Η Εύθυμη Χήρα επιστρέφει στη Λυρική

29.04.2013
«Η εύθυμη χήρα», η θρυλική βιεννέζικη οπερέτα, μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε την περασμένη καλλιτεχνική περίοδο, επιστρέφει στο Θέατρο Ολύμπια ανανεωμένη με ένα νέο εντυπωσιακό καστ πρωταγωνιστών με επικεφαλής την διεθνώς αναγνωρισμένη σοπράνο Έλενα Κελεσίδη στον ομώνυμο ρόλο, καθώς και τους Διονύση Σούρμπη και Τάσο Αποστόλου.

«Η εύθυμη χήρα», η θρυλική βιεννέζικη οπερέτα, μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε την περασμένη καλλιτεχνική περίοδο, επιστρέφει στο Θέατρο Ολύμπια ανανεωμένη με ένα νέο εντυπωσιακό καστ πρωταγωνιστών με επικεφαλής την διεθνώς αναγνωρισμένη σοπράνο Έλενα Κελεσίδη στον ομώνυμο ρόλο, καθώς και τους Διονύση Σούρμπη και Τάσο Αποστόλου.


Πρόκειται για μια ευχάριστη, ανάλαφρη και καλαίσθητη παράσταση, με στιγμές γέλιου, παρεξηγήσεων και συγκίνησης σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, στην πρώτη του συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Ο Λιγνάδης φωτίζει την ιστορία της νέας όμορφης και πλούσιας χήρας Άννας Γκλάβαρι, η οποία πρέπει να παντρευτεί συντοπίτη της για να μην χάσει την τεράστια περιουσία της και να σώσει την χώρα της από τη χρεοκοπία, με ρομαντική αλλά και εύθυμη διάθεση.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια της Εύας Νάθενα, - όλα κόκκινα στην πρώτη πράξη, χρυσά στην δεύτερη και μαύρα στην τρίτη - μας μεταφέρουν στα παριζιάνικα σαλόνια των αρχών του 20ου αιώνα. Οι χορογραφίες επηρεασμένες από τα διάσημα καμπαρέ του Παρισιού και οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί συμπληρώνουν την εικόνα της λαμπερής εποχής στην οποία διαδραματίζεται η ιστορία.

Η Εύθυμη χήρα είναι μια από τις οπερέτες που έχουν παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Τα βιεννέζικα βαλς, η ανάλαφρη πρόζα, οι γλυκές, νοσταλγικές μελωδίες και η παιχνιδιάρικη ιστορία της όμορφης, πλούσιας χήρας, είναι τα στοιχεία που την κάνουν τόσο αγαπητή στο κοινό. Μάλιστα στο Παρίσι, μετά την μεγάλη επιτυχία των παραστάσεων στο Παλαί Γκαρνιέ, οι Γάλλοι θεατές την χαρακτήρισαν «très Parisienne».

Η υπόθεση του έργου αφορά τη νέα, όμορφη και πλούσια χήρα Άννα Γκλάβαρι από το υπερχρεωμένο κρατίδιο Ποντεβέντρο των Βαλκανίων. Ο βαρόνος Ζέτα, πρέσβης του Ποντεβέντρο στο Παρίσι, πρέπει οπωσδήποτε να την πείσει να παντρευτεί εκ νέου συντοπίτη της, διαφορετικά η κληρονομιά της, τόσο απαραίτητη στο κρατίδιο, θα χαθεί. Ρίχνει στη μάχη το γοητευτικό κόμη Ντανίλο Ντανίλοβιτς. Υπήρξε παλιός έρωτας της Άννας κι έτσι τα συναισθήματα που ξαναζωντανεύουν και από τις δύο πλευρές είναι αληθινά. Αν και η αποστολή του Ντανίλο θα αποδειχτεί αρκετά περίπλοκη, το τέλος θα είναι αίσιο.
_____________________________________________________________________
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΓΝΑΔΗ
«…Τι σπάνιο θέαμα, στους στυγερούς καιρούς
που και οι κούκλες των μικρών παιδιών
μαυρίζουν από τρόμο»
.
Μίλτος Σαχτούρης [1919-2005], Σπουργίτια
Επιτρέψατε μου, στο σημείωμα τούτο, μια μικρή προσωπική εξομολόγηση: Η τύχη θέλησε, μετά την επί δύο ολόκληρα χρόνια «ενασχόλησή» μου με τη ζωή και τη μουσική του Μότσαρτ, έχοντας ανεβάσει το θεατρικό έργο του Πήτερ Σάφερ Amadeus, να σκηνοθετήσω άλλο ένα μουσικό έργο, ή, πιο σωστά, ένα μουσικό «ον», με το οποίο για πρώτη φορά θα καταπιανόμουν: Τη γνωστή και αγαπημένη οπερέτα του Λέχαρ Η εύθυμη χήρα. Δέχτηκα αμέσως την πολύ τιμητική για μένα πρόταση της Λυρικής! Όχι μόνο επειδή η μουσική, με την ευρεία έννοια του όρου, διέπει τη ζωή μου, επί και εκτός σκηνής. Όχι μόνο επειδή συμφωνώ με το καινούργιο στίγμα, που η σημερινή Λυρική Σκηνή θέλει να δώσει. Αλλά, κυρίως, γιατί η πρό(σ)κληση να ασχοληθώ, για πρώτη μου φορά, με ένα αμιγώς μουσικοθεατρικό είδος, αποτέλεσε για μένα μεγάλο δέλεαρ!
Δεν κρύβω πως η πρώτη, αντανακλαστική, διάθεση μου (φαντάζομαι και των περισσότερων ομολόγων μου σκηνοθετών) απέναντι στην Εύθυμη χήρα, ήταν να προσπαθήσω με ...γενναίες δραματουργικές και σκηνοθετικές ενέσεις, ώστε ένα φαινομενικά απλό -ίσως και απλοϊκό- έργο να «εκσυγχρονιστεί», να «εμβαθύνει», να «προβληματίσει»! Άλλωστε και μόνο το θέμα της οπερέτας τούτης, προσφέρεται: Μια μικρή χώρα στα πρόθυρα οικονομικής καταστροφής, δια «ικανών» της εκπροσώπων ελίσσεται, ώστε να κάνει την χείρα της χήρας να ανοίξει απλόχερα, και να σώσει δια της περιουσίας της το ...πτωχόν κρατίδιον! Οποία σύμπτωσις για το ελληνικό κοινό, που εδώ και καιρό βρίσκεται στη δίνη ποικίλων ...κρίσεων! Θα μπορούσα επίσης, με «δραματικές φωτοσκιάσεις» και «σκηνικά σχόλια», να αντιπαραβάλω τους ανάλαφρους χαρακτήρες και τις ...αφρώδεις καταστάσεις της πλοκής, με το ζόφο του σήμερα! Και ...πάει λέγοντας!
Όμως μια φωνή μέσα μου, μού έλεγε: «Άσε την Εύθυμη χήρα να ...τραγουδήσει μόνη της!» Ίσως να ήταν η φωνή της γιαγιάς μου και όλων των αγαπημένων μου συγγενών, που δεν είναι πια στη ζωή και έχουν μετακομίσει ...εντός μου για πάντα. Ίσως να ήταν η φωνή ενός παιδιού που, χρόνια τώρα, ακόμη περιμένει στο μοναχικό του παράθυρο να φανεί η βασιλοπούλα του παραμυθιού. Ίσως να ήταν η φωνή ενός σαρανταπεντάρη καλλιτέχνη, που κουράστηκε να βλέπει την αποδόμηση του …μη δομημένου, το μαγικό μύθο της σκηνής να γίνεται καθημερινό ντοκιμαντέρ της διπλανής πόρτας, την κορνίζα να φωτίζεται καλυτέρα από τον ίδιο τον πίνακα!
Άφησα λοιπόν στην Εύθυμη χήρα μου, τη δική της μελωδία! Και όπου παρενέβην, το έκανα για να ...κελαηδήσει εκείνη καλυτέρα και τη μελωδία της να την ακούσουν όσο πιο πολλοί γίνεται! Εάν το πέτυχα, δεν το ξέρω. Ξέρω όμως, πως την ...αγάπησα πολύ! Και δεν έχω παρά να την ευχαριστήσω που με πήρε από το χέρι και περπατήσαμε μαζί σε ξεχασμένους λυρικούς κήπους, με ερωτευμένα αγάλματα και όμορφα λουλούδια! Που με έκανε, όχι να ξεχαστώ, αλλά -ίσα ίσα-να θυμηθώ! Και η μνήμη, είναι το μόνο αγέραστο όργανο της ψυχής!
Ευχαριστώ εκ βαθέων, για αυτή τη ...Χήρα βοηθείας!




Μουσική Διεύθυνση: Γιώργος Βράνος (10, 11, 12, 15, 17, 19/5)
Ζωή Τσόκανου (22, 24, 25, 26/5)
Σκηνοθεσία, Επεξεργασία - Επιμέλεια κειμένου: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά - Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Αναβίωση Χορογραφίας: Φώτης Διαμαντόπουλος
Φωτισμοί: Νίκος Εργαζάκης
Διεύθυνση Χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Βαρόνος- Μίρκο Ζέτα
Τάσος Αποστόλου (10, 12, 17, 22, 25/5)
Βαγγέλης Μανιάτης (11, 15, 19, 24, 26/5)
Βαλεντίνη- Βασιλική Καραγιάννη (10, 15, 17, 22, 25/5)
Γεωργία Ηλιοπούλου (11, 19, 26/5)
Κάτια Πάσχου (12, 24/5)
Κόμης Ντανίλο- Ντανίλοβιτς
Διονύσης Σούρμπης (10, 12, 17, 22, 25/5)
Δημήτρης Πακσόγλου (11, 15, 19, 24, 26/5)
Άννα Γκλάβαρι - Έλενα Κελεσίδη (10, 12, 17, 22, 25/5)
Μαρία Μητσοπούλου (11, 15, 19, 24, 26/5)
Καμίγ ντε Ροσιγιόν- Γιάννης Χριστόπουλος (10, 15, 17, 22, 25/5)
Αντώνης Κορωναίος (11, 19, 26/5)
Νίκος Στεφάνου (12, 24/5)
Υποκόμης Κασκαντά - Χάρης Ανδριανός (10, 15, 17, 22, 25/5)
Ζαφείρης Κουτελιέρης (11, 12, 19, 24, 26/5)
Ραούλ ντε Σαιν-Μπριός - Φίλιππος Δελατόλλας (10, 15, 17, 22, 25/5)
Ζαχαρίας Τσούμος (11, 12, 19, 24, 26/5)
Μπογκντάνοβιτς - Δημήτρης Κασιούμης (10, 15, 17, 22, 25/5)
Κώστας Ντότσικας (11, 12, 19, 24, 26/5)
Σύλβια - Γεωργία Αργυροπούλου (10, 15, 17, 22, 25/5)
Ευαγγελία Μιχελιδάκη (11, 12, 19, 24, 26/5)
Κρομόφ - Κωστής Ρασιδάκης (10, 11, 25, 26/5)
Πέτρος Σαλάτας (12, 15, 17, 19, 22, 24/5)
Όλγα- Βικτώρια Μαϊφάτοβα (10, 15, 17, 19, 22/5)
Σοφία Καπετανάκου (11, 12, 24, 25, 26/5)
Πρίτσιτς - Μιχάλης Κατσούλης (10, 15, 17, 22, 25/5)
Παύλος Σαμψάκης (11, 12, 19, 24, 26/5)
Πρασκοβία - Ελένη Δάβου (10, 15, 17, 22, 25/5)
Έλενα Μαραγκού (11, 12, 19, 24, 26/5)
Νιέγκους- Παναγιώτης Αθανασόπουλος
Τσιγγάνος βιολιστής Γιάννης Γεωργιάδης (10, 11, 25, 26/5)
θ.α (12, 15, 17, 19, 22, 24/5)


Συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία και μέλη του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

INFO:
Παραστάσεις: 10, 11, 12, 15, 17, 19, 22, 24, 25, 26 Μαΐου 2013


Προπώληση εισιτηρίων
από τα Ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Τρίτη – Κυριακή: 09.00–21.00
Δευτέρα: 09.00-16.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725
Ηλεκτρονική προπώληση: www.nationalopera.gr


Τιμές εισιτηρίων €40, €30, €25, €15 Παιδικό, φοιτητικό €15

Στην παράσταση της Τετάρτης 15 Μαΐου, όλες οι κατηγορίες των εισιτήριων διατίθενται με έκπτωση 15%, στο πλαίσιο της κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής της ΕΛΣ.

ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 59 – 61, ΑΘΗΝΑ // ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΕΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


ΟΜΑΔΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Τηλ. 210 3711 342
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΩΝ Τηλ. 210 3711 381 / [email protected]