Σαράντα πορτρέτα της Νικόλ Αλεξανδροπούλου στην "Τεχνόπολη"

17.05.2007
«Η μελαγχολία είναι το συναίσθημα που ενώνει τους ανθρώπους περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο», λέει η φωτογράφος Νικόλ Αλεξανδροπούλου. «Είναι η στιγμή που κοιτάς τον εαυτό σου». «Μελαγχολία» είναι και ο τίτλος της έκθεσης, που ξεκινά σήμερα στην «Τεχνόπολη», όπου εκτίθενται σαράντα πορτρέτα διάσημων και άσημων της Νικόλ Αλεξανδροπούλου

«Η μελαγχολία είναι το συναίσθημα που ενώνει τους ανθρώπους περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο», λέει η φωτογράφος Νικόλ Αλεξανδροπούλου. «Είναι η στιγμή που κοιτάς τον εαυτό σου». «Μελαγχολία» είναι και ο τίτλος της έκθεσης, που ξεκινά σήμερα στην «Τεχνόπολη», όπου εκτίθενται σαράντα πορτρέτα διάσημων και άσημων της Νικόλ Αλεξανδροπούλου.

Εχει φωτογραφίσει ανάμεσα σε άλλους τον Ισπανό τενόρο Χοσέ Καρέρας, τον Ρώσο βιολοντσελίστα Μστισλάβ Ροστροπόβιτς, τον Αμερικανό ηθοποιό Μίκι Ρουρκ, τη Μόνικα Μπελούτσι. Ο μόνος που της έχει ξεφύγει ως τώρα είναι ο Μπερλουσκόνι, καθώς μένοντας για 17 χρόνια στη Ρώμη, έχει φωτογραφήσει σχεδόν όλες τις μεγάλες προσωπικότητες της Ιταλίας. Η Νικόλ Αλεξανδροπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, αλλά έφυγε αμέσως μετά το Λύκειο για σπουδές Ιστορίας της Τέχνης, Φωτογραφίας και Κινηματογράφου. Ξεκίνησε φωτογραφίζοντας ψυχιατρεία και γηροκομεία για μια εταιρεία τροφίμων. Εκεί ανακάλυψε στα μάτια των ανθρώπων το κοινό αίσθημα, την κοινή σκέψη, τη μελαγχολία. Επειδή η φωτογράφηση είναι κάτι σαν συνεδρία, όπως μας είπε η ίδια, καταφέρνει να αφεθούν στα χέρια της και οι πιο δύσκολοι άνθρωποι.

«Οταν η σχέση μεταξύ φωτογράφου και φωτογραφιζομένου επιτευχθεί, δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξει η στιγμή που θα σκύψει μέσα του. Κι εγώ είμαι έτοιμη να πιάσω τη στιγμή». Το πιο δύσκολο ως τώρα πορτρέτο ήταν του σκηνοθέτη Μπράιαν ντε Πάλμα, ο οποίος επέμεινε να την κινηματογραφεί τη στιγμή που εκείνη φωτογράφιζε. Σε κάποια στιγμή ήταν έτοιμος να σηκωθεί να φύγει, αλλά τελικά όλα πήγαν καλά.