Σκηνικό κρίσης στο Φεστιβάλ Αθηνών

11.05.2012
Το σκηνικό της κρίσης φαίνεται ότι ήταν αναπόφευκτο να πλήξει και το Φεστιβάλ Αθηνών. Eναν μήνα πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ, συνεχείς «προσθαφαιρέσεις» γίνονταν στις παραγωγές του, που σημαίνει ότι νέες παραστάσεις προστέθηκαν, ενώ κάποιες από τις ξένες και «ηχηρές», αν και είχαν ανακοινωθεί, τελικά ματαιώθηκαν. Το πρόγραμμα (σαν το Γιοφύρι της Αρτας...), αν και τελικά ολοκληρώθηκε, δεν έχει (επισήμως) ακόμη ανακοινωθεί (γιατί άραγε;), αλλά ανεπισήμως το Γραφείο Επικοινωνίας του φεστιβάλ κάνει επιλεγμένες διαρροές (γιατί άραγε;).

Το σκηνικό της κρίσης φαίνεται ότι ήταν αναπόφευκτο να πλήξει και το Φεστιβάλ Αθηνών. Eναν μήνα πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ, συνεχείς «προσθαφαιρέσεις» γίνονταν στις παραγωγές του, που σημαίνει ότι νέες παραστάσεις προστέθηκαν, ενώ κάποιες από τις ξένες και «ηχηρές», αν και είχαν ανακοινωθεί, τελικά ματαιώθηκαν. Το πρόγραμμα (σαν το Γιοφύρι της Αρτας...), αν και τελικά ολοκληρώθηκε, δεν έχει (επισήμως) ακόμη ανακοινωθεί (γιατί άραγε;), αλλά ανεπισήμως το Γραφείο Επικοινωνίας του φεστιβάλ κάνει επιλεγμένες διαρροές (γιατί άραγε;).

Εν πάση περιπτώσει... την αυλαία του Φεστιβάλ, στις 8 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260, δεν θα σηκώσει, τελικά, το Μπερλίνερ Ανσάμπλ, αλλά το απολαυστικό δίδυμο από την Ελβετία Ζίμερμαν και Ντε Περό, με τη νέα τους δουλειά «Hans was Heiri». Ο γνώριμος κι αγαπημένος μας βερολινέζικος θίασος της «Σαουμπίνε» μάς συστήνει δύο σκηνοθέτες, τον Ούγγρο Ντέιβιντ Μάρτον που σκηνοθετεί την «Επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα», παράσταση που βασίζεται στην ομώνυμη όπερα του Κλαούντιο Μοντεβέρντι, και τη Βρετανή Κέιτι Μίτσελ, η οποία παρουσιάζει τη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ (ματαιώνεται οριστικά η παραγωγή του «Βασιλικού Δραματικού Θεάτρου της Στοκχόλμης» με τη «Σονάτα των φαντασμάτων», σε σκηνοθεσία του κορυφαίου χορογράφου Ματς Εκ).

Στη Μικρή Επίδαυρο
Τη Φιόνα Σο φέτος θα τη δούμε στη Μικρή Επίδαυρο, με το «The Rime of the Ancient Mariner» του ποιητή Σάμιουελ Κόλριτζ. Η Σάσα Βαλτς θα εμφανιστεί με την παράσταση «Continu», ενώ η καινούρια παραγωγή του Δ. Παπαϊωάννου, «Πρώτη ύλη», θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα φιλοξενήσει την παράσταση του Μπαλέτου της Οπερας του Περμ με τους «Γάμους» και τον «Πετρούσκα», αμφότερα σε μουσική Στραβίνσκι.