Ο σκηνοθέτης των Arcade Fire στο cinemag!

29.12.2011
Ο Βίνσεντ Μόρισετ μας μιλάει για το βιντεοκλίπ του "Sprawl II"!

Τον γνωρίσαμε μέσα από τη δουλειά του για τη σούπερ-μπάντα των συμπατριωτών του, Arcade Fire: o Καναδός Βίνσεντ Μόρισετ από το άλμπουμ "Funeral" και έπειτα ήταν υπεύθυνος για όλα τα διαδικτυακά πρότζεκτ του γκρουπ.

Το 2008 ήρθε το "Miroir Noir", ένα αισθαντικό ντοκιμαντέρ για την ίδια μπάντα, ενώ στο μεταξύ είχε ήδη κινήσει το ενδιαφέρον άλλων μεγάλων συγκροτημάτων. Όταν λοιπόν οι Sigur Ros του ζήτησαν να κινηματογραφήσει μία συναυλία τους, δεν περίμεναν τίποτα συμβατικό από τον ανήσυχο δημιουργό.

Το "ΙΝΝΙ", το οποίο παρουσιάσε ο ίδιος ο Μόρισετ στις Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x τον περασμένο Σεπτέμβριο, είναι μία ασπρόμαυρη, αβάν-γκαρντ ματιά που βγάζει τη γλώσσα σε όλους τους κανόνες του παραδοσιακού μουσικού ντοκιμαντέρ και καταφέρνει να κάνει τον θεατή μυσταγωγό μίας απρόσμενης κινηματογραφικής εμπειρίας.

Πριν λίγο καιρό ολοκλήρωσε το νέο του βιντεοκλίπ για το υπέροχο "Sprawl II" των Arcade Fire. Δείτε το βίντεο και διαβάστε πιο κάτω τι απάντησε ο Βίνσεντ Μόρισετ στις ερωτήσεις μας!

> Ο τόνος του βίντεοκλιπ είναι αισιόδοξα παράξενος (αν μπορεί να υφίσταται κάτι τέτοιο). Ποια είναι η ιστορία πίσω από την έμπνευσή σου;

Το τραγούδι μιλάει για ένα αποξενωμένο περιβάλλον και τη θέληση για απελευθέρωση. Ήθελα να αντικατοπτρίσω τους στίχους χωρίς να γίνω εντελώς κυριολεκτικός. Μου άρεσε η αντίθεση ανάμεσα σε αυτά τα απρόσωπα προαστιακά ψευδο-ζόμπι και τη γιορτινή χορογραφία σε συνδυασμό με τη μοναδική ενέργεια της Ρεζίν.

> Σύγχρονος χορός λοιπόν. Να και κάτι που δε βλέπουμε συχνά σε ποπ βίντεο.

Όταν αποφάσισα να κάνω ένα πρότζεκτ βασισμένο στο χορό άρχισα να συναντάω χορογράφους που μου άρεσαν στο Μόντρεαλ. Όταν γνώρισα την Ντέινα Γκρίνγκρας, ήξερα ότι θα ταίριαζε τέλεια. Εξέλιξε αυτά τα ενδιαφέροντα μοτίβα ρουτίνας βασισμένη σε καθημερινές κινήσεις. Η διαδραστική φύση της εμπειρίας υπαγόρευσε και κάποιες παραμέτρους του χορού. Για παράδειγμα, οι χαρακτήρες πρέπει να στέκονται σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Οι κινήσεις έπρεπε να είναι απλές ώστε να μπορούμε να αντιληφθούμε τη σύνδεση ανάμεσα στις δικές μας κινήσεις και σε εκείνες του βίντεο.

> Ποιος έφτιαξε όλα αυτά τα υπέροχα κοστούμια και τις μάσκες;

Είναι η Ρενάτα Μοράλες, ένα από τα πιο ταλαντούχα και παθιασμένα άτομα που γνωρίζω. Είναι σχεδιάστρια από το Μόντρεαλ και έχει δημιουργήσει τα ρούχα της μπάντας για τις δύο τελευταίες τουρνέ. Κατά βάση της έδωσα καρτ μπλανς. Της είχα πει για την ιδέα της πεταλουδένιας μεταμόρφωσης της Ρεζίν και την ανωνυμία των υπόλοιπων χαρακτήρων. Αυτή είχε την τρελή ιδέα για ένα φόρεμα φτιαγμένο από χαρτί, το οποίο θα μπορούσε να σκίζει η Ρεζίν... Τα παπιέ μασέ κεφάλια της μπάντας έγιναν από τον Βάντι Κόνφιντεν, στην Αϊτή. Του έστειλαν μερικές φωτογραφίες από τα πρόσωπά τους και εκείνος δημιούργησε αυτά τα υπέροχα γιγαντιαία κεφάλια.

> Τι λέει το πρόγραμμα για τη συνέχεια; Και πότε θα ξανάρθεις στην Αθήνα;

Καινούρια φοβερά πρότζεκτς! Θα τα κρατήσω μυστικά και μυστηριώδη - έχει περισσότερη πλάκα έτσι. Ελπίζω να καταφέρω να ξανάρθω σύντομα. Γνώρισα πολλούς υπέροχους και παθιασμένους ανθρώπους στην Αθήνα.

Αν θέλετε να δείτε και να μάθετε περισσότερα για τον Βίνσεντ Μόρισετ επισκεφθείτε το www.vincentmorisset.com.

Φαίδρα Βόκαλη