Το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην Εξορία: Ένα σύντομο ιστορικό ιντερμέτζο για την ΕΕ

19.05.2016
Μια φουτουριστική ιστορία του παρόντος με άφθονο μαύρο χιούμορ... Παρουσιάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα σύντομο ιστορικό ιντερμέτζο, αυτή η οξύτατα κριτική, αλλά ταυτόχρονα τρυφερή εγκατάσταση τηλεμεταφέρει τους θεατές σε μια δυστοπία, η οποία πάντως μοιάζει παράξενα οικεία.

Παρουσιάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα σύντομο ιστορικό ιντερμέτζο, αυτή η οξύτατα κριτική, αλλά ταυτόχρονα τρυφερή εγκατάσταση τηλεμεταφέρει τους θεατές σε μια δυστοπία, η οποία πάντως μοιάζει παράξενα οικεία.

«Το Domo de Eŭropa Historio en ekzilo (Το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην Εξορία) μας πάει περίπου μισό αιώνα πίσω στο χρόνο, στις αρχές του 21ου αιώνα. Αν και αυτή η περίοδος της ιστορίας έχει ελάχιστα μελετηθεί, παρείχε ωστόσο το πρόσφορο έδαφος για τις σαρωτικές αλλαγές που επρόκειτο να συμβούν στη διάρκεια του αιώνα μας. Ήταν μια σημαντικότατη εποχή, που χαρακτηρίστηκε από την αφομοίωση και την εναρμόνιση. Ευλογήθηκε από τη Μακρά Ειρήνη. Επισκιάστηκε από τη Μεγάλη Ύφεση. Τότε που τα εθνικά σύνορα ήταν πολύ χαλαρά και οι άνθρωποι παντού χρησιμοποιούσαν ένα ενιαίο νόμισμα, που ονομαζόταν "ευρώ". Τότε που η καρδιά της γηραιάς ηπείρου χτυπούσε στις Βρυξέλλες, και όχι στη Βαρσοβία. Αυτή είναι η πρώτη διεθνής έκθεση για τη ζωή στην πάλαι ποτέ Ευρωπαϊκή Ένωση.»

Ασχολούμενο με την κρίση εμπιστοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2013 και έχοντας ταξιδέψει από τις Βρυξέλλες έως το Ρότερνταμ και τη Βιέννη, το Domo de Eŭropa Historio en ekzilo του Βέλγου καλλιτέχνη Τόμας Μπέλλινκ έχει προβλέψει τις πρόσφατες εξελίξεις. Ο Μπέλλινκ, ο οποίος πέρασε τους τελευταίους μήνες ζώντας και ερευνώντας στην Ελλάδα, αλλά και στη Γερμανία, συνέλαβε μια νέα εκδοχή της έκθεσης ειδικά για την Αθήνα και το Βισμπάντεν. Στο ιδιόρρυθμο, μυστηριώδες μουσείο του, το οποίο είναι κατάφορτο με σκονισμένους χάρτες και αντικείμενα σε αποσύνθεση, ο Μπέλλινκ σκηνοθετεί μια φουτουριστική ιστορία του παρόντος με άφθονο μαύρο χιούμορ. Παρουσιάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ένα σύντομο ιστορικό ιντερμέτζο, η οξύτατα κριτική, αλλά τρυφερή εγκατάστασή του τηλεμεταφέρει τους θεατές της σε μια δυστοπία, η οποία πάντως μοιάζει παράξενα οικεία.

Σύλληψη & Υλοποίηση: Thomas Bellinck

Δραματουργία: Sébastien Hendrickx

Σύμβουλος σχεδιασμού: Stef Stessel

Τεχνικός διευθυντής: Tim Vanhentenryk

Εκτέλεση παραγωγής: Κώστας Ραυτόπουλος

Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου, Mariet Eyckmans, Catherine Vervaecke

Κατασκευές: Anne Straetmans, Menno Vandevelde, Στέλιος Λαμπαδάριος, Μάνος Αντωνόπουλος

Σκηνικά: Εργαστήρια KVS Brussels & Hessisches Staatstheater Wiesbaden

Βοηθοί έρευνας: Laura Kurtz, Μαρίνα Τρουπή

Επιστάτες μουσείου: Παυσανίας Καραθανάσης, Θεόδωρος Κωβαίος

Εύρεση χώρου: Δημήτρης Χαλκιαδάκης

Μετάφραση κειμένων στην εγκατάσταση: Βασίλης Δουβίτσας

Παραγωγή: KVS Brussels

Συμπαραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Wiesbaden Biennale 2016

Εκτελεστικός διευθυντής: ROBIN vzw

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Τετάρτη 25 Μαΐου

Συζήτηση με τον Thomas Bellinck και τον φιλόσοφο Srećko Horvat

(21:30 | Πειραιώς 40 | Στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)

Πέμπτη 26 και Παρασκευή 27 Μαΐου

Εργαστήριο θεάτρου-ιστορίας με τον Thomas Bellinck

(11:00-14:00 | Πειραιώς 40)

Διαβάστε περισσότερα:

Ο Μπέλλινκ και οι συνεργάτες του έστησαν Το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην εξορία σε ένα εγκαταλελειμμένο οικοτροφείο των Βρυξελλών, πολύ κοντά στην έδρα της ΕΕ. Μετά τις Βρυξέλλες, παρουσιάστηκε σε σημαντικές ευρωπαϊκές σκηνές, όπως στο Ρότερνταμ στο πλαίσιο του προγράμματος Signals: The State of Europe, στο φεστιβάλ Festwochen της Βιέννης και στο Het Theaterfestival της Αμβέρσας.

Ο Μπέλλινκ έγινε γνωστός μέσα από τη συμμετοχή του σε ακτιβιστικές δράσεις, και ιδιαίτερα μέσω της συμβολής του, το 2009, στη διαμαρτυρία μιας ομάδας παράνομων μεταναστών στις Βρυξέλλες. Η διαμαρτυρία, που ξεκίνησε με τη μορφή απεργίας πείνας σε έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης, χάρη στη βοήθεια του Μπέλλινκ μεταμορφώθηκε σε δημόσια διαμαρτυρία στο κέντρο της πόλης, όπου οι απεργοί πείνας τραγούδησαν το βελγικό εθνικό ύμνο. Η δράση επελέγη στη συνέχεια από το Φεστιβάλ Φλαμανδικού Θεάτρου. Ο Μπέλλινκ παρουσίασε στο φεστιβάλ μια ομιλία για τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη και τον ακτιβισμό, αντί για αναπαράσταση της δράσης.

Η καινούρια παράσταση του Μπέλλινκ, με τίτλο De Onkreukelbare, παρουσιάστηκε επίσης στο KVS (Βασιλικό Φλαμανδικό Θέατρο), το 2014, και ακολούθησε η παράσταση Memento Park, το 2015.


Πληροφορίες

Πληροφορίες: 210 900 5 800

Πειραιώς 40, Αθήνα

16-31 Μαΐου 2016

Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

Εισιτήρια

Προαγορά:

Κανονικό: 10 €

Μειωμένο-Άνεργοι: 5 €

Αγορά στο χώρο της εκδήλωσης:

Με μετρητά, μόνο εισιτήρια των 10€ (διατίθενται 30' πριν την παράσταση)

Ώρες

Δευτ-Παρ: 17:30-21:00

Σαβ-Κυρ: 10:00-13:00 και 17:30-21:00

Ώρες επισκέψεων (οι επισκέψεις ξεκινούν κάθε 30 λεπτά, με 6 επισκέπτες κάθε φορά):

Δευτ-Παρ: 17:30 | 18:00 | 18:30 | 19:00 | 19:30 | 20:00 | 20:30 | 21:00

Σαβ-Κυρ: 10:00 | 10:30 | 11:00 | 11:30 | 12:00 | 12:30 | 13:00 και 17:30 | 18:00 | 18:30 | 19:00 | 19:30 | 20:00 | 20:30 | 21:00

Προτείνεται η προκράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.

Tην Τετάρτη 25 Μαΐου η τελευταία είσοδος γίνεται στις 20:00.

Προτείνεται η προκράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.

16-31 ΜΑΪ 2016
Δευτ-Παρ: 17:30-21:00*
Σαβ-Κυρ: 10:00-13:00 και 17:30-21:00*
*Δείτε πιο κάτω τις ακριβείς ώρες.
Προτείνεται η προκράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.Πειραιώς 40, Αθήνα

Προαγορά:
Κανονικό: 10 €
Μειωμένο-Άνεργοι: 5 €
Αγορά στο χώρο της εκδήλωσης:
Με μετρητά, μόνο εισιτήρια των 10€ (διατίθενται 30' πριν την παράσταση)

Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.