«Picasso, Στο Μάτι του Ταύρου» σε σκηνοθεσία Νικήτα Τσακίρογλου

19.11.2012
Με φόντο το ατελιέ του Πικάσο στην οδό Ογκουστίν. Ο διάσημος ζωγράφος, η θηριώδης προσωπικότητα, το επικίνδυνο αρσενικό–ο Ταύρος. Μαζί του, επτά γυναίκες. Επτά σύντροφοι, επτά μούσες: Μίρνα Ζιένοβιτς, Ζακλίν Ροκ, Φρανσουά Ζιλό, Ζενεβιέβ Λαπόρτ, Mαρί Τερέζ Βαλτέρ, Όλγα Πικάσο, Ντόρα Μάαρ.

Με φόντο το ατελιέ του Πικάσο στην οδό Ογκουστίν. Ο διάσημος ζωγράφος, η θηριώδης προσωπικότητα, το επικίνδυνο αρσενικό–ο Ταύρος. Μαζί του, επτά γυναίκες. Επτά σύντροφοι, επτά μούσες: Μίρνα Ζιένοβιτς, Ζακλίν Ροκ, Φρανσουά Ζιλό, Ζενεβιέβ Λαπόρτ, Mαρί Τερέζ Βαλτέρ, Όλγα Πικάσο, Ντόρα Μάαρ.

Ο έρωτας, η έλξη και η δημιουργία, η θυσία και η καταστροφή.

“Picasso, Στο Μάτι του Ταύρου” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου
Σκηνοθεσία: Νικήτας Τσακίρογλου

Πρώτη παράσταση: Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012
Παραστάσεις: κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

Στο ρόλο του Picasso ο Πέρης Μιχαηλίδης.

Διανομή με σειρά εμφανίσεως:

Μίρνα Ζιένοβιτς - Αγγελική Καρυστινού
Ζακλίν Ροκ - Βάσια Χρήστου
Ζενεβιέβ Λαπόρτ- Στεφανία Κριεζή
Φρανσουάζ Ζιλό - Βασιλική Σαραντοπούλου
Μαρί Τερέζ Βαλτέρ - Χρυσάνθη Κάντζου
Όλγα Πικάσο - Δέσποινα Ψαροπούλου
Ντόρα Μάαρ - Νάντια Σπηλιωτοπούλου


Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Νικήτας Τσακίρογλου
Σκηνικό: Μιχάλης Αργυρού
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογράφιση: Νικόλας Σταυρόπουλος
Χορογραφία: Τατιάνα Μύρκου
Β. Σκηνοθέτη: Στεφανία Κριεζή
Β. Σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Κρίγκου


Σημείωμα σκηνοθέτη

Η προσωπική ζωή του Πικάσο περιβάλλεται από μύθο. Ο ίδιος απαιτούσε οι ερωτικές του σχέσεις να είναι μυστικές. Οι μαρτυρίες που έχουμε για τη συμπεριφορά του απέναντι στις γυναίκες που ζωγράφισε και που στάθηκαν πηγή της έμπνευσής του μας αποκαλύπτονται από τις σχέσεις του Πικάσο με τα μοντέλα του, από τα οποία απαιτούσε τέλεια υποταγή, κάτι που οδηγούσε στη ζήλια και το σαδισμό. Στα γραπτά τους, οι γυναίκες αυτές, άλλες αναφέρουν ότι συνάντησαν τον «Διάβολο» και άλλες ότι «μετά τον Πικάσο υπάρχει μόνο ο Θεός». Ο έρωτας που έζησαν μαζί του ήταν έντονος και καταστροφικός. Σαν άλλος Δον Ζουάν, φοβόταν το θάνατο και τη μοναξιά και εκτονωνόταν μαζί τους σε ένα βίαιο, ζωώδες ερωτικό παιχνίδι που έκρυβε μέσα του το θάνατο. Κάποιες από αυτές, μη αντέχοντας την απουσία του, οδηγήθηκαν στην αυτοκτονία ή στην τρέλα.

Με ξεχωριστή προσωπικότητα η καθεμία οδηγείται ερωτικά από τον Πικάσο στο χώρο του απόλυτου και της αυταπάρνησης. Πέρα από το καλό και το κακό, το ηθικό και το ανήθικο, αυτά τα πρόσωπα, κλεισμένα σαν σε αρένα, μορφάζουν ηδονικά από πόνο, πληγωμένα από την ορμή του Ταύρου που αναμετριέται μαζί τους.
Τα πρόσωπα που ζωγράφιζε ζούσαν καταστάσεις πέρα από το συνηθισμένο και το καθημερινό. Αυτή η υπέρβασή τους, σε αναγκάζει να ζητήσεις από τους ηθοποιούς σου διαφορετικούς υποκριτικούς κώδικες στην εκφορά του λόγου, σε κίνηση κι εντάσεις, για να μπορέσεις να πλησιάσεις τη δυναμική του Πικάσο, όταν πάσχιζε να βάλει στα κάδρα του αυτές τις γυναίκες που θα αφήσουν το αποτύπωμά τους στο χρόνο.
Η αφήγηση γίνεται κινηματογραφική, με σκηνές που μοιράζονται σε πλάνα και «μοντάρονται» με μουσική και με φωτισμό. Τα πρόσωπα του έργου κινούνται εγκλωβισμένα σ’ ένα μαύρο κουτί, έτσι όπως διαμορφώθηκε ο σκηνικός χώρος του εναλλακτικού θεάτρου Beton7.


Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, 21:00

Τιμή εισιτηρίου: γενική είσοδος 10 ευρώ

Πρώτη παράσταση: Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Beton7 / Γκάζι - Βοτανικός - Κεραμεικός
Πύδνας 7 Τηλέφωνο: 2107512625.