Ο Τσιλιαδόρος

23.01.2008
Μετά από μια αξιοσέβαστη καριέρα στον τομέα της σεναριακής συγγραφής που βοήθησε το όνομά του να γίνει συνώνυμο ταινιών όπως το «Out Of Sight» και το «Minority Report», ο Σκοτ Φρανκ έκρινε σωστό να περάσει πλέον και ο ίδιος πίσω από την κάμερα. Αφορμή στάθηκε μια δική του αναξιοποίητη δουλειά, η οποία για καιρό απολάμβανε της φήμης ενός από τα πιο ενδιαφέροντα σενάρια που κυκλοφορούσαν στο Χόλιγουντ.

Μετά από μια αξιοσέβαστη καριέρα στον τομέα της σεναριακής συγγραφής που βοήθησε το όνομά του να γίνει συνώνυμο ταινιών όπως το «Out Of Sight» και το «Minority Report», ο Σκοτ Φρανκ έκρινε σωστό να περάσει πλέον και ο ίδιος πίσω από την κάμερα.

Αφορμή στάθηκε μια δική του αναξιοποίητη δουλειά, η οποία για καιρό απολάμβανε της φήμης ενός από τα πιο ενδιαφέροντα σενάρια που κυκλοφορούσαν στο Χόλιγουντ. Παρ’ όλο που η φήμη δικαιώνεται μόνο εν μέρει- εξαιτίας κάποιων μικρών επιπολαιοτήτων στην πλοκή- το ελπιδοφόρο σκηνοθετικό ντεμπούτο αφήνει ωραιότατο το επισκεπτήριό του στο είδος του νουάρ, φανερώνοντας μια παλιομοδίτικη έμφαση στην αξία της ιστορίας και των χαρακτήρων έναντι οποιουδήποτε άλλου πράγματος. Στην καρδιά της ταινίας του Φρανκ βρίσκεται, άλλωστε, ένας πραγματικά αξιομνημόνευτος χαρακτήρας- όπως τον ζωντανεύει επί οθόνης ο θαυμάσιος νεαρός που ακούει στο όνομα Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ.

Με μια λεπτοδουλεμένη εκφραστικά και ψυχολογικά ερμηνεία, ο προικισμένος 26χρονος ηθοποιός του «Mysterious Skin» και του «Brick» χρησιμοποιεί το αφοπλιστικά ειλικρινές παρουσιαστικό του για να κερδίσει σχετικά εύκολα την εμπάθεια του θεατή και να οδηγήσει ήρεμα και αφοσιωμένα το όχημα της ιστορίας του. Ο σκηνοθέτης τον αφήνει να προσπεράσει ανενόχλητος, διαλέγοντας για τον εαυτό του ένα εγκρατές ύφος που υποχωρεί ευγενικά, σαν να υπογραμμίζει ότι τα σημαντικότερα συστατικά μιας ταινίας βρίσκονται στην ιστορία και στους ηθοποιούς της. Κάπως έτσι, το μικρό αλλά θαυματουργό φιλμ μετατρέπει την μετριοπάθειά του σε μέγιστη αρετή.

Λουκάς Κατσίκας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ