Οι σολίστ της Φιλαρμονικής της Βιέννης και πάλι στο Μέγαρο!

07.04.2011
Στην Αθήνα επιστρέφουν μετά από 1 περίπου χρόνο οι Σολίστ της εκπληκτικής Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης (την οποία ο Βάγκνερ είχε χαρακτηρίσει ως την καλύτερη στον κόσμο).

Στην Αθήνα επιστρέφουν μετά από 1 περίπου χρόνο οι Σολίστ της εκπληκτικής Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης (την οποία ο Βάγκνερ είχε χαρακτηρίσει ως την καλύτερη στον κόσμο).

Η ορχήστρα «Wiener Mozartisten» αποτελείται από Σολίστ της πιο διάσημης ορχήστρας της Ευρώπης, την οποία το ελληνικό κοινό είχε την τύχη να απολαύσει το 2010. Τότε τα περίπου 1900 εισιτήρια για την μοναδική παράσταση στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης εξαντλήθηκαν σε περίπου 3 ώρες ενώ σχεδόν 4000 φιλόμουσοι παρακολούθησαν την συναυλία από τις ειδικές γιγαντοοθόνες στους κήπους του Μεγάρου.
Οι σολίστες «Wiener Mozartisten» έρχονται στην Αθήνα για μια δροσερή, ανοιξιάτικη συναυλία, με έργα Σούμπερτ, Ντβόρζακ και φυσικά… Μότσαρτ!!
Εμπνευστής, καλλιτεχνικός διευθυντής και αρχιμουσικός της ορχήστρας είναι ο Χανς Πίτερ Οσενχόφερ, έμπειρο και διακεκριμένο μέλος της Φιλαρμονικής της Βιέννης και καθηγητής βιόλας στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης.
Η αγάπη τους κι ο ενθουσιασμός τους για την βιεννέζικη μουσική παράδοση, τους ώθησε να δημιουργήσουν ένα μουσικό σύνολο εγχόρδων, που καλλιεργεί την αυστριακή μουσική δεξιοτεχνία, ερμηνεύοντας έργα κλασσικών συνθετών αλλά και σύγχρονων μουσουργών.
Με εκπληκτική τεχνική ακρίβεια, πειθαρχία, εκρηκτική ενέργεια, εκφραστικότητα και δυναμική, οι σολίστες της Φιλαρμονικής της Βιέννης συνθέτουν ένα εξαιρετικά ευέλικτο μουσικό σχήμα, με αξιόλογη δισκογραφική δουλειά, δεκάδες συναυλίες στην Αυστρία, την Ευρώπη και την Ασία και διθυραμβικές κριτικές σε κάθε τους εμφάνιση.

Πρόγραμμα
Wolfgang Amadeus Mozart: Divertimento σε ρε μείζονα (KV 136)
Η συναυλία ξεκινά με το αριστουργηματικό Ντιβερτιμέντο σε ρε μείζονα, KV136, το πρώτο από μια συλλογή με έργα για έγχορδα που συνέθεσε ο Μότσαρτ, γνωστά ως Συμφωνίες «Ζάλτσμπουργκ». Γραμμένο το 1772, έπειτα από ταξίδι του συνθέτη στην Ιταλία, το έργο φέρει σαφείς επιρροές των ιταλικών κοντσέρτων για έγχορδα, τόσο στη δομή (τριμερής) όσο και στο ύφος του.

Franz Schubert: Rondo για βιολί και έγχορδα, σε λα μείζονα, D.438
Πρόκειται για μια από τις λιγότερο γνωστές συνθέσεις του ρομαντικού δημιουργού, η οποία αποπνέει μια χαρούμενη και χορευτική διάθεση.


Wolfgang Amadeus Mozart: Σερενάτα αρ.13 σε σολ μείζονα «Μια μικρή νυχτερινή μουσική» KV525
Σερενάτα για ορχήστρα εγχόρδων σε 4 μέρη, από τα γνωστότερα έργα κλασικής μουσικής. Αποτελεί μια από τις καλλίτερες στιγμές του συνθέτη τόσο σε επίπεδο δημιουργικής έμπνευσης όσο και στον τρόπο γραφής. Στο έργο διαφαίνεται καθαρά το μεγαλείο της τεχνικής και της αξεπέραστης μουσικής ιδιοφυΐας του Μότσαρτ. Η Σερενάτα γράφτηκε στις 10 Αυγούστου 1787, ενώ ενδέχεται να υπάρχει κι ένα «δεύτερο» μέρος που έχει χαθεί (Menuetto und Trio).

Antonín Dvořák : Σερενάτα για έγχορδα σε μι μείζονα, έργο 22
Γράφτηκε το 1875, μια πολύ δημιουργική και ευτυχισμένη χρονιά για τον Ντβόρζακ. Ήταν νιόπαντρος και μόλις είχε αποκτήσει τον πρώτο του γιό. Είχε αρχίσει να αναγνωρίζεται ως συνθέτης και το φάσμα της φτώχειας απομακρυνόταν από την οικογένειά του. Ο Ντβόρζακ συνέθεσε τη Σερενάτα για έγχορδα σε μι μείζονα σε 12 μόλις ημέρες, από τις 3 έως τις 14 Μαΐου 1875, και η πρεμιέρα έλαβε χώρα στην Πράγα, στις 10 Δεκεμβρίου 1876, με μεγάλη επιτυχία.

INFO:

Πότε: Πέμπτη 5 Μαΐου 2011 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Που: Μέγαρο Μουσικής- Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, 20:30

Τιμές εισιτηρίων
Διακεκριμένη: 70€
Α’ Ζώνη: 48€
Β’ Ζώνη: 35€
Γ΄ Ζώνη:25€
Παιδικό / Φοιτητικό: 17€