Γιατί η μπάλα πήρε τον Σάκη; [έτσι, για να τα βάζουμε στη θέση τους]

10.12.2014
Δεν λέει να κοπάσει ο χαμός στην ελληνική σόουμπιζ μετά τη φραστική επίθεση της Χρυσούλας Διαβάτη στον Σάκη Ρουβά κατά τη διάρκεια της απονομής των βραβείων Χορν. Φραστική επίθεση που συνεχίστηκε στα παράθυρα πρωινών, μεσημεριανών και κουτσομπολίστικων εκπομπών.

Πολλοί ηθοποιοί, τραγουδιστές και άλλοι ειδήμονες βγαίνουν και ξεσπαθώνουν υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί δύο στρατόπεδα γύρω από την έννοια του ηθοποιού…

Πώς φτάσαμε ως εδώ όμως; Πώς η μπάλα πήρε τον Σάκη Ρουβά; Η αλήθεια είναι πως η Χρυσούλα Διαβάτη, αν εξαιρέσουμε από το λόγο της τον Σάκη, δεν είναι και τελείως παράλογη. Γιατί όντως ζούμε σε μια εποχή που στο χώρο του θεάματος ό,τι δηλώσεις είσαι. Και εμείς οι δημοσιογράφοι που παρακολουθούμε παραστάσεις επί παραστάσεων είμαστε δυστυχώς μάρτυρες όλων αυτών τα τελευταία χρόνια.

Στην πλειοψηφία τους, μοντέλα, λαμπερές παρουσιάστριες, τραγουδιστές και τραγουδίστριες ανεβαίνουν στο σανίδι χωρίς ίχνος αυτογνωσίας, πολλές φορές αναλαμβάνουν ακόμη και πρωταγωνιστικούς ρόλους και δημιουργούν στο ευρύ κοινό έκδηλη αμηχανία με την υποκριτική τους αταλαντοσύνη. Ας μην ξεχνάμε τα ατυχή θεατρικά περάσματα της Βίκυς Κουλιανού, του Κώστα Φραγκολιά, του Γιάννη Σπαλιάρα, της Βίκυς Καγιά, του Μιχάλη Χατζηγιάννη, της Εύας Λάσκαρη, της Ρέας Τουτουνζή ακόμη και της Δούκισσας Νομικού, περάσματα που κατακρήμνισαν τις παραστάσεις στις οποίες συμμετείχαν και απέσπασαν σωρεία κακών κριτικών από την πλειοψηφία του κοινού και του Τύπου.

Σίγουρα η ερμηνεία του Σάκη Ρουβά στις Βάκχες δεν μπορεί να μπει στην ίδια μοίρα με τους παραπάνω φερέλπιδες ηθοποιούς. Ο διάσημος τραγουδιστής απέδειξε πως και ερμηνευτικό ταλέντο έχει και υποκριτικό τσαγανό. Τόλμησε να αναμετρηθεί με τον Ευριπίδειο λόγο και βγήκε προσωπικά αλώβητος από την εκ πρώτης όψεως άνιση αυτή αναμέτρηση. Μπορεί η ερμηνεία του να μην άφησε εποχή στα θεατρικά χρονικά, να μην δημιούργησε ιδιαίτερη αίσθηση, κανείς όμως δεν μπορεί να μην παραδεχθεί πως τουλάχιστον… προσπάθησε.

Τώρα, αν άξιζε ο Σάκης Ρουβάς να πάρει το συγκεκριμένο βραβείο Αρχαίου Δράματος, είναι μία άλλη συζήτηση. Και η αιτιολογία βράβευσης «σε μιαν εποχή όπου πληθαίνουν τα κρούσματα «εκσυγχρονιστικής» κακοποίησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας, η οποία είναι από μόνη της αρκούντως «μοντέρνα» ώστε να μην έχει ανάγκη από επίδοξους «εκμοντερνιστές», επιδέχεται πολλές ερμηνείες. Τουλάχιστον, κατά τη γνώμη μας, υπήρχαν άλλες παραστάσεις που άξιζαν πολύ περισσότερο το συγκεκριμένο βραβείο, γιατί η συγκεκριμένη ως σύνολο έπασχε κατά κύριο λόγο σκηνοθετικά. Αυτό όμως είναι τελείως υποκειμενικό και σ’ αυτό καθεαυτό το βραβείο δεν αναφέρθηκε η Χρυσούλα Διαβάτη.

Ο ηθοποιός Σάκης Ρουβάς ήταν μάλλον μία ατυχής σύγκριση, η αφορμή που έκανε την κυρία Διαβάτη να ξεσπάσει και σε πολλά σημεία να παραφερθεί. Δεν έκρινε την υποκριτική του δεινότητα, έκρινε γενικώς τα σημεία των καιρών μας, τα σημεία αυτά που μας επιβάλλουν θεάματα κατώτερα της κουλτούρας μας, τα σημεία που όντως μας οδηγούν στη μαζική αποβλάκωση.

Ας μείνουμε, λοιπόν, στην ουσία των πραγμάτων και στο σήμερα και ας αποφεύγουμε μικροπρεπείς κρίσεις των βιογραφικών αυτών που τολμούν να πάνε ενάντια στο ρεύμα … Γιατί πραγματικά ρίχνουμε το επίπεδο σχολιάζοντας ποιος τραγούδησε το "Μακαρόνια με Κιμά" και ποια υποδύθηκε τη Μπουμπού σε ελληνικό σίριαλ...

Γεωργία Οικονόμου