6 "παραστατικοί" στην Αίθουσα Τέχνης Καπλανών!

08.02.2008
Την πολυφωνία της ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής επιχειρεί να αναδείξει η έκθεση «Έξι εκδοχές παραστατικής ζωγραφικής», στην Αίθουσα Τέχνης «Καπλανών 5» (Καπλανών 5 και Μασσαλίας), από την Τρίτη έως τις 8 Μαρτίου.
Την πολυφωνία της ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής επιχειρεί να αναδείξει η έκθεση «Εξι εκδοχές παραστατικής ζωγραφικής», στην Αίθουσα Τέχνης «Καπλανών 5» (Καπλανών 5 και Μασσαλίας), από την Τρίτη έως τις 8 Μαρτίου.

Η έκθεση θα παρουσιάσει έργα έξι ζωγράφων, με μακρόχρονη θητεία στο μεγάλο και πολύμορφο ρεύμα της παραστατικότητας. Πρόκειται για έξι ισχυρές εκδοχές, που εκφράζονται από τον νεότερο σε ηλικία Ζαχαρία Αρβανίτη, τον πρεσβύτερο Γιάννη Βαλαβανίδη και τους Χρόνη Μπότσογλου, Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Η θεματολογία τους ποικίλλει, όπως και ο τρόπος γραφής τους. Ολοι τους διαμορφώθηκαν στις δεκαετίες του '70 και του '80 και άφησαν το στίγμα τους στη σημερινή καλλιτεχνική πραγματικότητα.

Οι τέσσερις ήταν μαθητές του Μόραλη και οι πέντε (πλην του Αρβανίτη) είναι καθηγητές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

«Επιλέγοντας το εικαστικό τους ιδίωμα σύμφωνα με τις εκφραστικές τους ανάγκες, όπως και άλλοι ομότεχνοί τους που πορεύτηκαν ανάλογα, έπαιρναν ταυτόχρονα θέση απέναντι στις ποικιλόμορφες καλλιτεχνικές προτάσεις της εποχής τους. Η εξέλιξή τους έδειξε πόσο συνειδητά και έντιμα επέλεξαν το είδος της δουλειάς τους», σημειώνει η ιστορικός τέχνης Μάρθα - Ελλη Χριστοφόρου.

Τι συνδέει την ποιητική ματιά του Αρβανίτη, τη λιτότητα του Βαλαβανίδη, τον λυρισμό του Μπότσογλου, τις χρωματικές εντάσεις του Πατρασκίδη, την υπαρξιακή αφήγηση του Χουλιαρά και τον κριτικό στοχασμό του Ψυχοπαίδη;

Η συνύπαρξή τους στην ίδια έκθεση αναδεικνύει πρώτα απ όλα την πολυφωνία της ελληνικής παραστατικότητας και επιτρέπει, σύμφωνα με την κ. Χριστοφόρου, να ανιχνεύσουμε τις πιθανές υπόγειες συγγένειες που τους συνδέουν.