Bernard Plossu: Από τη Θεσσαλονίκη στο Μπενάκη

27.03.2008
Τη Δευτέρα 31 Μαρτίου στις 20:00 στο Νέο Κτήριο του Μουσείου Μπενάκη εγκαινιάζεται η έκθεση «Bernard Plossu 1963-2006, Η ποίηση της περιπλάνησης», την οποία φιλοξένησε με επιτυχία το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 48ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Τη Δευτέρα 31 Μαρτίου στις 20:00 στο Νέο Κτήριο του Μουσείου Μπενάκη εγκαινιάζεται η έκθεση «Bernard Plossu 1963-2006, Η ποίηση της περιπλάνησης», την οποία φιλοξένησε με επιτυχία το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 48ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Mέσα από τις 130 εικόνες αυτής της έκθεσης, της πρώτης αναδρομικής στην Ελλάδα, γινόμαστε συνοδοιπόροι του σπουδαίου φωτογράφου Bernard Plossu στα ταξίδια του στο Μεξικό, στην Αφρική, στην Ινδία, στην Καλιφόρνια, στο Νέο Μεξικό, στη Ν. Αμερική (1963 - 2006). Το ταξίδι όμως φαίνεται να αποτελεί απλώς ένα σκηνικό εν κινήσει για τον δημιουργό, ο οποίος καταφέρνει να αποδίδει στα έργα του εικόνες και συναισθήματα τόσο φευγαλέα, όσο και η απουσία, και να διαμορφώνει τη δική του γεμάτη λυρισμό «άυλη γραφή».

Στην έκθεση παρουσιάζονται και ανέκδοτες φωτογραφίες του από τα ταξίδια του στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα Δωδεκάνησα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 1988 -1999.

Παράλληλα θα προβάλλεται η βραβευμένη (‘La 6 biennale des films sur l’art’ 1997, Παρίσι, Κέντρο Georges Pompidou) μικρού μήκους ταινία "Marseille en autobus" (1992) του Hedi Tahar.

Ο επιμελητής της έκθεσης Βαγγέλης Ιωακειμίδης αναφέρει:

«Σε μία αναδρομική έκθεση ο θεατής μπορεί να ανακαλύψει το κέντρο βάρους του συνολικού έργου, όπως του χαρίζεται μέσα από την πολυτέλεια του χρονικού ταξιδιού. Αυτό όμως που συμβαίνει εδώ, στις 150 φωτογραφίες της έκθεσης που παρουσιάζονται - εκ των οποίων πολλές είναι και ανέκδοτες - θα γινόταν ακόμη και αν η έκθεση περιελάμβανε ελάχιστα έργα.

Δεν υπάρχει κέντρο βάρους στο έργο του Plossu, γιατί ο Bernard Plossu είναι το έργο του: κάθε έργο αποτελεί απόφαση του χαρακτήρα του, όπως αυτός έχει σμιλευτεί και όπως βιώνει κάθε σκηνή που υπάρχει. Δεν υπάρχει ύφος γραφής το οποίο τελειοποιείται. Οι φωτογραφίες του είναι οι σημειώσεις της ζωής του.

«Νιώθω ότι το μοναδικό πράγμα που βρίσκεται πιο κοντά στο είδος φωτογραφίας που εγώ κάνω είναι η γραφή. Κρατώ σημειώσεις για οτιδήποτε βλέπω: πρόκειται για καλό συμπλήρωμα της εικονοπλασίας. Κι αυτό εξάλλου είναι η φωτογραφία: σημειώσεις. Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να πεις για μια φωτογραφία είναι ότι μοιάζει σαν ζωγραφιά

Η έκθεση εντάσσεται στο θεματικό κύκλο εκθέσεων του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης «Μεγάλοι Δημιουργοί».
Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της PhotoBiennale Greece/20ης Φωτογραφικής Συγκυρίας 2008, η οποία διοργανώνεται από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Διοργανώνεται από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείο Μπενάκη.

Η έκθεση είναι σε επιμέλεια των Jean Pierre Giusto και Βαγγέλη Ιωακειμίδη και συνοδεύεται από κατάλογο με τον τίτλο BERNARD PLOSSU Αναδρομή 1963 ? 2006, συνέκδοση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και των εκδόσεων ΑΓΡΑ.
www.thmphoto.gr
www.photobiennale.gr

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Γαλλικών Ινστιτούτων Θεσσαλονίκης και Αθηνών.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, ΚΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Εγκαίνια
: 31 Μαρτίου 2008
Διάρκεια: 1 Απριλίου έως τις 26 Απριλίου 2008