Είδαμε τον Παπουτσωμένο Γάτο στη Λυρική (****)

17.11.2011
«Ο Παπουτσωμένος Γάτος», η υπέροχη παιδική όπερα του Τσέζαρ Κουί μεταφέρεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή δια χειρός Θωμά Μοσχόπουλου σε μία παράσταση ικανή να συγκινήσει μικρούς και μεγάλους.

«Ο Παπουτσωμένος Γάτος», η υπέροχη παιδική όπερα του Τσέζαρ Κουί μεταφέρεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή δια χειρός Θωμά Μοσχόπουλου σε μία παράσταση ικανή να συγκινήσει μικρούς και μεγάλους.

Οι μελωδίες του κορυφαίου Ρώσου συνθέτη Τσέζαρ Κουί σε συνδυασμό με τη μαγική ιστορία του παραμυθιού του Σαρλ Περρώ, μεταφέρουν τους μικρούς και μεγάλους θεατές στον κόσμο της φαντασίας, εκεί που ένας γάτος με την εξυπνάδα και την πονηριά του μπορεί και χειρίζεται και να ξεγελά βασιλιάδες και δράκους!

Η ιστορία ξεκινά όταν πεθαίνει ένας φτωχός γερο μυλωνάς και αφήνει την πενιχρή του περιουσία στους τρεις γιους του. Ο τρίτος ο μικρότερος, ο Ζαν, κληρονόμησε ένα υπερμεγέθη κεραμιδί γάτο που όμοιο του δύσκολα να βρει κάποιος! Με ανθρώπινη λαλιά ο γάτος ζητά ένα ζευγάρι μπότες και βάζει το σχέδιο του σε εφαρμογή...

Με πολύχρονη θητεία στην Μικρή Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, μας χάρισε μία παράσταση με χιούμορ, φαντασία και ευρηματικότητα, εισήγαγε τους μικρούς θεατές ομαλά μέσα στην ονειρική αύρα του παραμυθιού και σε πολλά σημεία τους καθήλωσε. Σ΄αυτό συνέβαλαν καθοριστικά τα πανέμορφα σκηνικά της Ευαγγελίας Θεριανού, με την πρώτη σκηνή της παράστασης όπου παρουσιάζεται η περιουσία του γερό μυλωνά –ο μύλος, ο γάιδαρος και ο γάτος- σε λευκό φόντο που όλα είναι λες και έχουν πασπαλιστεί με αλεύρι, να αναμφίβολα η καλύτερη, και τα πολύ έξυπνα κοστούμια της Μαριαλένας Καποτοπούλου.

Οι πρωταγωνιστές της παράστασης ήταν όλοι αξιοπρεπέστατοι με τον Γάτο- Χαράλαμπο Αλεξανδρόπουλο να καταφέρνει ακόμη και στους εκτενείς μονολόγους του να διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών, τον Ζαν - Γιάννη Κάβουρα να κατακτά τη συμπάθειά μας με την αφέλειά του και την πριγκίπισσα- Χαρίκλεια Λαμπράκη να αποσπά το γέλιο μας με τα υστερικά κρεσέντο της.

Στα αρνητικά της παράστασης το γεγονός ότι αρκετά συχνά οι φωνές των νεαρών πρωταγωνιστών δεν έφταναν στα αφτιά μας καθαρά και δυνατά, κάτι που στις όπερες είναι μεν σύνηθες, ωστόσο όταν το κοινό είναι παιδικό... δύσκολα μπορεί να κρατηθεί στη θέση του!

Γεωργία Οικονόμου

[email protected]