O Στέφανος Κορκολής σ΄ ένα ταξίδι χωρίς σύνορα

28.11.2012
Μεγάλωσε και μεγαλώνει με και για τη μουσική. «Παιδί-θαύμα» στο ξεκίνημα, πολύ σύντομα διεθνώς αναγνωρισμένος ως σολίστ και συνθέτης, μ’ ένα ευρύτατο ρεπερτόριο (από την κλασική έως την ποπ) που του έχει χαρίσει μέχρι σήμερα σπουδαίες συνεργασίες από το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα και αντίστοιχα βραβεία, ο πολυτάλαντος Στέφανος Κορκολής αποδεικνύει, με κάθε εμφάνισή του, πως η τέχνη του είναι γι’αυτόν «ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς χάρτη».

Μεγάλωσε και μεγαλώνει με και για τη μουσική. «Παιδί-θαύμα» στο ξεκίνημα, πολύ σύντομα διεθνώς αναγνωρισμένος ως σολίστ και συνθέτης, μ’ ένα ευρύτατο ρεπερτόριο (από την κλασική έως την ποπ) που του έχει χαρίσει μέχρι σήμερα σπουδαίες συνεργασίες από το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα και αντίστοιχα βραβεία, ο πολυτάλαντος Στέφανος Κορκολής αποδεικνύει, με κάθε εμφάνισή του, πως η τέχνη του είναι γι’αυτόν «ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς χάρτη».

Ένα ταξίδι «χωρίς σύνορα», όπως ακριβώς τιτλοφορείται και το ρεσιτάλ που θα δώσει για το κοινό του Μεγάρου Μουσικής, τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου, στις 8.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.


Μια βραδιά όπου η πιανιστική δεξιοτεχνία των κορυφαίων Ευρωπαίων κλασικών συμπορεύεται με το λυρισμό των αργεντίνικων τάνγκο και η οπερετική μουσική του 19ου αιώνα με τις οσκαρικές κινηματογραφικές συνθέσεις του 20ού.
Σ’ένα πρόγραμμα όπου ο Σκριάμπιν συναντά τον Χατζιδάκι, ο Θεοδωράκης τον Πιατσόλα κι ο Ρότα τον Ραχμάνινοφ.

Πιο ώριμος από ποτέ και ταυτόχρονα εξίσου δημιουργικός όσο στο ξεκίνημα της μουσικής σταδιοδρομίας του, ο διακεκριμένος πιανίστας και συνθέτης επιχειρεί εν προκειμένω «έναν διάλογο με το πιάνο», με έργα μεγάλων κλασικών συνθετών (Σοπέν, Γκριγκ κ.ά.), εκ των οποίων άλλα ερμηνεύει αυτούσια ή στη δική του εκδοχή για σόλο πιάνο, ενώ υπάρχουν και κάποια που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία προσωπικών του, δεξιοτεχνικών έργων (όπως για παράδειγμα το Gipsy Song, βασισμένο σε θέμα από την όπερα Carmen του Μπιζέ, ή η Ισπανική Φαντασία πάνω σε θέματα των Αλμπένιθ και Γρανάδος). Στο ξεχωριστό πρόγραμμά του, ο δημοφιλής καλλιτέχνης επιχειρεί ακόμη τολμηρούς αυτοσχεδιασμούς και στιλιστικές παραλλαγές πάνω σε γνωστά μουσικά θέματα, στο ύφος των Μότσαρτ, Μπετόβεν, Σούμαν, Ραβέλ κ.ά. ενώ δεν παραλείπει να εντάξει σ’αυτό και έργα ολότελα δικά του, χαρακτηριστικά της ανήσυχης και «ταξιδιάρικης» μουσικής προσωπικότητάς του.


Ο Στέφανος Κορκολής ξεκινά το ρεσιτάλ του με τη Σπουδή έργο 10 αρ.12 σε ντο ελάσσονα του Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849) στην εκδοχή του Ρώσου πιανίστα Αντον Ρουμπινστάιν: την επονομαζόμενη «επαναστατική» σπουδή του μεγάλου Πολωνού πιανίστα και συνθέτη της ρομαντικής περιόδου, έργο που ωθεί κάθε πιανίστα στα όριά του αφού σχεδιάστηκε ως άσκηση για πιάνο ή σπουδή για το αριστερό χέρι, δίχως η τεχνική πολυπλοκότητά του να επισκιάζει στο ελάχιστο την μουσική πλημμυρίδα.
Ακολουθούν τρία έργα (Αrietta έργο 12 αρ.1, Valse έργο 12 αρ. 2 και Melodie έργο 47 αρ.3) του πιο σημαντικού Σκανδιναβού μουσικού του 19ου αιώνα, του Εντουαρντ Γκριγκ (1843-1907), προερχόμενα από τις 10 περίφημες συλλογές λυρικών κομματιών για πιάνο του συνθέτη του «Πέερ Γκυντ» οι οποίες στο σύνολό τους αποτελούν δείγμα της εξέλιξης του ρομαντικού τρόπου γραφής καθώς χαρακτηρίζονται από πρωτότυπες και φρέσκιες μελωδίες. Στη συνέχεια, ο Στέφανος Κορκολής ερμηνεύει το Gipsy Song, έργο βασισμένο σ’ένα θέμα από την όπερα Carmen του Γάλλου συνθέτη Ζωρζ Μπιζέ (1838-1875), το δικό του Adagio από το κοντσέρτο για πιάνο αρ.1 (2000) σε μια εκδοχή για σόλο πιάνο καθώς και την Ισπανική Φαντασία, έργο εμπνευσμένο από θέματα της μουσικής των κορυφαίων Καταλανών συνθετών Ισαάκ Αλμπένιθ (1860-1909) και Ενρίκε Γρανάδος (1867-1916), το οποίο φέρει τη δική του υπογραφή. Το πρώτο μέρος της βραδιάς κλείνει με τα Preludes έργο 11 αρ. 4 και 14 του καινοτόμου Ρώσου συνθέτη και πιανίστα Αλεξάντερ Σκριάμπιν (1872-1915), έργο ενός από τους πιο αμφιλεγόμενους πρώιμους μοντέρνες συνθέτες.

Το μεγάλο μουσικό ταξίδι του Στέφανου Κορκολή συνεχίζεται «στο χρόνο», με ένα γνωστό μουσικό θέμα-έκπληξη πάνω στο οποίο ο πιανίστας και συνθέτης επιχειρεί έξι στιλιστικές παραλλαγές στο ύφος των Μότσαρτ (1756-1791), Μπετόβεν (1770-1827), Σούμαν (1810-1856), Ραβέλ (1875-1937), Ραχμάνινοφ (1873-1943), Προκόφιεφ (1891-1953) αλλά και στο δικό του (στο φινάλε), όσο και «στο χώρο» και συγκεκριμένα αυτόν της κινηματογραφικής μουσικής: με Montages πάνω σε θέματα του διάσημου Γάλλου μουσικοσυνθέτη των Οσκαρ Μισέλ Λεγκράν (1932-), των Ιταλών Νίνο Ρότα (1911-1979) – συνθέτη του «Νονού» - και του «μαέστρου του σινεμά» Ενιο Μορικόνε (1928-), αλλά και των «δικών» μας Μάνου Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη.
Ο Στέφανος Κορκολής ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο το Libertango (1974), το πασίγνωστο κομμάτι του «επαναστάτη του τάνγκο», Αστορ Πιατσόλα (1921-1992) και συνεχίζει με τέσσερις «ταξιδιάρικες», προσωπικές του συνθέσεις, τα Σπουδή σε λα ελάσσονα (1979), Sonatina σε ρε ελάσσονα (1980), Burlesque σε λα ελάσσονα (1976) και Buenos Aires σε σολ ελάσσονα (1982).
Με τον μοναδικό δικό του τρόπο ο Στέφανος Κορκολής τραγουδά και ερμηνεύει στο πιάνο το σπαρακτικό Ne me quitte pas(μη με εγκαταλείπεις), του θρυλικού βέλγου τραγουδιστή και τραγουδοποιού Ζακ Μπρελ (1929-1978) κλείνοντας το ρεσιτάλ του.

Info:
Πότε: Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου, ώρα 20:30
Που: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Τιμές εισιτηρίων: € 10(Γ’Ζώνη), 18(Ζώνη Β’), 25(Ζώνη Α’), 35(Διακεκριμένη)
Ειδικές τιμές: € 6 (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), € 8,50 (πολύτεκνοι, 65+)

Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr