Η Ακακία και το... Φάντασμα

18.04.2012
Η βελούδινη υφή της «Μικρής Νυχτερινής Μουσικής». Το επιβλητικό Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ.22. Και η εξαίσια Συμφωνία «του Λιντς», απόδειξη ενός ευφυούς πνεύματος που χρειάστηκε μόλις 4 ημέρες για να συνθέσει ένα κομμάτι αθανασίας. Τα τρία πολυαγαπημένα έργα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791) θα αποτελούσαν κι από μόνα τους μία θαυμάσια πρόταση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για την συναυλία που δίνει στις 27 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η βελούδινη υφή της «Μικρής Νυχτερινής Μουσικής». Το επιβλητικό Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ.22. Και η εξαίσια Συμφωνία «του Λιντς», απόδειξη ενός ευφυούς πνεύματος που χρειάστηκε μόλις 4 ημέρες για να συνθέσει ένα κομμάτι αθανασίας.

Τα τρία πολυαγαπημένα έργα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791) θα αποτελούσαν κι από μόνα τους μία θαυμάσια πρόταση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για την συναυλία που δίνει στις 27 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η σύζευξή τους, όμως, στο ίδιο πρόγραμμα με τη «Μικρή Νυχτερινή Μουσική» του Ιταλού Λουίτζι Νταλαπίκολα (1904-1975), συνθέτη που επηρεάστηκε καθοριστικά από την σχολή του Σαίνμπεργκ, προσδίδει στην πρόταση της Κ.Ο.Α., εκτός από γοητεία, την τόλμη που ζητά ο ακροατής από μία σύγχρονη συμφωνική ορχήστρα. Επιπλέον ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, παίζει η παρουσία στο πόντιουμ του Αμερικανού αρχιμουσικού και συνθέτη Τζόναθαν Σίφμαν, γνωστού για τις καινοτόμες προσεγγίσεις του. Σολίστ είναι η γνωστή πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου.

Οσο για τον τίτλο της βραδιάς «Η Ακακία και το Φάντασμα», δίνει το έναυσμα για την έναρξη της μυστικής συνομιλίας των έργων του Μότσαρτ και δη της «Μικρής Νυχτερινής Μουσικής» του, με το ομώνυμο έργο του Νταλαπίκολα: Το τελευταίο γράφτηκε το 1954, εμπνευσμένο από το ποίημα «Νύχτα καλοκαιριού» του Ισπανού δημιουργού Αντόνιο Ματσάδο. Ο Νταλαπίκολα απέδωσε μουσικά, με σπάνια ευαισθησία και ακρίβεια, τις εικόνες και την αίσθηση που μετέδιδαν οι ποιητικές περιγραφές ενός μοναχικού, νυχτερινού περιπάτου όπου ο ήρωας, σαν φάντασμα, περιφέρεται σε μία ερειπωμένη πλατεία, ανάμεσα σε παγκάκια, θάμνους και ακακίες. Οι ακακίες, όμως, πέρα από ποιητικό αντικείμενο στο σύμπαν του Ματσάδο, είναι ένα πανάρχαιο σύμβολο αγνότητας και αθανασίας της ψυχής. Ακριβώς δηλαδή ό,τι είναι και η Τέχνη του Μότσαρτ.

Σολίστ Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, πιάνο
Διεύθυνση ορχήστρας Τζόναθαν Σίφμαν


INFO:
Πότε: 27 Απριλίου
Που: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Φοιτητικά- Εκπτωτικά: € 5 - Γ Ζώνη: € 10 - Β Ζώνη: € 15 - Α Ζώνη: € 20 - Διακεκριμένη Ζώνη: € 25

* Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων