Οι φίλοι του "Εμπρός" εκπέμπουν SOS

24.01.2007
Φίλοι και συνεργάτες του Τάσου Μπαντή και του Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ και όλων όσα αυτό εκπροσωπεί απέστειλαν δημόσια επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γ. Βουλγαράκη, στην οποία τον παρακαλούν να να μεριμνήσει ώστε το κτίριο του Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ να περιέλθει στην δικαιοδοσία του Υπουργείου Πολιτισμού, με τρόπο ώστε να είναι έως και αδύνατη η άλωσή του από κάθε είδους σκοτεινές προθέσεις και σκοπιμότητες μικρών ή μεγάλων συμφερόντων, στα οποία τόσο σθεναρά και αποφασιστικά ο Τάσος Μπαντής αντιτάχθηκε όλα τα χρόνια, αφιερώνοντας εξ ολοκλήρου την ζωή του στην δύσκολη υπόθεση του θεάτρου.
Φίλοι και συνεργάτες του Τάσου Μπαντή και του Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ και όλων όσα αυτό εκπροσωπεί - ηθοποιοί και σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου - άνθρωποι της τέχνης και των γραμμάτων - απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές» και μαθητές της σημερινής Σχολής ΕΜΠΡΟΣ-Θέατρο Εργαστήριον - δημοσιογράφοι - απλοί πολίτες που τίμησαν τον Τάσο Μπαντή παρακολουθώντας τις παραστάσεις του, απέστειλαν δημόσια επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γ. Βουλγαράκη, στην οποία τον παρακαλούν να να μεριμνήσει ώστε το κτίριο του Θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ να περιέλθει στην δικαιοδοσία του Υπουργείου Πολιτισμού, με τρόπο ώστε να είναι έως και αδύνατη η άλωσή του από κάθε είδους σκοτεινές προθέσεις και σκοπιμότητες μικρών ή μεγάλων συμφερόντων, στα οποία τόσο σθεναρά και αποφασιστικά ο Τάσος Μπαντής αντιτάχθηκε όλα τα χρόνια, αφιερώνοντας εξ ολοκλήρου την ζωή του στην δύσκολη υπόθεση του θεάτρου.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν :«Το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ είναι σήμερα πλέον ένας χώρος που έγραψε πολλαπλώς ιστορία. Διατηρώντας και σεβόμενος τον ιστορικό χαρακτήρα του κτιρίου του τυπογραφείου του ΕΜΠΡΟΣ και χωρίς να επιφέρει καμία απολύτως αλλοίωση στη Μορφή και την φυσιογνωμία του κτιρίου (αρχιτέκτονες: Τάκης Φραγκούλης, Αντώνης Δαγκλίδης), ο Τάσος Μπαντής ανέβασε σε αυτό τον χώρο παραστάσεις σπάνιας ποιότητας και μοναδικών ερμηνειών, δίδαξε το ήθος και τη σημασία της λεπτομέρειας, με τη στάση του απέναντι στη ζωή και την τέχνη μας έμαθε ότι το θέατρο και γενικά η τέχνη είναι πριν απ’ όλα και πάνω απ’ όλα τρόπος ζωής. Ακούραστος εργάτης του θεάτρου άνοιξε την πόρτα του στους νέους ανθρώπους, θέατρο δεν ήταν μόνο ο χώρος του κτιρίου, αλλά και η Ρήγα Παλαμήδη και η Σαρρή και όλη η γύρω περιοχή και οι άνθρωποί της που έκαναν δική τους υπόθεση το ΕΜΠΡΟΣ και το αγκάλιασαν σαν μέρος της ζωής τους. Αυτό το θέατρο άλλαξε την φυσιογνωμία του Ψυρρή.
Κύριε Υπουργέ, μην αφήσετε το ΕΜΠΡΟΣ στην τύχη των καιρών. Πιστεύουμε ότι μόνο Εσείς μπορείτε να διασφαλίσετε τη δυνατότητα να συνεχίσει να γράφει την ιστορία του στον χώρο του ποιοτικού θεάτρου, είτε, π.χ., ως ένας από τους χώρους εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών είτε ως μόνιμη σκηνή στην Αθήνα παραστάσεων των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου είτε ως χώρος των πειραματικών παραστάσεων του Εθνικού είτε ακόμη ως χώρος εμφάνισης πρωτοεμφανιζόμενων νεανικών σχημάτων.»

Ας ελπίσουμε ότι ο κύριος υπουργός θα ευαισθητοποιηθεί και θα μερινήσει αναλόγως...