου, σε χορογραφία Ρενάτο Τζανέλλα
- «Γιώργος Φακανάς» Γκρουπ, Καλοκαιρινό ταξίδι, Ελληνική τζαζ
Το Θέατρο Απόλλων, έμβλημα της πολιτιστικής ανάπτυξης της Ερμούπολης, κατασκευάστηκε το 1862-1864.
Η αρχιτεκτονική του έχει επηρεαστεί από ιταλικά πρότυπα και η σχεδίαση του είναι επηρεασμένη από τέσσερα τουλάχιστον ιταλικά πρότυπα: τη Σκάλα του Μιλάνου (1776), το ανακαινισμένο θέατρο Σαν Κάρλο της Νάπολης(1816), το ακαδημαϊκό θέατρο στο Καστελφράνκο (1745) και τέλος το Τεάτρο ντελα Πέργκολα της Φλωρεντίας(1755).
Η λειτουργία του άρχισε στις 20 Απριλίου 1864, με το Ριγκολέττο του Βέρντι. Η ακμή του συνεχίστηκε ακολουθώντας την ευημερία και την ακμή της πόλης. Το θέατρο ανθεί σε όλο τον μεσοπόλεμο και τα μεγαλύτερα ονόματα του νεοελληνικού θεάτρου φιλοξενούνται στην σκηνή του, πάντα με λαμπρές παραστάσεις, μετά τον πόλεμο όμως και τους καταστροφικούς βομβαρδισμούς, έρχεται η παρακμή.
Σχεδόν 150 χρόνια μετά, ένας Έλληνας της διασποράς, ο αρχιμουσικός Παναγιώτης - Peter Τιμπόρης, ευρισκόμενος κατά σύμπτωση στη Σύρο, λάτρεψε το θέατρο Απόλλων και αποφάσισε να του ξαναδώσει τη χαμένη του δόξα… και τα κατάφερε.
Ο μαέστρος Παναγιώτης (Peter) Τιμπόρης είναι Έλληνας τρίτης γενιάς στην Αμερική. ‘Έχει λάβει Πτυχίο και Μάστερς απο το Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison και Διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο του Illinois, και εκτός από διακεκριμένος αρχιμουσικός είναι και γενικός και καλλιτεχνικός διευθυντής της MidAmerica Productions και έχει κάνει αισθητή την παρουσία του στο διεθνές στερέωμα της μουσικής εδώ και σαράντα χρόνια με παραγωγές στο Carnegie Hall (Isaac Stern Auditorium) και στο Weill Recital Hall.
Είναι παντρεμένος με την υψίφωνο Εϊλάνα Λαππαλάινεν και κατοικούν στην Γερμανία, Ελλάδα και ΗΠΑ.