Ορέστεια από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας

28.07.2010
Την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τη μόνη σωζόμενη απ΄ το αρχαιοελληνικό δραματολόγιο τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες», παρουσιάζει φέτος το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας σε σκηνοθεσία Λουκά Θάνου και τον Γιάννη Βόγλη στο ρόλο του Αγαμέμνονα.
Την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τη μόνη σωζόμενη απ΄ το αρχαιοελληνικό δραματολόγιο τριλογία «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι», «Ευμενίδες», παρουσιάζει φέτος το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας σε σκηνοθεσία Λουκά Θάνου και τον Γιάννη Βόγλη στο ρόλο του Αγαμέμνονα.

Πρόκειται για μια σημαντική και μεγάλη παραγωγή με σύγχρονη προσέγγιση, αφαιρετικά λιτή, όπου κυριαρχούν οι ηθοποιοί, η μουσικότητα, οι έννοιες του λόγου, η κίνηση, ο χώρος και το φως. Συμμετέχουν 30 ηθοποιοί και το δραματουργικό βάρος θα πέσει στο χορό που αποτελεί και τον κινητήριο μοχλό της αισχύλιας έμπνευσης.

Ο σκηνοθέτης Λουκάς Θάνος σημειώνει για την παράσταση: «H μετάβαση από τη Μητριαρχία στην Πατριαρχία που έγινε κάποτε και από την Πατριαρχία στη Μήτρα που γίνεται τώρα, είναι το σημείο εκκίνησης της σκηνοθετικής μου προσέγγισης της τριλογίας του Αισχύλου.
Η Κλυταιμνήστρα, η Αρχαία Γυναίκα, που προσπαθεί να συντηρήσει τις τελευταίες δόξες της κυρίαρχης Μήτρας σκοτώνει τον «Ξένο» Αγαμέμνονα. Αφού ήδη έχει χρησιμοποιήσει το σπέρμα του, τον καταργεί, σαν παρείσακτο πια, ξενιστή περισσότερο παρά-ξένο.
Η Ηλέκτρα, καταργημένη κι αυτή απ’την κυρίαρχη Μάνα και γι’αυτό επαναστατική, ή θα θελήσει να γίνει αγνότερη, ή θα ποθήσει να ήτανε αγόρι. Γι’αυτό κι αυτή θα σπρώξει τον Ορέστη, τον αδερφό της να σπάσει το λώρο, να καθαιρέσει, να αποκαθηλώσει τη Μήτρα. Ο Ορέστης σκοτώνει τη μητέρα του προσπαθώντας να απεξαρτηθεί όπως κάθε γιος κάνει μα σπάνια πετυχαίνει.
Και η Αθηνά, μια γυναίκα Θεά, θα δικαιώσει τον Ορέστη, βάζοντας την Ιστορία στην υπηρεσία της Πατριαρχίας.
Μια μακρόχρονη ψευδαίσθηση για τους «κυρίαρχους» άντρες. Τους άντρες-πολεμιστές της πατριαρχικής Ιστορίας, που γυρίζοντας κουρασμένοι στο σπίτι απ’τις μάχες, αποκομμένοι σε μια γωνιά κοιτάζουν δειλά την οικογένεια και μετά για να υπάρξουν, δέρνουν συχνά τις γυναίκες τους. Μόλις πρόσφατα ανακουφιστήκαμε κάπως με την ανακάλυψη του τεστ DNA.
Η μητριαρχική κοινωνία ήταν η κοινωνία που μόνο οι γυναίκες ήξεραν πως τα παιδιά ήταν δικά τους. Η πατριαρχική κοινωνία είναι η κοινωνία που οι γυναίκες ξέρουν ότι τα παιδιά είναι δικά τους, αλλά και οι άντρες έτσι πιστεύουν.
Και τώρα εμείς περνάμε τη μετάβαση από την πατριαρχία, όχι πάλι στη μητριαρχία, αλλά προς τη Μήτρα. Ο αριθμός του παγκόσμιου αποθέματος σε σπερματοζωάρια χρόνο με το χρόνο μειώνεται με γεωμετρική πρόοδο. Η γυναίκα συλλαμβάνει και χωρίς ερωτική πράξη, στο εργαστήριο. Ο άντρας πια δεν είναι αναγκαίος. Μόνο κάποιο σπέρμα
»

Συντελεστές
Μετάφραση-Σκηνοθεσία-Μουσική-Σκηνογραφία: Λουκάς Θάνος
Εκτέλεση Φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος

Διανομή (με σειρά εμφάνισης)

Κλυταιμνήστρα: Μαρία Κατσανδρή
Κήρυκας: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Αγαμέμνων: Γιάννης Βόγλης
Κορυφαία: Καλλιόπη Σίμου
Κασσάνδρα: Ηλέκτρα Νικολούζου
Αίγισθος: Γιώργος Παπαπαύλου
Ηλέκτρα: Πηνελόπη Σεργουνιώτη
Ορέστης: Χρήστος Θάνος
Απόλλων: Θανάσης Γεωργίου
Αθηνά: Τζίνη Παπαδοπούλου
Προφήτησσες -Τροφός: Στέλλα Ερμή, Ειρήνη Λαμπράκη, Ζωή Τούντα, Mυρτώ Αυγερινού, Μαρίνα Χατζηιωάννου, Μάρια Φλωράτου, Αλεξία Μπεζίκη

Κορυφαίοι: Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Σίμος Πατιερίδης, Πασχάλης Καρατζάς, Χρήστος Λάβνος, Γιωργής Τσαμπουράκης,
Φρουροί: Δαυίδ Μαλτέζε, Μιχάλης Αφολαγιάν, Ηλίας Κουνέλας


Πρόγραμμα περιοδείας:
26/7: ΒΥΡΩΝΑΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
28/7: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
6/8: ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΤΖΑΚΗΣ»
7/8: ΡΕΘΥΜΝΟ, «ΘΕΑΤΡΟ ΕΡΩΦΙΛΗ»
8/8: ΧΑΝΙΑ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΤΑΦΡΟΥ
1/9: ΑΘΗΝΑ, ΘΕΑΤΡΟ «ΔΟΡΑ ΣΤΡΑΤΟΥ»
3/9: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΥΣ