Αγγελοι και... αδιέξοδα στην Πειραιώς(****)

04.06.2010
Η θεατρική αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών, άνοιξε μ’ ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, τους «Άγγελους στην Αμερική», του αμερικανού συγγραφέα Τόνι Κούσνερ.

Η θεατρική αυλαία του Φεστιβάλ Αθηνών, άνοιξε μ’ ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, τους «Άγγελους στην Αμερική», του αμερικανού συγγραφέα Τόνι Κούσνερ.

Ο Νίκος Μαστοράκης με όπλο το εξαιρετικό κείμενο του Κούσνερ προκαλεί, προβληματίζει και ταρακουνά τον θεατή, καθώς θεολογικές και πολιτικές πεποιθήσεις συγκρούονται με τη σεξουαλικότητα, αλλά και την αναζήτηση νοήματος στην ανθρώπινη ύπαρξη. Το έργο μπορεί να μιλά για τους γκέι και το AIDS, ωστόσο είναι διαχρονικό και εξαιρετικά επίκαιρο, καθώς αντικατοπτρίζει αφενός μεν όλα τα προσωπικά αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου, όλους όσους εξαιτίας των επιλογών τους ζουν στο περιθώριο, αφετέρου δε όλη την πολιτική, κοινωνική διαφθορά και την χρεωκοπία του δυτικού τρόπου ζωής.

Η σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη ήταν ιδανική. Τοποθέτησε τους πρωταγωνιστές του μέσα στο πρωτότυπο, ατμοσφαιρικό και εντυπωσιακό σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη και τους έβαλε να παίξουν σε νοερά τετράγωνα και ευθείες, απευθυνόμενοι στο πιο κοντινό τους μικρόφωνο, σαν να κάνουν εξομολόγηση ...ψυχής.

Η παράσταση απευθύνεται περισσότερο στο μυημένο θεατρόφιλο κοινό, καθώς το έργο είναι πολύ σκληρό, δύσκολο, δυσπρόσιτο σε ορισμένα σημεία, εξαιρετικά μακροσκελές (η διάρκειά της αγγίζει τις 3.30 ώρες) και με απίστευτα πολλές συνιστώσες. Ωστόσο, οι εξαιρετικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι αυτές που απογειώνουν όλη την προσπάθεια.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης έκλεψε κυριολεκτικά τις εντυπώσεις, δίνοντας πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας στο ρόλο του διεφθαρμένου οροθετικού δικηγόρου Ρόυ Μάρκους Κον που είναι ταγμένος ψυχή τε και σώματι στο βωμό του συμφέροντος. Αποποιούμενος κάθε ίχνος μανιέρας που χαρακτήριζε στο παρελθόν πολλές από τις ερμηνείες του, ήταν απολαυστικός και καταιγιστικός.

Έκπληξη επίσης ήταν οι ερμηνείες της Ζέτας Δούκα και του Θανάση Ευθυμιάδη. Και οι δύο υπήρξαν ιδεατοί στους ρόλους τους: η Ζέτα Δούκα ως εύθραυστη σύζυγος, αιωνίως ερωτευμένη με τον άνδρα της και μονίμως «ναρκωμένη» στα ηρεμιστικά, ζει μέσα στις παραισθήσεις της και ο Θανάσης Ευθυμιάδης στο ρόλο του κρυφογκέι μορμόνου άνδρα της, προσπαθεί να βρει τον τρόπο να αποδεχτεί τον ίδιο του τον εαυτό.

Ο Χρήστος Λούλης και ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, το γκέι ζευγάρι της παράστασης ήταν επίσης εξαιρετικοί, καθώς κατάφεραν να μας μεταφέρουν τις ανησυχίες τους και τα πιο απόκρυφα συναισθήματά τους. Ο Χρήστος Λούλης στο ρόλο του Πράιορ που αποκαλύπτει στο έτερό του ήμισυ πως πάσχει από ΑΙDS και έρχεται αντιμέτωπος με το φόβο του θανάτου και της μοναξιάς, ενώ ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ως Λούις μπροστά σ’ αυτήν την αποκάλυψη δειλιάζει και... αποχωρεί από τη ζωή του.

Η Μάγια Λυμπεροπούλου συμπλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό αυτό θεατρικό καστ αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη μεγάλη της κλάση.


Η παράσταση θα παρουσιάζεται ως τις 7 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του
Φεστιβάλ Αθηνών.

* Για όσους αναρωτιέστε ποιο είναι το ατμοσφαιρικό τραγούδι που ακούγεται κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι το "This Love Affair" του Rufus Wainwright.

Γεωργία Οικονόμου