Εκθεση αφιερωμένη στη Ζοζεφίνα Μπέικερ

23.11.2006
Φόρο τιμής αποτίει έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον στη σταρ του Music Hall Ζοζεφίνα Μπέικερ, με την ευκαιρία της 100ής επετείου, φέτος, από τη γέννησή της.
Φόρο τιμής αποτίει έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον στη σταρ του Music Hall Ζοζεφίνα Μπέικερ, με την ευκαιρία της 100ής επετείου, φέτος, από τη γέννησή της.
Η έκθεση που διαρκεί από τις 24 Νοεμβρίου έως τις 18 Μαρτίου, είναι η μοναδική οργανωμένη παρουσίαση από ένα μουσείο του Σεν Λούις στο Μισούρι, γενέτειρα της Φρέντα Ζοζεφίν Μακ Ντόναλντ (1906-1975) που εγκατέλειψε τις ΗΠΑ το 1925, στα 19 της και διάλεξε να λάβει τη γαλλική υπηκοότητα το 1937.

Εκατό φωτογραφίες, αφίσες και σκίτσα κυρίως του διάσημου σχεδιαστή αφισών και φίλου της χορεύτριας Πολ Κόλιν απεικονίζουν το αδιανόητο πεπρωμένο της Μπέικερ.

Παντρεμένη ήδη δύο φορές στην ηλικία των 15 ετών, από πολύ φτωχή οικογένεια, αφήνει το πατρικό της για να ακολουθήσει ένα θίασο θεατρικής επιθεώρησης όπου εκεί εκδηλώνει το ταλέντο της στην κωμωδία, κυρίως στο χορό, τις γκριμάτσες, τις συστροφές του σώματος.
Ένας παραγωγός την ξεχώρισε και η Ζοζεφίν φεύγει για το Παρίσι όπου στα 19 της γίνεται σταρ στο μουσικοχορευτικό θίασο Revue Negre. Επικεφαλής του βαριετέ και ίνδαλμα του καμπαρέ, θα γίνει η πιο ακριβοπληρωμένη καλλιτέχνης του παρισινού μιούζικ χολ και θα ανταγωνισθεί τη Μιστενγκέτ. Το υπέροχο οβάλ σχήμα του προσώπου της, τα κοντά μαλλιά, το εκθαμβωτικό χαμόγελο και τα αθλητικό σώμα της συνδέονται με την αισθητική του αρ-ντεκό της δεκαετίας του 1920. Πολλές φωτογραφίες της έκθεσης δείχνουν τη Ζοζεφίνα να φορά μόνο την περίφημη φουστίτσα από μπανάνες "μια αμφίεση που θα την χαρακτηρίζει για το υπόλοιπο της ζωής της", αναφέρεται στις λεζάντες.

Η έκθεση που τιμά "την πρέσβειρα της αμερικανικής μουσικής και της τζαζ" θέλει επίσης να δείξει μέσα από τις φωτογραφίες τη δράση της Μπέικερ στη γαλλική αντίσταση, όταν αργότερα παρασημοφορήθηκε από τη Λεγεώνα της Τιμής, την αφοσίωσή της στα παιδιά όλων των φυλών (υιοθέτησε δώδεκα) και την κηδεία της που έγινε δημοσία δαπάνη.