Πικάσο και Ματίς μετακομίζουν στο Παρίσι

24.09.2002
&00 Η περίφημη έκθεση "Ματίς-Πικάσο" που παρουσιάστηκε στην Tate Modern Gallery του Λονδίνου το Μάιο και τον Ιούνιο του 2002, πρόκειται να φιλοξενηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη του Grand Palais στο Παρίσι από τις 6 Ιανουαρίου 2003.
&00 Η περίφημη έκθεση "Ματίς-Πικάσο" που παρουσιάστηκε στην Tate Modern Gallery του Λονδίνου το Μάιο και τον Ιούνιο του 2002, πρόκειται να φιλοξενηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη του Grand Palais στο Παρίσι από τις 6 Ιανουαρίου 2003.
Μέσα από μια ευρεία αναδρομή που καλύπτει μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής περιόδου των δύο διάσημων ζωγράφων, η έκθεση αποκαλύπτει το "διάλογο" και τις θεματικές και στυλιστικές αλληλεπιδράσεις των έργων τους, ιδιαίτερα εμφανείς στον επαναπροσδιορισμό της απόδοσης, της φιγούρας στους πίνακες του Ματίς της πρώτης δεκαετίας του 20ου αιώνα και του Πικάσο μετά το 1930 και των τεχνοτροπικών επιλογών τους που συνδύαζαν ταυτοχρόνως στοιχεία από τη ζωγραφική και τη γλυπτική.

Στόχος της έκθεσης είναι να αποκαλύψει όχι μόνο τις ομοιότητες αλλά και τις εντονότατες αντιθέσεις του Πικάσο και τους Ματίς που ήταν φίλοι και ανταγωνιστές συγχρόνως.
Σύμφωνα με την Artdaily, η έκθεση αναδεικνύει τους δύοκαλλιτέχνες ως τους πρωτοπόρους της μοντέρνας τέχνης του 20ου αιώνα, τον οποίο επαναξιολόγησαν, ανακατασκεύασαν και προσέγγισαν κριτικά. Οι σπουδαιότερες στιγμές αυτής της συνομιλίας που προσδιορίζεται χρονικά από το 1906 έως το 1954 εκτίθενται στο κοινό, μέσα από 76 πίνακες, 28 γλυπτά, 47 σχέδια και δέκα κολλάζ, επιλεγμένα από τις πιο διάσημες κρατικές και ιδιωτικές συλλογές ό΄λου του κόσμου.

Η σχέση των δύο καλλιτεχνών ξεκινά στο Παρίσι του 1906, όταν άρχισαν να συναντώνται στο διαμέρισμα της Γερτρούδης και του Λέοντος Στάιν. Μετά το θάνατο του Ματίς το 1954 ο Πικάσο ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "ο Ματίς είναι ένας μάγος, η χρήση των χρωμάτων του είναι πραγματικά μυστηριώδης".
Ωστόσο την περίοδο 1906- 1917 οι δύο καλλιτέχνες περνούν μία περίοδο σύγκρουσης μεταξύ τους καθώς καινοτομούν στον χώρο της ζωγραφικής του 20ου αιώνα.
Ο Πικάσο έχει ευρέως αναγνωριστεί ως ο πατέρας του κυβισμού, ενώ ο Ματίς καλύπτει με τη ζωγραφική του πολλά διαφορετικά στιλ, από τον ιμπρεσιονισμό ως τον αμπστραξιονισμό και ήταν ένας από τους ιδρυτές του κινήματος των Φωβιστών.

Την έκθεση αναμένεται να επισκεφθεί πλήθος φιλότεχνων από όλο τον κόσμο, που θα έχουν την ευκαιρία να προβούν σε νέες συγκρίσεις των δύο φίλων, ανταγωνιστών και διαλεγόμενων μέσα από τα έργα τους καλλιτεχνών.