Ευγένα: About a girl

12.04.2011
Ο Quentin Tarantino με τον Urge Overkill πήραν τη μικρή Ευγένα απ’ τα χέρια την έβαλαν αντιμέτωπη με το φθόνο της μητριάς της, τους υποταγμένους δούλους της και την πέταξαν στο δάσος για να βγει διαφορετική κι ενήλικας πια. They never get tired of putting me down and I'll never know when I come around.

Ο Quentin Tarantino με τον Urge Overkill πήραν τη μικρή Ευγένα απ’ τα χέρια την έβαλαν αντιμέτωπη με το φθόνο της μητριάς της, τους υποταγμένους δούλους της και την πέταξαν στο δάσος για να βγει διαφορετική κι ενήλικας πια. They never get tired of putting me down and I'll never know when I come around.

Οι Boy Oh άρπαξαν το κείμενο του Θεόδωρου Μολντσελέζε, έμαθαν άπταιστα τον ζακυνθινό δεκαπεντασύλλαβο σαν να ήταν η δική τους διάλεκτος από την αρχή και το μεταμόρφωσαν. Όταν το ρολόι χτυπάει 12:00 οι κολοκύθες δε γίνονται άμαξες, ούτε οι κοπέλες φοράνε γυάλινα γοβάκια. What I'm gonna find don 't let them make up your mind.

Το παραμύθι είναι πιο σκοτεινό και οι νεράιδες έχουν άλλη μορφή. Εμφανίζεται μπροστά σου το παλάτι του Ρήγα με την αθώα κόρη του και τη γυναίκα του που είναι πανέτοιμη να χαλάσει την εικόνα της φαινομενικά χαρούμενης οικογένειας και ν αποκτήσει την πολυπόθητη αποκλειστικότητα. Girl, you'll be a woman soon, please, come take my hand. Soon, you'll need a man.


Το να διαλέγεις για πρώτη σου παράσταση ένα έργο με τόσο δύσκολο λόγο και με ρίζες στη λαϊκή παράδοσης μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος αυτοκτονίας για πολλούς. Κι όμως. Οι Boy Oh ξέφυγαν από την παγίδα, έβγαλαν απ’ το μυαλό σου τις κλισέ σκέψεις για το τυπικό ανέβασμα της κουτσοχέρας Ευγένας κι έφεραν παλιές εποχές στη δική μας κρατώντας τις βάσεις του κειμένου. I've been misunderstood for all of my life but what they're saying girl it cuts like a knife "The boy's no good".



Το συν με την ιστορία του Μολντσελέζε είναι πως στην πραγματικότητα δεν εγκλωβίζεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους αφού οι ήρωες του υπάρχουν και σήμερα απλά είναι…περισσότερο φλύαροι. Όλες οι ίντριγκες, τα μπερδέματα, οι παρεξηγήσεις που συμβαίνουν στο έργο, είναι τόσο κοντά μας όσο η απόσταση που έχεις από τους ηθοποιούς.Well I've finally found what I'm a looking for but if they get their chance they'll end it for sure.

Οι Λίνα Καλπαζίδου, Χαρά Κασαράκη, Μαργαρίτα Σταυροπούλου, Θωμάς Φανουράκης και η σκηνοθέτης Μαγδαληνή Σαββιδου όχι απλά το εκμεταλλεύτηκαν αλλά σκόρπισαν έξυπνες ιδέες φτιάχνοντας ένα ωμό και παράλληλα ρομαντικό παραμύθι χωρίς κοινοτυπίες.
Κι όταν οι Θεοί / ιερείς/ φανταστικά πλάσματα εμφανίζονται ξαφνικά για να σώσουν την Ευγένα στη μέση του πουθενά, κουβαλάνε όλη την ειρωνεία και τη γκροτέσκο ατμόσφαιρα που τους αρμόζει μέχρι να εξατμιστεί πάνω τους κάνοντας τους ολόλευκους. Κι εννοείται ο Quentin άφησε να πέσουν κεφάλια...Surely would Baby I've done all I could Now it's up to you...

Η "Ευγένα" θα παρουσιαστεί για τελευταία φορά στο Six D.o.g.s σήμερα Τρίτη 12 Απριλίου στις 00:00 και λίγο πριν ανέβουν στη Θεσσαλονίκη θα κάνουν μια στάση εδώ...

Κείμενο-φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου

Ευχαριστούμε τον κήπο του Six D.o.g.s για τη φιλοξενία