Αυτοκίνητα-αντίκες, πραγματικά έργα τέχνης!

21.05.2010
Αυτοκίνητα - αντίκες, έτοιμα να λάβουν μέρος ανά πάσα στιγμή σε... αγώνες ή καλλιστεία, διηγούνται μια ιστορία 100 χρόνων στο Τεχνολογικό Μουσείο «Φαέθων».

Αυτοκίνητα - αντίκες, έτοιμα να λάβουν μέρος ανά πάσα στιγμή σε... αγώνες ή καλλιστεία, διηγούνται μια ιστορία 100 χρόνων στο Τεχνολογικό Μουσείο «Φαέθων».

Το πρώτο «Smart» της εποχής του ‘50, διθέσιο, με μονοκύλινδρο κινητήρα μηχανής BWM (Isetta), με 4 ταχύτητες και όπισθεν, συνοδευόμενο από μία φωτογραφία του μοναδικού αυτού αυτοκινήτου με τον Μίκαελ Σουμάχερ σε ηλικία δύο ετών, μία αξιοζήλευτη Σεβρολέτ του 1928 του τότε Αυστραλού πρωθυπουργού, το Φορντ αμάξι της ασφάλειας του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου, μέσα στο οποίο το 1933 χτυπήθηκε θανάσιμα ένας από τους άνδρες του, η πιο επιτυχημένη έκδοση της Ρολς Ρόις Shadow II, μια Σεβρολέτ Καμάρο που ήταν εγκαταλελειμμένη επί 20 χρόνια και μία άλλη του Αλέξανδρου Ωνάση, το 1ο προσθοκίνητο στον κόσμο, ένα «Adler» του 1937, το Σιτροέν με το οποίο ο Λουί Ντε Φινές κυνήγησε στη μεγάλη οθόνη τον Φαντομά, ένα «Φίατ» θωρακισμένο που ήταν στην ασφάλεια του Μπερλουσκόνι, με σφαίρες στο παρμπρίζ, ένα κλασικό σκαθάρι του 1963, μια Μερσεντές του 1958, ένα Morris 8 με ανοιγόμενη οροφή.

Ολα αυτά είναι ελάχιστα μόνο από τα κλασικά αυτοκίνητα που φιλοξενούνται, σε άριστη λειτουργική κατάσταση, στο Τεχνολογικό Μουσείο «Φαέθων» (κτιριακές εγκαταστάσεις 7.500 τ.μ. που απλώνονται σε κτήμα 100 στρεμμάτων), στο 32ο χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, στον Κάλαμο Αττικής προς Μαρκόπουλο, τα οποία μπορούν ανά πάσα στιγμή να λάβουν μέρος σε αγώνες (rally αντίκα) και καλλιστεία!

Τα αυτοκίνητα, άψυχα αντικείμενα-έργα τέχνης, που παίρνουν ψυχή καθώς γίνονται κομμάτια της ζωής του ανθρώπου, ανήκουν στη συλλογή του εμπνευστή και προέδρου του μουσείου Γιώργου Χρυσανθακόπουλου, η οποία εξιστορεί «το χθες» 100 χρόνων. Το πρώτο αυτοκίνητο που απέκτησε ήταν ένα πράσινο Φολκσβάγκεν Karmann Ghia του 1967.

Προσωπικότητα
Στόχος του κύριου Χρυσανθακόπουλου, που κόλλησε το μικρόβιο του αυτοκινήτου χάρη στον πατέρα του που επί 20 χρόνια ήταν αντιπρόσωπος της Φολκσβάγκεν, είναι να μεταφέρει «στην κοινωνία την αγάπη για την τεχνολογία. Να δει ο κόσμος γιατί τότε το αυτοκίνητο είχε προσωπικότητα». Και το όνειρο ζωής του το έκανε πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι επισκέπτες κατακλύζουν τον χώρο καθημερινά για να γνωρίσουν από κοντά έναν θαυμαστό κόσμο με συμπυκνωμένη τεχνολογία, μια «κιβωτό» κλασικών μοντέλων.

«Το αυτοκίνητο είναι έργο τέχνης, είναι αρχιτεκτονική, είναι design, είναι τεχνολογία... Με το αυτοκίνητο συνδέεσαι όχι μόνο ως χρήστης, επειδή σε εξυπηρετεί σε κάθε σου μετακίνηση, αλλά επειδή με τον καιρό γίνεσαι «ένα» με αυτό. Και τότε το «καταλαβαίνει» και σε «καταλαβαίνει» απόλυτα», σημειώνει ο συλλέκτης για το αυτοκίνητο, το αντικείμενο με το οποίο «γνωρίζεις νέους τόπους στα πέρατα του κόσμου, ερωτεύεσαι και ζεις και άλλες διαστάσεις της ζωής». Οσον αφορά στο «βάπτισμα» του Μουσείου σε ό,τι αφορά την κύρια Ενότητά του (Κλασικό Αυτοκίνητο), του δόθηκε το όνομα «Φαέθων», διότι κατέχει την πρώτη εφαρμογή της τροχοκίνησης από άνθρωπο και η κατασκευή της πρώτης τροχήλατης άμαξας έγινε στην αρχαιότητα από τον Φαέθωνα (γιο της Κλυμένης και του θεού Ηλιου).

Στους άμεσους στόχους του Τεχνολογικού Μουσείου «Φαέθων» είναι η επέκταση των εγκαταστάσεων με τη δημιουργία νέου κτιρίου 10.000 τ.μ., η δημιουργία τρισδιάστατου πλανηταρίου προβολής εκπαιδευτικών κι άλλων προγραμμάτων σχετικών με το αυτοκίνητο και τις δράσεις του Μουσείου, η δημιουργία εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων υψηλού επιστημονικού επιπέδου για απόφοιτους ΑΕΙ - ΤΕΙ, η χορήγηση υποτροφιών στους καλύτερους, η δημιουργία θεαματικού πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με το αντικείμενο του μουσείου. Στον χώρο διατίθεται πάρκινγκ, ενώ λειτουργούν μπαρ, αίθουσες προβολής, αίθουσα εστίασης, μπουτίκ και εξειδικευμένα εξαρτήματα από κλασικά αυτοκίνητα.

Η επένδυση του μουσείου έχει ανέλθει μέχρι σήμερα στο ποσό των 25.000.000 ευρώ, ενώ σύντομα θα υλοποιηθούν και οι προγραμματισμένες επεκτάσεις σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και το πρόγραμμα του ιδρυτή. Ντέμη Αυλωνίτη

http://www.phaetonmuseum.gr