Παρθένος: Ταξίδι στο ζώδιο της Μεγάλης Μάνας

14.09.2016
Το πάρτυ τέλειωσε και κάποιος πρέπει να μαζέψει τον κακό χαμό. Όχι ο Λέων βεβαίως, ο σταρ του μήνα των διακοπών, ο ιθύνων νους της γιορτής. Αλλά κάποια άλλη: τακτική, περιποιημένη, αναλυτική, εργατική, οργανωτική, που ξέρει να βάζει τα χέρια του στο χώμα και να καθαρίζει την Κόπρο του Αυγείου που προκαλεί ο έκλυτος βίος των επί γης ηδονών.

Είναι το ζώδιο που αφορά το σώμα. Ό,τι έχει σχέση με τη σωματική ευεξία (beaute, σπα, χαμάμ ακόμη και η καθημερινή φροντίδα καθαρισμού) είναι η μικρή περιοχή της Παρθένου. Γυμναστικές, δίαιτες, fitness και όλοι οι σχετικοί χώροι είναι η «μικρή περιοχή» της. Όλες οι αχολίες που απαιτούν υπομονή και κυρίως υποταγή του ατόμου σε έναν κανόνα, μια πειθαρχία, λέξεις κλειδιά για την Παρθένο, εμπίπτουν άλλωστε στον Έκτο ζωδιακό Οίκο, το «σπίτι» της. Ο έκτος αφορά την Εργασία αλλά και της σχέσεις υποταγής - είναι δηλαδή οίκος ανισότητας. Γι' αυτό beware! Οποιοδήποτε αστέρι (ιδίως τα «προσωπικά», βλέπε Σελήνη, Αφροδίτη, Άρης, αλλά και ο Ήλιος) βρίσκεται στον 6ο, πάντοτε φέρει μια απόχρωση ανισότητας.

Η Παρθένος είναι το απόλυτο ζώδιο του συστήματος. Ή και αντιστρόφως του Χάους. ΄Οχι του ωκεάνιου χάους των Ιχθύων που έχει να κάνει με καταστάσεις έκστασης/αποβλάκωσης. Αλλά του χάους που συναντάς όταν μπαίνεις σε ένα χώρο όπου όλα τα γήινα αμαρτήματα... έχουν διαπραχθεί.

Τα κλισέ για την Παρθένο λένε αλήθειες, αλλά αποκρύπτουν πολύ περισσότερες. Είναι ζώδιο της Γης. Πράγμα που σημαίνει πως ασχολείται με τον φυσικό κόσμο αλλά πάντα υπό όρους. Με σκοπό. Ο στόχος είναι το σημείο μηδέν για τα ζώδια της Γης. Δεν κάνουν απλώς κάτι. Βάζουν τις δυνάμεις τους να δουλέψουν για ένα στόχο, κάτι που έχει αξία για τους ίδιους, κάτι που τους δίνει «χαρτί».

Η φοβερή και τρομερή αυτοθυσία παύλα εξυπηρετικότητα παύλα διάθεση αρωγής της Παρθένου κρύβει πάντα πίσω της «ατζέντα». Η Παρθένος γίνεται χρήσιμη, ναι, αλλά με στόχο: Να γίνει απαραίτητη; Να κάνει τη σπουδαία; Να χειραγωγήσει; Anything goes. Γι' αυτό πριν αφήσεις μια Παρθένο να πλύνει τα πιάτα, σκέψου αν θέλεις να σου αλλάξει μέχρι και χρώμα στην κουζίνα.

Διότι η Παρθένος επιπλήττει. Άσσος της αναλυτικής σκέψης, είναι από τη φύση της προδιατεθειμένη στην κριτική. Δεν θα σ΄ αφήσει να της ξεφύγεις. Και έχει πάντα δίκιο. Κατανοεί απόλυτα ό,τι της λες (έχεις παρατηρήσει ότι η επωδός της είναι κατά κανόνα «κατάλαβες;») και έχει καταλάβει το δίκιο σου μούμπλε μούμπλε, όμως σε κάθε περίπτωση το σωστό είναι αυτό ακριβώς που πιστεύει και θα κάνει πριν πεις κύμινο.

Κατά κανόνα της αρέσουν οι «απλές» σκέψεις, τα «απλά» φερσίματα, τα γήινα ρούχα. Γκρι, καφέ, μεταλλικά, πράσινα του δάσους. Όμως μην την υποτιμήσεις για σεμνή.

Το ζώδιο του Ισχυρού Θηλυκού

Κατά κανόνα όπου βλέπεις Παρθένο στο ζωδιακό, μπορείς να σκέφτεσαι εν πολλοίς το Ισχυρό Θηλυκό. Άλλωστε η Παρθένος εξεικονίζει τις πανάρχαιες θεές της μητριαρχίας. Η Μεγάλη Μάνα των μητριαρχικών κοινωνιών ήταν η απόλυτη ρυθμιστική αρχή. Το αρσενικό ήταν στην υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητος. ΄Οχι ως εραστής ή σύντροφος, αλλά ως εξάρτημα εξουσίας.

Η Ρέα, η Κυβέλη, η Ιστάρ, η Ινάννα, η Δήμητρα, η Αθηνά και βεβαίως η Ήρα εμπεριέχονται μέσα στο αρχέτυπο της Παρθένου.

Έχει ένας άντρας Αφροδίτη στην Παρθένο; Βάλε ένα στοιχηματάκι πως γουστάρει (κρυφά ή φανερά) εξουσιαστική γυναίκα. Έχει κάποια Σελήνη στην Παρθένο; Πόνταρε πως είναι σουπερ έξτρα σιχασιάρα σε οτιδήποτε έχει να κάνει με άλλον άνθρωπο – όμως κάτω από το κρεβάτι της πιθανότατα θα βρεις περσινές σκόνες.

Μπορεί να είναι σπαστικά τακτική αλλά και ξέσαλα άτσαλη. Μην μπερδεύεσαι από το κλισέ. Καταφερτζού και χειριστική η Παρθένος, καταφέρνει πάντα να τα φέρνει εκεί που θέλει (μαζί με το καλύτερο φιλαράκι της, τον Αιγόκερω).

Γι αυτό τσάκο την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία του Ζακ Ρισπέν (κατά προτίμηση) και διάβασε για τις αρχαίες θεές μας. Θα τα καταλάβεις όλα για την Παρθένο.

Για την απόλυτη μητριαρχική θεότητα την Κυβέλη/Ρέα, που ενώθηκε με τον αδερφό της Κρόνο (Θεό της τάξης και της βαριάς υποχρέωσης) και έκανε την Εστία (αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας 620 φορές το εικοσιτετράωρο διασαλεύεται η φυσική τάξις!), τη Δήμητρα, την Ήρα, τον Ποσειδώνα και τον Άδη. Και βεβαίως τον μέγα Δία. Βασιλομάνα η Ρέα και δρα όπως οι σουλτάνες στο χαρέμι. Όλα τα έχει υπό την κραταιάν της χείρα.

Η Δήμητρα πάλι, θεότητα της καλλιέργειας, του θερισμού και της γονιμότητας, φέρνει αποτελέσματα. Αλλά έχει ένα μόνιμο καημό η έρμη, μια μελαγχολία. Στην αναζήτηση της κόρης (μμμ, ωραία φράση για ένα ζώδιο που αναζητά πάντα την κοριτσίστικη ελαφράδα και δεν τη βρίσκει ποτέ...) , της Περσεφόνης, που έφτασε στον Άδη για να την αναζητά. Απόμακρη κι ακατάδεκτη θεά, είχε λίγους εραστές αλλά στα προς τιμήν της Θεσμοφόρια οι γυναίκες (ενώ απείχαν από σαρκικές απολαύσεις), νήστευαν και αντάλλασσαν μεταξύ τους άσεμνα αστεία, πιθανώς προς τιμήν των αστείων της Ιάμβης που έκανε τη Δήμητρα να γελάσει. Όλη η ουσία είναι στο όνομά της: Το Δήμητρα προέρχεται από το Δη (δωρικό τύπο του Γη) και το μήτηρ και σημαίνει μητέρα γη. Παρθένος: Η μάνα Γη. Η φοβερή θεά που κανείς δεν μπορεί να αψηφήσει!

Η αναλυτική, λογική, ισχυρή μητριαρχία της Παρθένου βρίσκει την άριστη έκφρασή της στο πρόσωπο της Αθηνάς. Θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου – ταμάμ η Παρθένος.

Μην αγνοήσεις το «πολέμου», την πάτησες! Διότι μια Παρθένος πάντα κάνει πόλεμο: κατά της βρώμας στο σπίτι ή κατά της βρώμας... φίλης της. Επίσης είναι άσσος στο να βγάζει βρώμες... Με το γάντι λέμε!

Επανερχόμενοι στα στρατηγικά της ταλέντα, οφείλουμε να τονίσουμε το συσχετισμό με την Αθηνά.

Άλλωστε οι αρχαίοι αποκαλούσαν την Αθηνά... Παρθένο. Η θεά δεν είχε ποτέ σύντροφο ή εραστή.Η κραταιά γυναίκα, η απρόσιτη, η σοφή μέσα στην ασεξουαλικότητά της, η ανεπηρέαστη από πάθη, η γυναίκα σε ρόλο στρατηγού είναι μέσα στο αρχέτυπο της Παρθένου. Ενημερώθηκες, τώρα φυλάξου!

Ήρα: Το θηλυκό αντίστοιχο του Ήρωα

Και βεβαίως η Ήρα. Η ζηλιάρα, η εριστική, η γυναίκα που γύρω από τον εαυτό της γυρίζουν τα πάντα. Η Ήρα δεν υπήρξε ποτέ ερωτευμένη με το Δία. Ήταν η γυναίκα που αναφερόταν μόνο στον καθρέφτη της. Οι άλλες υπήρχαν για να δίνουν νόημα στην επιθετική της ζηλοτυπία. Όμορφη, ισχυρή, πανταχού παρούσα, ήταν η θεά του γάμου. Δεν είχε ποτέ τις ερωτικές χάρες της Αφροδίτης η δόλια, και πάντα έτρεχε να επιβάλλει τον πόθο.

Παῖς (το κοριτσάκι) Παρθένος (το κορίτσι οου δεν έχει γευτεί τον έρωτα, Τελεία (η ολοκληρωμένη γυναίκα μέσα στο γάμο) και η Χήρη ( η γυναίκα που «ξεσκόλισε» και επιβιώνει χωρίς τον άντρα): Είναι όλα ονόματα της Ήρας, που λένε πολλά.

Εχθρός συστημικός της Ήρας ο Ηρακλής: Η λέξη Ηρακλής, ετυμολογικά, σημαίνει το κλέος της Ήρας, δηλαδή η δόξα της Ήρας, ή δοξασμένη ψυχή. Η Ήρα έστειλε μέχρι και φίδια να τον δαγκώσουν στην κούνια του. Ο ισχυρός άντρας, ο ήρωας, ο άντρας ο Πολύς, αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, είναι φυσικός αντίπαλος της Ήρας. Στο κοτέτσι της Παρθένου δεν χωράει κόκορας. Ο άντρας της ζωής της είναι Εκείνη.

Από την Ήρα/ Παρθένο μπορείς να περιμένεις τα πάντα. Την ώρα που η Αφροδίτη (Ζυγός/Ταύρος) λούεται και παρφουμάρεται ασκούμενη στις χάρες του έρωτα, η Ήρα δολοπλοκεί.

Κορίτσια! Ψάξτε που έχετε την Παρθένο μέσα σας και γύρω σας και λάβετε τα μέτρα σας!

Όπως και να 'χει θα σας βαθμολογήσει! Αυστηρά...