Η Σκάλα του Μιλάνου ξεκινά με Αϊντα

07.12.2006
Η περίφημη Σκάλα του Μιλάνου ξεκινάει τις παραστάσεις της για τη νέα θεατρική περίοδο με την περίφημη όπερα του Τζιουζέπε Βέρντι "Αϊντα" σκηνοθετημένη από τον Φράνκο Τζεφιρέλι που αποτελεί την πρώτη του νέα παραγωγή μετά από 14 χρόνια στη διάσημη οπερετική σκηνή του Μιλάνου.
Η περίφημη Σκάλα του Μιλάνου ξεκινάει τις παραστάσεις της για τη νέα θεατρική περίοδο με την περίφημη όπερα του Τζιουζέπε Βέρντι "Αϊντα" σκηνοθετημένη από τον Φράνκο Τζεφιρέλι που αποτελεί την πρώτη του νέα παραγωγή μετά από 14 χρόνια στη διάσημη οπερετική σκηνή του Μιλάνου.

Με στόχο να επιστρέψει η ιταλική όπερα στις ρίζες της ο 83χρονος πλέον Τζεφιρέλι χαρακτηρίζει την πλούσια αυτή παραγωγή της διάσημης όπερας του Βέρντι " η κορυφαία Αϊντα".

Η παράσταση θα είναι "κολοσσιαία και πλούσια, τα πάντα θα είναι λευκά και χρυσά", δηλώνει ο διάσημος ιταλός σκηνοθέτης σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Κοριέρε ντελα Σέρα, υποσχόμενος " ένα μεγαλειώδες θέαμα γεμάτο από ιταλικό πνεύμα και περηφάνια".

Τα πιο ακριβά εισιτήρια της παράστασης τιμώνται 2.000 ευρώ. Ωστόσο με την πρώτη αναγγελία της κυκλοφορίας των εισιτηρίων οι φανατικοί της όπερας έσπευσαν να τα προμηθευτούν με συνέπεια να εξαντληθούν μέσα σε διάστημα 24 ωρών.

Η όπερα που έγραψε ο Βέρντι το 1871 αναφέρεται στην Αϊντα, πριγκίπισσα από την Αιθιοπία που συλλαμβάνεται αιχμάλωτη και οδηγείται σκλάβα στην Αίγυπτο. Ένας αιγύπτιος στρατηγός ο Ρανταμές παλεύει ανάμεσα στον έρωτά του για την "ουράνια Αϊντα" και στην πίστη του στο Φαραώ. Στο τέλος οι δυο εραστές καίγονται ζωντανοί τραγουδώντας το "Goodbye, vale of tears".

Στην παραγωγή του Τζεφιρέλι για να τονισθεί η θριαμβευτική είσοδος του Ρανταμές στην Αίγυπτο, στο τέλος της δεύτερης πράξης, επί σκηνής εμφανίζονται 300 ηθοποιοί και 8 τρομπετίστες .
Περίπου 200 κιλά χρυσόσκονη χρησιμοποιήθηκαν για να κατασκευασθεί μόνο η μάσκα του Τουταγχαμόν που δεσπόζει στο κέντρο της σκηνής.
Το ρόλο της Αϊντα ερμηνεύει η σοπράνο Βιολέτα Ουρμάνα και του Ρανταμές ο τενόρος Ρομπέρτο Αλάνια.

Ο Τζεφιρέλι δήλωσε ότι στόχος του είναι να σώσει την ιταλική όπερα από την "εγκληματική " παρέμβαση των ξένων σκηνοθετών που έχουν διαφθείρει την τέχνη με ανόητα λιμπρέτα και περίεργες σκηνοθετικές απόψεις.

"Εάν δεν εμποδίσουμε τέτοιου είδους βαρβαρότητες, τα παιδιά μας δεν θα γνωρίζουν τι είναι όπερα", τόνισε ο Τζεφιρέλι.